[Téma] VENUS 3 vs AVAX XC 3
Letu zdar přátelé, chtěl bych se zeptat, jesli někdo z vás měl tu čest porovnat padáky Gradient AVAX XC 3 a Axis VENUS 3. Zajímájí mě rozdíly, proto že nevím k čemu se mám přiklonit. Předem díky za zajímavé postřehy. Tomáš
-
1 RE: VENUS 3 vs AVAX XC 3
A co zkusit něco novějšího a klidnějšího? Přeci jen, není nad pohodu na palubě :)
-
2 RE: VENUS 3 vs AVAX XC 3
Díky za názor ale v současné době litám na EN-C se štíhlostí 6 a na palube je opravdu klid i v Alpách. Častěji ale lítam u nas na Šumavě a ve slabších podmínkách jak jsem častokrát byl svědkem má Venus navrch. Měl jsem možnost polítat na Venus 4 a s érem jsem si kupodivu s klidem na palubě rozuměl i ve wingoverech nebo spirále což mě nalomilo k přechodu na EN-D. Šumava není meka paraglidingu a není tu možnost zkoušení křídel od vírobců jen od známých a nikdo nemá AVAX xc3 na pujčení. A právě AVAX xc3 vel.30 který mi přesně padne váhovým rozpětím nemůžu porovnat s Venusem 3 který je jen do 125 kg.
-
3 RE: VENUS 3 vs AVAX XC 3
Tomáši, kdyby ji chodil na schůze na Svatobor, tak by jsi se dozvěděl,že paragliding vznikl na Šumavě.
Tak kde potom je ta meka?
-
4 pavel.haniger
no trošku jsi odběhl od téma...nicméně- paragliding vznikl na Šumavě-jen tak pro zajímavost, v kterém roce??
-
5 RE: VENUS 3 vs AVAX XC 3
Wingover:EN norma není norma výkonnosti, ale bezpečnosti. Předešlým příspěvkem jsem chtěl naznačit, že EN-D staršího data konstrukce nemusí znamenat vyšší výkon oproti současným EN-C (B). A ve spojení s "klidem" ve vezduchu zastávám názor, že novější konstrukce přináší lepší letové výkony soustavy pilot-kluzák. A pokud jde o váhu, řeším uplně stejný problém, jsem také narostlý na 30m2 padáky. A protože létám převážně tady v Česku, mám jasno, plnokrevnou třicítku, i kdyby si výrobce psal, že jeho padák s menší plochou je to pravé pro tvou váhu. Tolik můj názor. Přeju š'tastnou ruku při výběru :)
-
6 RE: VENUS 3 vs AVAX XC 3
obě ty křídla si jsou dost podobné, mají přibližně stejnou štíhlost - 6,8 a 6,9 , tak si musíš dávat pozor na přetažení,pokud aktivně řídíš, tak by neměl být problém a pro lítání v čechách má tato kategorie výhodu v rychlosti. U axisu není na závadu když jseš na horní hranici váhy. taky koukám po novějším křídle (momentálně mám merkura 6,8) a zajímá mě rychlost a cena (UP trango ,venus 4,mercury sport) tak můj favorit je zatím Venus 4. Nejlepší je dohodnout se s výrobcem a pujčit - přeju šťastnou rukupři volbě
-
7 RE: VENUS 3 vs AVAX XC 3
AVAX XC3 je už dost starý, jako nový bych ho určitě nekupoval. Co se týče výkonu, bude na tom +- stejně (ne-li hůř) jako Aspen 5. Ten ale nedělají tak velký, musel by jsi zhubnout :)
Venus 4 není tak docela EN-D, oproti Mercury Sport (také EN-D) je to hodně velký rozdíl...
Ještě tu je v odpovídajícím váhovém rozpětí Magus XC2, taky už postaršího návrhu - něco mezi EN-C a EN-D.
A nakonec je tu právě dokončené Trango XC3, ale není otestované a není veřejně známé váhové rozpětí, víc by věděl "Šnajby".
Na V3 ani XC3 jsem neletěl, takže v tomhle neporadím.
Závěr (můj subjektivní):
NOVÝ GLIDER: Venus 4/Aspen 5/Trango XC3
STARŠÍ: Avax XC3/Venus 3/Magus XC2/Trango XC2
Nejlepší je ale stejně si padák před koupí vyzkoušet.
-
8 RE: VENUS 3 vs AVAX XC 3
XC3 30 můžu kdyžtak půjčit na vyzkoušení