[Téma] přetižený kluzák
ahoj, chci se zeptat jestli bude v porádku lítat na křídle které je certifikováno do 106
a já se vším vybavením plus mou tělesnou schránkou dosáhnu nějakých 113kg. vidíte v tom problém, ba naopak výhodu? Děkuju
-
1 RE: přetižený kluzák
já bych vtom problém neviděl spíš naopak padáky lítám zatížený a nemám s tím žádný problém ,měl by si mít větší stabilitu a to zatížení je v pořádku si myslim
-
2 RE: přetižený kluzák
Měl bys větší dopřední rychlost - výhoda při prosazování proti silnému větru, nevýhoda při vzletu a přistání. Křídlo bude trochu méně náchylné na klapance, ale zas když to klapne, budou jeho reakce ošklivější (větší rozsah a rychlost). Měl bys rovněž větší opadání, takže v slabých podmínkách se méně zatížení piloti třeba udrží, zatímco ty bys klesal.
V neposlední řadě je tu otázka "papírová" - křídla jsou certifikována v rozsahu vzletovek, takže pokud letíš mimo tuto konfiguraci, letíš de-facto jako na necertifikovaném křídle. Nepočítám, že by tě inspektor provozu běžné vážil, ale třeba v případě nehody, kdy někomu něco provedeš, mohlo by i na tu váhu dojít a hádej jak by se pak k tomu stavěla pojišťovna.. (předpokládám, že kvalifikaci testovací pilot nemáš) Pokud s létáním začínáš, asi bych doporučil spíš křídlo, kde budeš s veškerou výbavou někde uprostřed rozsahu vzletových hmotností.
-
3 RE: přetižený kluzák
Jak píše pyro, navíc budeš rychleji točit přesunem váhy, ale taky rychleji ztrácet výšku v zatáčce.
Největší problém je to opadání. V ČR jsou dle mých zkušeností podmínky většinou mírné-střední, takže když budou ostatní lítat, ty půjdeš k zemi. V Alpách no problem.
Přistání začátečníka ve vysoké rychlosti taky zvyšuje riziko úrazu.
Na tvém místě bych si našel křídlo, kde budu v rozmezí výrobce, +7kg je celkem dost. Případně odhodit zbytečnou bagáž (voda, náhradní baterky, 2. vario apod. - ze začátku to stejně nebudeš potřebovat ;-))
-
4 RE: přetižený kluzák
jak pise petr, ve slabejch podminkach na pikacu, v silnejch budes king. V soucasny dobe bych u kazdyho era volil 5-10 kg pod max. a do silnejch podminek se dovazit na max. s moznosti upousteni pri slabnouci termice.