[Téma] Padák na cvičnou louku?
Ahoj chtěl jsem se zeptat sháněl jsem padák na cvičnou louku ne na létání ale na nácvik startů a dostal jsem nabídku na koupi staršího padáku kategorie B
MAC Vision 29 prý na cvičnou louku bude dobrý. Jsem čerstvě po kurzu a potřebuji trochu natrénovat před dolétáním je tento padák pro mě vhodný? Nebo je lepší na cvičnou louku jen padák kategorie A? Díky za rady.
-
1 Autor: bampa | Zasláno: 14.08.2008 * 16:28
...ano, MAC Vision 29 bude dobrý....ale jen pro toho, kdo ti jej bude prodávat. B křídlo....s konstrukcí z roku 1994 je na nic. Dneska jje konstrukce křídel opravdu někde jinde...nemluvě o předpokládaném "technickém stavu" H....poskakování po louce je dobrou průpravou, poskoky a drobné úlety vzduchem nejsou vyloučeny....ledej znovu.... křídlo kategorie DHVLTF 1 nebo 1-2....s platným TP. Vyplatí se investovat do křídla minimálně 15 až 20 tisíc....
-
2 RE: Padák na cvičnou louku?
Bampa odkud si?
-
3 RE: Padák na cvičnou louku?
Ahoj jsem od Domažlic
-
4 RE: Padák na cvičnou louku?
wolf_pg: Ahoj já sháním zatím něco levnýho na tu louku abych se naučil bezproblémů zdvihat padák nad hlavu a křížové starty aby mé starty nebyly jen zřícením do vzduchu.
-
5 bampa | Zasláno: 17.08.2008 * 19:10
Ten názor ti neberu. Jenže na cvičení startů, kde "hrozí" nějaký ten poskok vzduchem, je tebou uváděné křídlo na nic. B křídlo, patrně patřičně olétané, s konstrukcí z roku 1994, tedy např. bez diagonálních výztuh, tě v lepším případě bude štvát (padání vrchlíku na hlavu, apod.), v horším tě naučí spíše zlozvykům.... ale je to tvoje volba ;-). Btw. Piloťáky po kurzu se dávají hned v kategorii B ;-)?
-
6 RE: Padák na cvičnou louku?
Bampa: na loucku je dobry mit zivejsi kridlo, starsi becko je dobry napad. Ale obavam se, ze MAC Vision uz bude moc stary, zkusil bych spis neco novejsiho - konstrukce tak od roku 2000.
Zlozvyku jak pise wolf se neboj. Naopak - tupy acka nejsou na louku dobry, vyresi vse za tebe a ty se nenaucis spravne a rychle reagovat na kridlo. Akorat se vyhybej silnemu vetru dokud nebudes mit kridlo opravdu v ruce, i na louce se da pri silnem vetru osklive polamat.
-
7 RE: Padák na cvičnou louku?
No můj názor je ten, že právě na loučce ve svižnějším větru a na ostřejším padáku se dá hlavně polámat. Na poskakování ti bohatě stačí "A"čko.
-
8 RE: Padák na cvičnou louku?
jj, i náš brněnský mezařský mistr se zramoval na mezi na "béčku". a ačkoliv obvykle s wolfovými názory nesouhlasím, tak tentokrát bych se podepsal pod oba jeho příspěvky.
ps: na kurzu jsem měl hodně vytahané áčkové křídlo co nešlo nad hlavu a užil jsem si s tím tolik zlosti a vyplétání z křoví, že jsem s paraglidingem chtěl seknout... naštěsí pro mě došlo k výměně křídla za zánovní pluto :)
-
9 petrch | Zasláno: 18.08.2008 * 05:18
Nemám rád výrazy "...tupá áčka...", protože podle mně nevystihují současný stav křídel v této české parodii typového zařazení křídel (ABC). Do této kategorie se tak vejdou školní křídla, která bych těžko nazval tupými....vzhledem třeba i k úplnému rozsahu akrobacie, které na nich lze létat. Do této pseudokategorie tak padají i i křídla, které se blíží letovými charakteristikami i chováním více LTF 2 než školním křídlům..... vzhledem k míře pilotních dovedností, které získá průměrný absolvent kurzu stále považuji kategorii LTF 2 za neúměrnou, nebezpečnou. Méně odvážní piloti by měli juvažovat o modernějším LTF 1 nebo low end LTF1-2, více odvážnější již LTF 1-2. Btw. Další dělení kategorie LTF 1-2 na low/high end již zaznamenal i časopis Pilot ;-)
-
10 petrch | Zasláno: 18.08.2008 * 05:18
...a "zlozvyky" byly mířeny hlavně na konstrukci MAC Vision.....což jsi měl patrně na mysli letopočtem konstrukce 2000+ ...tj. s diagonálními výztuhami....
-
11 RE: Padák na cvičnou louku?
wolfe, na kterych kridlech jsi letal a letas a jake jsou tve pilotni zkusenosti? a stejna otazka pro petrcha?
Mozna by bylo dobre dat nazory pilotu do souvislosti, myslim ze to pomuze udelat si lepsi obrazek tem co nejsou tak zkuseni, ale maji soudnost:-)
-
12 scorpi | Zasláno: 23.08.2008 * 01:29
ahhmmm....ah, ano soudnost ;-)......můžeš tedy poučit kobyláka mezního jakým způsobem souvisí mé pilotní zkušenosti s výkonostními kategoriemi křídel, vývojem jejich výkonnosti v posledních 5 letech ?.....a nakonec......bych si dovoli připomenout svůj dotaz ohledně získání pilotního průkazu "B" u čerstvého absolventa pilotního kurzu?
-
13 RE: Padák na cvičnou louku?
wolf: nechci nikoho poucovat, pouze chci dat nazory do souvislosti se zkusenostmi. Jinak porovnava padaky ruznych kategorii ten, kdo s nimi ma naletane desitky ci stovky hodin v rozlicnych podminkach a jinak ten kdo na nich neletal nikdy, jinak porovnava padaky pilot, jehoz nalet je predevsim souctem hodin na svahu a jinak pilot letajici prelety ci zavody.
To je vse, neni treba si to brat osobne:)
-
14 RE: Padák na cvičnou louku?
No tak nad tim premyslim a napadla me takova situace - kdyby dejme tomu moje pritelkyne zacinala litat (misto toho, ze me ted zacina prelitavat ;-)), tak bych ji asi obcas na louku pujcil svuj zavodak. Samozrejme jenom do podminek, ktere by byly koser. Proc? Protoze aby ho udrzela nad hlavou, tak musi mit mnohem presnejsi reakce na to, co ji zrovna vrchlik nad hlavou dela. A proc je to potreba? Protoze uz jsem videl par nehod (take na ackovych padacich), kde by presne a vcasne reakce mohly pilota zachranit pred nemocnici.
Samozrejme, kdyz si nekdo koupi becko tak ho obcas vytahne i do podminek, ktere uplne koser nebudou - takze radit to zacatecnikum se muze zdat blbost. Na druhou stranu, neni to tak davno, co jsme meli v cechach smrtak na mezi v silnem vetru na ackovem padaku. Kdo vi, treba kdyby mel becko tak by si lip uvedomil riziko a nechal by padak v batohu.
Wolfe, to, co sem pisu, je na zaklade mych pilotnich zkusenosti. Ty pises, ze pilotni zkusenosti nepotrebujes, abys mohl lidem radit. V tom pripade myslim nema smysl s tebou na toto tema diskutovat.
Scorpi, jsi rozeny moderator ;-)
-
15 petrch | Zasláno: 25.08.2008 * 08:39
....takže od začátku....tebou popisovaná situace je ouklej....nicméně ne každý má přítele/přítelkyni vylítaného závodníka, potažmo instruktora. jsem ochoten připustit, že cvičení na louce s křídle LTF 2+ může být výživnější. Nicméně nácvik startů, který zmiňuje bampa, zahrnuje nejen hamdling, ale i krátké lety těsně nad zemí. a tam může být s LTF 2+ podstatně nebezpečnější než LTF 1/1-2. Tebou popisovaný přpad smrťáku s Ačkem na mezi - hezké, ale za ten skok do silného větru asi to křídlo nemohlo.
A závěrečný odstavec?.....Já ti nijak neupírám tvoje letové zkušenosti, natožpak váhu/sílu z ní vyplývající.... ale jestliže je tu otevřené fórum...tak bych si dovolil nějaké švestičky....z vlastní zahrádky. Považuji návštěvníky/čtenáře příspěvků za natolik soudné/ynteligentní....aby siudělali vlastní názor.
BTW. Jak je to s podmínkami na vlastnictví B-piloťáku ;-)?
-
16 RE: Padák na cvičnou louku?
Podmínky na vlastnictví B piloťáku jsou, že umíš lítat tak, aby ses na B padáku nezabil :-/
Alternativní otázka: co si myslíte, že je dobré si vzít za křídlo na krizovky? Po dvou absolvovaných mi připadá, že lidem, kteří tam jeli na A křídlech (tím zrovna nemyslím Vegu) to zrovna moc nedalo.... idea je sice, že by si měl člověk vyzkoušet režimy na křídle, na kterém lítá, jenomže na áčkách to spočívá v tom, že člověk tahá za všechno a ta duchna nad nim letí tupě rovně...
-
17 RE: Padák na cvičnou louku?
no...pokud si dobre pamatuju, jedina (nechtena) zalozka na nasich krizovkach pred 2 lety byla na ackovem padaku:-) Takze myslim ze opravdu kazdy na cem lita. Ten kdo chce dlouhodobe lita na rekreacnim padaku nepotrebuje cvicit reakce na perfo (nebo dokonce zavodnim) padaku. Potrebuje poznat ten svuj padak...
-
18 RE: Padák na cvičnou louku?
To si taky vzpominám, na druhou stranu když se podíváš na to, jak vypadaly půlklapy, frontstally, negativky, tak to bylo dost na nic. Vygenerovat nějaký předstřel na áčkovém padáku je docela umění (i když tenkrát se to zrovna při tom full-stallu povedlo - ale jestli to tak trochu není "výjimka potvrzuje pravidlo", kdy člověk, který nikdy nechytal předstřel hrabe do řízení, když nemá....)
-
19 RE: Padák na cvičnou louku?
ondrap, scorpi: no, myslím že krizovky určitě na křídle, na kterém člověk normálně létá a ještě lépe si je zopakovat, Poprvé je to o tom, poznat co vlastně křídlo dělá, ale člověk tam je spíš jako dálkově řízený model... Stejně je sakra rozdíl mezi figurou schválně vygenerovanou na krizovkách a pak v reále.