Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "name" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 53

Warning: Attempt to read property "name_url" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 54
Téma :: Axis Comet 1 ? :: PGweb - paragliding live!
FÓRUM PGweb


[Téma] Axis Comet 1 ?

Axis Comet 1 ?
Autor: joko (+0) (-0) | Zasláno: 18.11.2014 * 10:30

Lietam Axis Comet 1 L, pretože mi vyhovovala horná deklarovaná vzletová hmotnosť vo veľkosti L 125 kg, lietam na cca 120 kg, pri slabých podmienkach hlavne pri svahovaní sa trápim a som najnižšie zo všetkých prítomných padákov vrátane iných EN-B alebo dokonca EN-A, ten výkon tam jednoducho nie je. Plachty 28 m2 mávajú váhové rozpätie 90-110. Mám podozrenie, že horná deklarovaná váha je prehnaná, padák testy urobil, no na úkor výkonu ( výrobca deklaruje kĺzavosť 9,3, objektívne je tam asi 9,1 priemerne, no a na váhe 120 ani sa neodvážim odhadnúť ).Navyše (pri tomto zaťažení ?) sú manéver uši nestabilné a padák pulzuje okolo pozdĺžnej osi. Aké máte skúsenosti s týmto padákom ?

7 příspěvků
shlédnutí: 4152
  • 1 RE: Axis Comet 1 ?
    Autor: HonzaK (+3) (-0) | Zasláno: 18.11.2014 * 12:19

    Létal jsem C1 a jedinou výtku jsem viděl v tom, že speed šel poněkud ztuha. Tento handicap je již na novém C2 značně vylepšen. Jinak jsem létal lehce za polovinou zatížení.

  • 2 RE: Axis Comet 1 ?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 18.11.2014 * 14:29

    joko: jen ciste obecne - pri svahovani nezalezi na klouzavosti, ale na opadani. Nejvetsi rozdily budou prave mezi velikostmi a zatizenim. Vetsi velikosti jsou konstruovane na vyssi plosne zatizeni, letaji trochu rychleji a pochopitelne pak trochu vic opadaji, tim vice na horni hranici zatizeni.

    Na svahu a ve slabych podminkach tedy budes proti mensim velikostem a mene zatizenym padakum vzdy ztracet, pokud nebudes letat na jeste vetsi plachte, tedy podvazeny. Naopak na klouzavosti a rychlosti pri preskocich na tom budes lepe. Strizlika ze sebe asi neudelas, takze nezbyva nez brat to jako fakt...

    Jinak na Cometu 1 L jsem letal, se zatizenim cca. 116 kg (musel jsem se trochu dovazovat). Zkusenosti pri letani u nas i v Alpach jsem mel dobre, ale ty usi mi taky trochu fletrovaly. Je pravda ze jsem toho zas tolik nenasvahoval:) Pochopitelne dnesni generace high-end EN-B vcetne Cometa 2 klouze lip a je efektivnejsi ve slabsich podminkach.

  • 3 RE: Axis Comet 1 ?
    Autor: joko (+0) (-0) | Zasláno: 18.11.2014 * 17:17

    s tým opadaním som si to vlastne ani tak celkom jasne neuvedomil, ale je to tak... je tiež jasné, že s plným zaťažením až preťažením klesá i výkonnosť v zmysle kĺzavosti už len preto, že sa deformuje geometria krídla a jej čistota, zvlášť pri stále úspornejšom vyviazaní, ale obecne až také markantné rozdiely som nečakal a myslím si, že padák je precenený z hľadiska hornej zaťažiteľnosti , optimum by som hľadal možno niekde na 105 kg

  • 4 RE: Axis Comet 1 ?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 18.11.2014 * 19:52

    s vyssim zatizenim klouzavost se klouzavost nemeni, pouze se zvysi rychlost a opadani. Pokud prevazne svahujes, pak to pocitis spis negativne, pokud bys preletoval, tak bys to naopak na preskocich poznal pozitivne - velkou cast toho cemu pocitove rikame "vykon" ve skutecnosti dela prave rychlost. Jinak me Comet L neprisel na tech 114-116 kg nijak prilis zatizeny. Ovsem na svou kategorii pomerne dost rychly na trim speed.

  • 5 RE: Axis Comet 1 ?
    Autor: PetoMI (+0) (-0) | Zasláno: 19.11.2014 * 08:47

    diskusie o klzavosti su sice poucne, ale tu ide o princip a to treba analyzovat, ze vieme uz aj zo skusenosti, ze ten padak nie je pri 28 m2 na tu deklarovanu vahu 125 kg. inac ja som mal pred nim padaky do 110 kg s 28 m2 a mam 90 kg takze som bol v kuse na hornej vahovej hranici a to mi vadilo, lebo som bol furt lietal najnizsie.preto som nasiel Cometa1 L , kde je to s deklarovanou vahou inac, ale nestalo sa tak.lietam tak ako predtym s dovtedajsimi padakmi, preto som s nim nespokojny :-(

  • 6 RE: Axis Comet 1 ?
    Autor: anton (+72) (-36) | Zasláno: 19.11.2014 * 10:33

    Protože jsem taky těžší a dost se mrcasím po malých kopcích, tak byhc to viděl na špatnou volbu velikosti padáku. Chtít svahovat na padáku s váhou na horní hranici je naprd. Evidentně potřebuješ 30ti metrový padák. Létal jsme dlouho na velkém Venus2 a byl jsem namdmíru spokojen, i když někdy rychlost chyběla. Teď mám Aspena 4 30m2 a jsem lehce pod středem váhového rozpětí a i tak mám pocit, že bych na svahování snesl větší plachtu. Ale nelítáme kvůli svahování, žejo :) Takže bych ti doporučil padák, kde budeš spíš na středu váhy, nebo pod... A ještě poznámka k Axis padákům, mám dojem, že jejich hmotnostní limity jsou spíš pro přeletáře. Na svah ber o číslo větší.

  • 7 RE: Axis Comet 1 ?
    Autor: joko (+0) (-0) | Zasláno: 19.11.2014 * 11:05

    ďakujem za všetky príspevky, myslím, že to viacerí vystihli - pri vážnom termickom lietaní a preletoch to axisácke preťaženie nemusí byť na škodu, horšie to je so zachycovaním sa v slabších podmienkach alebo pri svahovaní, vtedy to chce menšie opadanie resp. väčšiu plachtu a to najednou nelze, čiže to štandardné váhové rozpätie 90-110 je asi bežný odskúšaný kompromis. Mať preťažený Comet a lietať s ním iba prelety tiež nie je ono podľa kategórie a výkonnosti padáku, padák tejto kategórie má byť univerzálnejší a poskytnúť štandard pri všetkých druhoch lietania ...

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo Axispara  logo MAC Para



Sekce PGwebu: