Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "name" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 53

Warning: Attempt to read property "name_url" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 54
Téma :: Eden 6--Trend 6 :: PGweb - paragliding live!
FÓRUM PGweb


[Téma] Eden 6--Trend 6

Eden 6--Trend 6
Autor: PepaPour (+2) (-0) | Zasláno: 12.10.2015 * 16:19

První novinky od Mac Para

http://www.macpara.com/cz/product-news/coupe-icare-2015.html

a dle mého super

letěl už někdo na Demu?

Jaký je?

18 příspěvků
shlédnutí: 7437
  • 1 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 14.10.2015 * 00:48

    Pochybuji, že Petr dá demo do ruky komukoliv kromě test pilotů. Ale parametry vypadají na další slušný posun výkonu

  • 2 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: sqltuning (+4) (-0) | Zasláno: 11.11.2015 * 15:16

    A test piloti by se nemohli podělit o zkušenosti, to je škoda :-)))) .. jinak kde bude Eden 6, bude to vysoko výkonostní B? Čili někde na úrovni Nevady? Jinak já tleskám velikosti 33 :-)) Apropo, nevíte něco o novinkách u Gradientu? Nespí tam trochu? :-)) Nevím jestli jim trochu neujíždí vlak, v B kategorii konkurence má spoustu nového IOTA, Carrera plus, možná i nový Eden....

  • 3 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: skoupy (+0) (-0) | Zasláno: 11.11.2015 * 19:06

    Parametry Trendu 6 jsou tady - http://www.macpara.com/newsletter/eden6-cz.html

    Gradient chysta na jaro Nevadu 2

  • 4 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: sqltuning (+4) (-0) | Zasláno: 11.11.2015 * 21:47

    Parametry jsem videl, prave proto si myslim, ze to bude high end B, ale nikde to neni uvedeno ( asi cekaji na certifikaci?). Ja slysel, ze pry nekde Ondrej rekl, ze Nevada 2 bude na podzim, ale myslel jsem, ze to bylo jedna pani povidala. Tak jestli to mas z duveryhodnejsich zdroju jak ja.....mohlo by to byt zajimave jaro. Skoda, ze Gradient nepousti nejake info dopredu. Neco jako treba Advance s IOTA. Nebo prave Mac Para. Treba by pak par lidi radeji pockalo na kridlo od sve oblibene firmy, nez koupilo konkurenci.

  • 5 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: jebaloto (+53) (-44) | Zasláno: 12.11.2015 * 13:51

    Ondra to říkal na videu z Coupe Icare a když jsem se ptal přímo v Gradientu, vždy mi řekli. Naopak se mi líbí, že zbytečně nezahlcují informacema jaká to bude pecka...když není hotovo.

    Nevada 2 28 se má certifikovat první a to do konce roku. Na začátku jara by měla být připravena k prodeji ve všech běžných velikostech.

    BTW Ten kdo píše popisky na Mac rozhodně svou práci dělá dokonale, ale podle jakého parametru zařazuješ Trenda 6 na úroveň Nevady?

  • 6 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: jaho (+14) (-5) | Zasláno: 12.11.2015 * 15:41

    Zajímavých High end B křídel přibývá čím dál víc, ale nemělo by se zapomínat na to, že ač na ně papírově stačí Ačkový piloťák, jsou určaná/vhodná pouze pro zkušené piloty, kteří mají hodně zkušeností, velký nálet a nemají problém zvládat aktivně pilotáž i v silných podmínkách. Ti, kteří si myslí, že jim takové křídlo samo zajistí dlouhé lety, jsou na omylu a létání si naopak mohou nepříjemně zkrátit. Tak zbytečně nepospíchejte ;-)

  • 7 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: sqltuning (+4) (-0) | Zasláno: 13.11.2015 * 23:56

    To je skvele, ze se to tady takhle rozproudilo. Mezi tim jsem nasel diskuzi tady http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=74704 Kde probiraji prave novou Nevadu.

    @Petr.: dobre ze si se ozval, ty asi akorat Nevadu prodaval,ne? :-))) ale k tve otazce proc porovnavam Eden6 a Nevadu. Oboje je jednak v B kategorii a podle me oboje budou nejostrejsi B-cka u sveho vyrobce. Uz treba stihlost maji hodne podobnou. I kdyz treba 5.91 u Edenu. Nevada ma 5.66 IOTA 5.5 Carrera 6.2. Takze proto jsem si to dovolil hodit do jednoho pytle.

    @Honza: to je urcite dobra pripominka a diky za ni. Od nekoho komu to tak na Goldenu jde je urcite dobra :-)))

    Jinak v ty diskuzi se objevil nazor, ze handling nevady nebyl nic moc. Coz me docela prekvapilo. No uz se tesim jak to dopadne.

  • 8 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: jebaloto (+53) (-44) | Zasláno: 15.11.2015 * 11:08

    Honzo,

    Protože neznám jasný parametr, tak mě zajímal názor jiného pilota. Mé zkušenosti mi říkají, že štíhlost brát jako hlavní ukazatel nelze. Z tebou vypsaných má Iota štíhlost nejnižší a přitom je to velmi dynamické křídlo, co bych kurzíkovi do ruky nedal.

    Záludnost diskuse je definice EN-B+? Co je rozhodující? Klouzák, dynamika, rychlost, pasivní bezpečnost? Když poletíš závody, rychlost na šlapce je důležitá, a tu papírově nemá, ani jsem nikdy na závodech Trend/Eden nepotkal.

    K handlingu. Je to natolik individuální záležitost, že hodnotit lze jedině jak Tobě sedlo. Nevada není příliš ostrá, ale ani příliš tupá...takže hodnocení "nic moc" asi pro většinu pilotů sedí. Osobně jsem přecházel na Nevadu kvůli podobnosti handlingu s Goldenem a pokud ji rozumně neprodám, s radostí s ní odlítám druhou sezónu.

    Není EN-B jako EN-B a všechny probírané záležitosti zjistíš i při krátkém termickém letu mnohem lépe, než dlouhým diskutováním. S autem se taky nejdřív chceš svézt, nebo ne?

  • 9 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: PepaPour (+2) (-0) | Zasláno: 15.11.2015 * 22:30

    Otázkou je kolik pilotů kteří "na to mají" myslím tím šikovné ruce atd...(na létání závodů a věčích letů)vůbec zkusilo létat křídla Mac???

    Ale mluvím zaujatě protože jsem létal: Gradient Orion,potom Mac Lucky 2,Lucky 3, a teď Mac Eden 5.

    A naprosto mně Mac křídla uchvátila tím jak jdou ovládat na zemi a jak to parádně pohodově a relativně výkoně létá.jinak myslím si že by bylo dobré kdyby si někdo kdo létá Nevadu vzal Eden 5 a párkrát proletěl. dle mého by se nestačil divit ale to je pouze můj zaujatý názor :D .

  • 10 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: sqltuning (+4) (-0) | Zasláno: 18.11.2015 * 11:52

    Díky moc Pepo za příspěvek, už jsem se bál, že tu nikdo na Mac křídlech na volno nelétá :-)) . A rád slyším, že je s nima spokojenost.

    Petře,

    určitě máš pravdu. Myslím, že všichni piloti hledají to samé, co největší míru bezpečí vs co nejlepší výkon. To, že oboje je hodně subjektivní, je jasné. Já nechci, aby mi někdo říkal co si mám koupit. Jen bych rád nabral dostatek informací od ostatních, abych věděl co má cenu zkoušet (přemlouvat prodejce k půjčení) a co je úplně mimo. Když kupuješ auta, taky nezkoušíš všechny co jsou na trhu, ale uděláš si jen nějaký výběr, kterému dáš šanci v podobě testovací jízdy, nebo ne?

    Nicméně když se podívám do historie , tak jsme se docela dost posunuli od původního tématu :-)

  • 11 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: jebaloto (+53) (-44) | Zasláno: 19.11.2015 * 09:53

    Honzo diskusi rozšířenou na původní téma vyvolal především tvůj příspěvek :-)

    Dovolím si nadhodit kacířskou myšlenku, že každé nové křídlo poletí skvěle a vybíral bych podle dostupnosti servisu, u většiny z letu i ceny. A po předvýběru bude rozhodující dojem z letu, 20 minut v termice ti řekne většinu informací.

  • 12 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 19.11.2015 * 12:31

    Podle mě se to tu moc "nerozproudilo" prostě proto, že nikdo nezkoušel tři nová různá EN-B a proto nikdo nemůže říct, které je nejlepší, přičemž "nejlepší" bude vždy subjektivní názor.

    Pokud mají dané EN-B padáky přibližně stejné parametry jako je štíhlost, počet komor a celková délka šňůr, budou mít i +/- stejný výkon. Jistěže záleží i na profilu, ale to je neměřitelná veličina.

    Rozdílné budou trochu v "pocitových" parametrech, např. síly v řízení, snadnost startu, zatáčení, stoupavost v termice, používání speedu a "živost" v turbulencích. To jsou těžko porovnatelné a na pilotovi závisející vlastnosti.

    Z českých výrobců určitě neuděláš chybu když budeš vybírat od MAC, Axis, Gradient. Pořadí k vyzkoušení by mohlo rozhodovat vzdálenost, ochota půjčit a cena.

  • 13 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: bedaalfa (+0) (-0) | Zasláno: 12.12.2015 * 09:46

    Trend 5 mám a dá se říct že startuje sám. U křížáku pokud fouká už kolem 4 m/s tak vylítne nad hlavu i bez podpory Áček.V bezvětří při čelním startu opravdu stačí udělat dva kroky vzad opřít se do popruhů dát tomu tu dynamiku a jen se otřít o Áčka a je nad hlavou. Lítám první sezonu takže o letových vlastnostech mluvit nemohu ( ovšem co sem dostal PP do ruky lítám bez pár výjimek kdy pršelo každý den ), ale při startu se cítím jako profík díky jeho vlastnostem.Na to jak dlouho jsem pilotem jdu do docela do dost extrémních podmínek,že jsem si po startu sám klepal na čelo i nějaké ty rotorečky byly co mi zrychlily solidně tepovou frekvenci a všechny ty předstřely se daly ubrzdit a ani jednou mi zatím neklapl a vše dopadlo pohodově. Jsem spokojený

  • 14 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: Banan (+0) (-0) | Zasláno: 29.01.2016 * 18:52

    Ahoj, jsem tady na fóru nový, tak mě tu hned neukřižujte :-D

    Na nového trenda 6 jsem moc zvědavý. Zatím jsem měl možnost vyzkoušet jen lucky2 (na kurzu) , sezónu na axis compact 2 .I proti lakyně to byl autobus se zataženým ručákem, ovšem možná mi v mích sveřepých a vlmi ambiciózních začátcích zachránil život. Poslední sezónu jsem odlétal na trendu 3 a byl to obrovský posun v mích osobních výkonech ku předu, ovšem taky přibylo klapanců ( možná to bylo i tím, že jsem byl na spodní váhové hranici a porozita byla taky v háji) , za které jsem rád, protože mě odnaučily pohodlnosti z compactu a naučily mě , hlídat si plachtu nad hlavou ;-) . Jak se ukáže počasí, tak pojedeme na lijak nebo bassano, kde budu mít pujčeného Envyho, takže budu mít možnost srovnat postarší (hodné Cčko) s trenden 6, který bych měl mít doma cca 20. Února. Doufám že to bude o proti třetí generaci rozdíl jako z compactu na trenda 3.

    Petr Reček říkal, že by to mělo být hodně blízko elanu. Měli by se zlepšit klouzavosti na různých rychlostech, hlavně na speedu. I když trend 6 nemá max. speed jako třeba comet 2 a jiné high en-b, měl by mít lepší klouzák a to je určitě důležitý parametr. Tolik k papírovým údajům, ovšem víc mě zajímá jak se bude ať už ve vzduchu, nebo na zemi chovat.

    Po zalétnutí Vám sdělím první pocity.

    Letu zdar Banán :-)

  • 15 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: jebaloto (+53) (-44) | Zasláno: 31.01.2016 * 09:03

    Poměrně rozsáhlá recenze v aj, automaticky přeloženo z nj. Původní zdroj jsem nenašel.

    http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=73521&start=53

  • 16 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: mendrit (+15) (-0) | Zasláno: 31.01.2016 * 20:38

    Už je tam i opravená verze překladu, ale tu jsem objevil až po přečtení té původní.

    Jinak zajímavé, jak se best glide posouvá na max. rychlost. Škoda, že ani na para2000 nejsou poláry již dlouho nikde k vidění a je třeba si dělat z tetovacích letů vlastní přehled. Oproti typickým příkladům z učebnic už jsou dnešní tvary úplně jinde. Přitom s dnešní technikou to není tak složité změřit celkem přesně ve vhodných podmínkách.

  • 17 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: K-PAX (+2) (-2) | Zasláno: 08.04.2016 * 12:47

    Ahoj,

    přecházím z Axis Pluto2 EN-B a rozhoduju se mezi Eden6 od MAC a Golden4 od Gradientu. Eden6 jsem zkoušel minulý víkend na Straniku. Dojmy? Řízení: příjemně citlivé, nemusel jsem se s padákem prát, speed šel lehce. Srovnání s Plutem2 : Oprozi Plutu startuje pomaji i přistání jsou pomalejší, suběktivně Pluto je v zatáčkách a točení dravější. Eden6 má menší opadání. Na první omak cca 50 min ve vzduchu moc příjemné křídlo. Jak bude počasí mám domluveno vyzkoušení Goldena4. Tak psk připíšu své dojmy.

  • 18 RE: Eden 6--Trend 6
    Autor: liborp (+8) (-6) | Zasláno: 09.04.2016 * 07:58

    TO: K-PAX

    Trchu nerozumím tvé volbě, měl jsem za to, že srovnatelnou alternativou k Eden6 je u Gradientu Nevada, nikoliv Golden.

    Jinak za mě: po cca 20 hodinách v termice na Edenu 6 - na padák nedám dopustit, jsem naprosto spokojený. Na druhé straně nemám ale moc velké srovnání s jinými křídly.

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: