Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "name" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 53

Warning: Attempt to read property "name_url" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 54
Téma :: přetižený kluzák :: PGweb - paragliding live!
FÓRUM PGweb


[Téma] přetižený kluzák

přetižený kluzák
Autor: haman (+0) (-0) | Zasláno: 02.10.2014 * 23:59

ahoj, chci se zeptat jestli bude v porádku lítat na křídle které je certifikováno do 106

a já se vším vybavením plus mou tělesnou schránkou dosáhnu nějakých 113kg. vidíte v tom problém, ba naopak výhodu? Děkuju

4 příspěvky
shlédnutí: 2748
  • 1 RE: přetižený kluzák
    Autor: BURAK (+0) (-0) | Zasláno: 03.10.2014 * 09:01

    já bych vtom problém neviděl spíš naopak padáky lítám zatížený a nemám s tím žádný problém ,měl by si mít větší stabilitu a to zatížení je v pořádku si myslim

  • 2 RE: přetižený kluzák
    Autor: pyro (+14) (-1) | Zasláno: 03.10.2014 * 09:28

    Měl bys větší dopřední rychlost - výhoda při prosazování proti silnému větru, nevýhoda při vzletu a přistání. Křídlo bude trochu méně náchylné na klapance, ale zas když to klapne, budou jeho reakce ošklivější (větší rozsah a rychlost). Měl bys rovněž větší opadání, takže v slabých podmínkách se méně zatížení piloti třeba udrží, zatímco ty bys klesal.

    V neposlední řadě je tu otázka "papírová" - křídla jsou certifikována v rozsahu vzletovek, takže pokud letíš mimo tuto konfiguraci, letíš de-facto jako na necertifikovaném křídle. Nepočítám, že by tě inspektor provozu běžné vážil, ale třeba v případě nehody, kdy někomu něco provedeš, mohlo by i na tu váhu dojít a hádej jak by se pak k tomu stavěla pojišťovna.. (předpokládám, že kvalifikaci testovací pilot nemáš) Pokud s létáním začínáš, asi bych doporučil spíš křídlo, kde budeš s veškerou výbavou někde uprostřed rozsahu vzletových hmotností.

  • 3 RE: přetižený kluzák
    Autor: jebaloto (+53) (-44) | Zasláno: 06.10.2014 * 20:57

    Jak píše pyro, navíc budeš rychleji točit přesunem váhy, ale taky rychleji ztrácet výšku v zatáčce.

    Největší problém je to opadání. V ČR jsou dle mých zkušeností podmínky většinou mírné-střední, takže když budou ostatní lítat, ty půjdeš k zemi. V Alpách no problem.

    Přistání začátečníka ve vysoké rychlosti taky zvyšuje riziko úrazu.

    Na tvém místě bych si našel křídlo, kde budu v rozmezí výrobce, +7kg je celkem dost. Případně odhodit zbytečnou bagáž (voda, náhradní baterky, 2. vario apod. - ze začátku to stejně nebudeš potřebovat ;-))

  • 4 RE: přetižený kluzák
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 08.10.2014 * 00:45

    jak pise petr, ve slabejch podminkach na pikacu, v silnejch budes king. V soucasny dobe bych u kazdyho era volil 5-10 kg pod max. a do silnejch podminek se dovazit na max. s moznosti upousteni pri slabnouci termice.

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: