Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "name" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 53

Warning: Attempt to read property "name_url" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 54
Téma :: Gradient Nevada :: PGweb - paragliding live!
FÓRUM PGweb


[Téma] Gradient Nevada

Gradient Nevada
Autor: jan.pa (+9) (-4) | Zasláno: 15.07.2012 * 23:21

Ahoj, nemá někdo z vás již nějakou zkušenost s PK Gradient Nevada vel. 28 třeba versus Aspen4, děkuji. Honza

8 příspěvků
shlédnutí: 8085
  • 1 RE: Gradient Nevada
    Autor: kkaarreell.pg (+9) (-0) | Zasláno: 16.07.2012 * 08:41

    Taky nedockave cekam na nejake zkusenosti... Jen doplnim link na paraglidingforum, kde jiz jeden pilot s Nevadou letel a link na DHV test report.

    http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=46171

    http://www.dhv.de/db1/source/technictestreport2en.php?lang=en&item=-303

  • 2 RE: Gradient Nevada
    Autor: Mikymen (+3) (-0) | Zasláno: 03.08.2012 * 16:02

    Ahoj,uz jsem to sem jednou psal ale neulozilo se to, tak jsem se potreboval uklidnit :) a napsat to cele znovu. diky tomu ale mam ted vic infformaci, portoze jsem nalital jeste nejake dalsi lety a mel moznost porovnavat.

    Prvne bych jeste upozornil ze letam druhym rokem, takze moje zkusenosti nejsou zadnym zpusobem prevratne pro nektere strourali, naletano mam prez 100 hodin, kridlo které jsem lital byl orbit 2, letel jsem ale i s kridly vega 2,3 , trend 3 , 4 , Atis 2 i 3 a orbit 3.

    Zakladne reknu ve strucnosti veci ktere se doctete na strankach gradientu, kridlo jak vsichni vime vychazi z konceptu Streama (aspena..), pouziva take system dvojtých diagonal, volne konce jsou stejne jako u Streama 4 (Aspena 4 ) , je to 3,5 rady padak, ma rozdelena acka,na ackach ma celkove dve snury oddelene, kazda snura ma svuj popruh, na druhe rade jsou celkem tri hlavni snury a na treti jsou snury dve, pak je ridicka. Volne konce jsou uzke, mailonky také, v mailonkach je zajimave kryti proti posouvani snur a otevreni mailonky, ridicky se pridelavaji patentkou.

    Pokud zacnu s posuny oproti jinym Ackovim kridlum , tak za prve to je zarucene rychlost,Orbit 2, Trend 4 , Atis 2 i 3 nemaji sanci (porovnavam z toho, ze na nekterych jsem letel a na nekterych jsem letel vedle sebe, samozrejme ne vzdy v laminaru). Na speedu uz vubec ne, klouzavost na speedu perfektni, i mi prijde ze ma delsi rozsah nez orbit, nekomu bude mozna trochu neprijemne slapnout plnou, padak je sice stabilni ale nezda se,trosku se chveje:)

    Druhym posunem je pocet snur, me osobne vyhovuje mensi pocet (samozrejme to ma vliv na rychlost) , minimalne ze se lepe hleda stabilo na zavleky a celkove je prehlednejsi, pocet hlavnich snur je naprosto stejny jako u Streama 4 , delenni nahore a pocet poutek je myslim jiny. Ackoliv to ma mensi pocet snur, bezpecnosti bych se nebal (viz. dale). Stava se, ze pri letu se da "zahybat" volnymi konci, ale diky vnitrni konstrukci si muzete "hybat" jak chcete, a kridlo je naprosto pevny, z kridla mam neustale pocit, ze je stale pevne,nalite.

    Co se mi dale uzivatelsky libi jsou uzke mailonky a uzke volne konce. Jedine kde je trochu problem, ze si musite davat pozor na protoceni, protocit si druhou a treti radu je docela snadne.

    Ctvrtou veci je tsbailita za letu, ten kdo má rád nechvejici se kridlo a pocit neustale pohody by mohl mit mozna problem, oproti orbitovi je znat ze to kridlo zije, ale veci jako necekane predtreny nebo masivni kolapsy, to rozhodne necekejte, jen pocitejte ze jste na horni hranici ackoveho kridla kde hledate pocit bezpeci ale i vykonu, ovsem orptoi situaci u protlacenych dvoulajn do certifikace jste uplne jinde, nevada neni Stream na tajno protlacenej do Acka, to kridlo je opravdu acko .

    Při zataceni mam ještě trochu problem, musim si trochu zvyknout, ale krasne se da to polozit, popr. i plochou bez problemu. Orbit mi prisel ze sel vic s vostrou a nebyl tak uzitecny ve stoupani.

    Starty a pristani a handling nadhera, kridlu nepotrebuje nijak zvlatni impuls, na první pristani jsem myslel ze to neubrzdim, jak to letelo rychle ale uplne v pohode. Přetáhnout na pristani se mi povedlo jednou při presnosti a ot jsem se moc snazil.Krasne chodi plne rizeni.

    Uz jsem si i na Nevade odklapal, troch ume to lakalo…

    Asymetricky kolaps nedrzeny je naprosto v pohode, kridlo nikam nezatoci, jenom to trochu mlaskne, při drzenem nevada nemá tendenci zatáčet, musel jsem si trochu vice prisednout na tu druhou stranu aby se to asi po 5ti vterinach roztocilo. U kolapsu musite trochu pocitat s tim ze jsou zde jen dve acka takze obacs se treba trochu zavlikne ousko, upozornuji trochu a az na dva pripady jsem ani nepouzival stabilo, natoz fullstall.Jenom to muze nekoho znervoznit. Ani bych snad tomu nerikal zavleky. Asymetricky kolaps na speedu je o trochu ostrejsi ale jenom to trochu vic malskne. Front stall se mi zda uplne stejny jako na Orbitovi, pri frontstallu na speedu se mozna trochu vic propadnete ale regenerace bez problemu,u vech rezimu neni moc potreba aktivni pilotaz, naschval jsem s tim obcas nic nedelal a prislo mi ze parkrat se to vyresilo lip nez kdyz jsem do toho zasahoval. B stall je zajimavej diky poctu snur, vystup mi prisel mnohem lepsi , bez zadneho velkeho predstrelu, mozna je potreba trochu vic sili ale to je mozny ze jsem trochu zeslabl, male usi na Nevbade neudelate, je zde jen jedna snura,na velkych usich se da v pohode zatacet bez nejakych velkych kyvu, jenom mozna je pro nekoho neprijemne, ze se zda ze letite na min jak tretine, opadani jsem nemeril. Spirala naprosto bez problemu, Nevada ma tendenci vystoupit ze psiraly, nebal bych se stejne jako u Vegy 3 ze pokud nebudete drzet poradne rezim a spadnete do neho omylem tak dokaze bez problemu po chvilce vystoupit...Fullstally...V porovnani je asi jen rozdil ze prvni propad je mozna vetsi, uz to neni jako ze zidle ale jako z zebriku a prvni skok chce opavdu udrzet ruce symetricky ale zda se mi ze pulsuje naslende mnohem mene nez cokoliv jineho, u Vegy se mi zdalo ze ta pusovla furt a poradne. Vystup je cisty, vypousti se v prednim skoku jako asi u vsech kridel gradient. Jedine co jsem nezkousel byly negativky, protoze jsem nebyl jeste s Nevadou nad vodou.

    Nejaka ta lehka akrobacie (jako ze toho moc neumim, zkousel jsem oboustrany Saty, dynamic fullstal , wo,asym. 360 a spiralu..) s tim jde moc krasne, ale co jsem se dozvedel, neni pro Nevadu stejne jako pro Streama dobra. Malemu poctu snur a vnitrni konstrukci to pry nedela dobre, od te chvile kdy jsem se to dozvedel jsem prestal cokoliv delat, preci jenom je to kridlo uz na prelety.

    Koukam ze uz jsem se nejak rozepsal, takze to asi stejne nebude nikdo cist :) .

    Celkove Nevadu hodnotim jako zive kridlo, ktere se ma chut proletet, urcite mi ted pomohla k lepsim letum. Nedoporucil bych ji lidem ktery nemaji moc potrebu tolik tentonoc,krasne staci orbit 3,popr. jine kridlo.Pokud nepotrebujete nijak extra protlacet se na FAIce proti vetru nebo honit prumerku, klidne Orbita 3, pokud si chcete zalitat na max. ale nepotrebujete k tomu Bcko, rozhodne si ji jeste dnes bezte objednat :) Jeee, to je dlouhy….Trosku specham, tak tam mozna budou chybky.Pardon, pripadne dotazy rad odpiovim, nejlepe sem, chvilku mi to trva…

  • 3 RE: Gradient Nevada
    Autor: HonzaK (+3) (-0) | Zasláno: 06.08.2012 * 15:25

    S jakou vzletovkou si lítal na jaké velikosti padáku? Co znamená, že máš při zatáčení ještě trošku problém-jde o to, že je řízení "gumovější".

  • 4 RE: Gradient Nevada
    Autor: Mikymen (+3) (-0) | Zasláno: 09.08.2012 * 00:21

    Na nevadě lítám se vzletovkou 100 +- 3 kg, naorbitovi jsem lítal i s trochu menší váhou, na ostatních křídlech jsem byl povětšinou taky u prostřed. S tím zatáčením...Řeším teď trochu sedačku, špatně se mi v ní točí na plocho, každopádně na uchu se točí úplně krásně a rozsah řízení mi vyhovuuje, když to chci kousnout, nemá problém, ve výsledku, nejsem asi zas tak dobrý komentátor kvaliti řízení, budeš si to muset vyzkoušet sám, nabízím komukoliv, když mě potká na kopci, vyzkoušení.Velikost 28.

  • 5 RE: Gradient Nevada
    Autor: jan.pa (+9) (-4) | Zasláno: 03.09.2012 * 16:29

    Ahoj, tak už mám cca 14 také Nevadu 28, a musím potvrdit, co píše Mikymen, rozhodně je to posun co se týče uletěné vzdálenosti, rychlosti, malého opadání a prosazování proti větru, na přistání to chce namotat alespoň jednou na ruku řidičku jinak to hlavně za bezvětří neuběhnete. Řidičky jsem zkrátil o cca 5 cm, řízení se mi zdálo hrozně dlouhé, teď jsem spokojen. Slabším povahám bych ho rozhodně nedoporučoval, protože již v jen lehce silnějších podmínkách křídlu neustále něco chybí, uši téměř pořád a občas i celá půlka, křídlo rychle regeneruje a vrací se do normální polohy (pokud se mu pomůže tak o něco rychleji) pokud ne tak si to řeší celkem samo. Je to hodně živé křidélko :-(

  • 6 RE: Gradient Nevada
    Autor: jan.pa (+9) (-4) | Zasláno: 03.09.2012 * 16:39

    pardon :-)

  • 7 RE: Gradient Nevada
    Autor: Mikymen (+3) (-0) | Zasláno: 04.09.2012 * 10:14

    Jenom bych doplnil. Gradient dodává řidičky dlouhé standardně,stejně jako u všech jeho křídel je to na majitelovi křídla jak moc bude chtít mít řízení dlouhé. Já jsem si taky zkracoval, nedoporučuji to ale, protože pokud nevíš kde ji už na bodu odtržení, nemáš problém to furt přetahovat. Oproti tomu na FS 2 tam ti to zas tak nevadí a co já vím tak ale ne všichni zkracovali. Takže proto ti možná připadali řidičky dlouhé. Ohledně namotání na přistání....To bych nedělal:)Nesmíš přistávat po větru :)) (neříkám že to děláš :) )

  • 8 RE: Gradient Nevada
    Autor: jan.pa (+9) (-4) | Zasláno: 08.09.2012 * 11:25

    Ahoj, ohledně namotání při přistání je to i v manuálu od výrobce :-) a s protaženou rukou řidičkou + jeden závit je to ideální, toť má zkušenost...

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo Axispara  logo MAC Para



Sekce PGwebu: