[Téma] Změna kategorie Standard v ČPP
Nově se tedy z kategorie Standard stává "entry-level" kategorie. Kromě EN-B padáku platí podmínka max. 3 let účasti v online soutěžích.
Změna byla motivována faktickou proměnou EN-B segmentu padáků - nyní jsou v kategorii EN-B čistokrevné EN-C padáky pro úplně odlišnou skupinu pilotů a kategorie by tedy úplně ztratila dřívější smysl.
-
1 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
To by ale chtělo i změnit i název této kategorie na " Beginner " nebo " Novice " ne?
-
2 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
V českém poháru bych tyhle názvy asi nepreferoval:)
Ale pokud někdo vymyslí nějaký pěkný název, který se mezi ty ostatní kategorie bude hodit...proč ne.
-
3 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Když o tom tak přemýšlím, tak si říkám, jestli to nechtělo udělat jinak A sice nechat standard tak jak je a zavést novou, čistě začátečnickou kategorii...
-
4 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Open taky není české slovo :-)
-
5 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Nové kategorie zavádět nechceme, tedy do samotného ČPP. Možnost srovnání se na jednotlivých třídách padáků už existuje (filtr v Open). Ano, máš pravdu, Open není česky, už mi to nějak vůbec nepřišlo;)
-
6 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
V "bývalém" standardu soutěžilo docela dost pilotů, kteří létají více než tři roky. Jakou mají šanci zabodovat v Open, když nechtějí létat na výkonějším ( a méně bezpečném, nebo na pilotáž náročnějším ) křídle ? Proč by nebylo možné udělat kategorii čistě pro začátečníky? Důvod?
-
7 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Nase zkusenosti (nejen) z world xcontestu ukazuji, ze online soutez nerozhoduje kridlo. Jsou-li piloti dostatecne zkuseni a ochotni pro body obetovat cas a volbu trati, neni problem nasbirat dost bodu a treba vyhrat open i na en-b.
Na druhou otazku nevim jak odpovedet - snad jen: ano, je to mozne, vzdyt jsme takovou kategorii prave vytvorili :)
-
8 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Senior taky není správně česky, proto navrhuji přejmenovat tuto kategorii na "pokročilí", a to se zpětnou platností, jak již jsem dříve navrhoval!
-
9 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Jeste k te sanci zabodovat v Open: asi nebude velka. Ale ve Standardu ktery by se nechal tak jak je, by vladli zkuseni piloti letajici kridla ktera si vykonem nezadaji s tim, na cem se ted vyhrava CPP Open. Jakou sanci se umistit by tam ti piloti, o ktere mas Clouseau starost, meli?
-
10 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Hamty: Senior je správně česky http://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?hledej=Hledat&heslo=senior&sti=EMPTY&where=hesla&hsubstr=no ;) Ale tvůj návrh je hodný zamyšlení:)
-
11 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ale Petře, stačí se podívat na čem létají piloti na čele kategorie Open. Opravdu myslíš, že se jim dá konkurovat na EN-B ?
Asi mi nerozumíš správně..nebo nechceš? Tak já to upřesním : " Proč by nebylo možné udělat NAVÍC kategorii čistě pro začátečníky A STANDARD NECHAT TAK JAK JE ? Důvod? "
-
12 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Scorpi, ja ti rozumim, ale ten filtr 3 roky asi neni uplne spravnej...
-
13 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Kluzo, me prijde ze ty tomu nechces rozumet. Jak pise scorpi, spousta dobrych pilotu zacina litat na EN-B (vcetne jeho, napriklad). Nekolika nahodnymi sondami mezi tyto piloty jsme zjistili, ze "by jim bylo blby vyhrat standard," protoze se zkratka neciti, ze by za vykony, ktere k tomu postacuji, meli byt jakkoliv odmeneni. Myslim ze to je prevazujici nazor mezi zkusenymi piloty, kteri se z nejakeho duvodu po X letech vratili na EN-B kridla.
A odpoved na tvou otazku: narozdil od Scorpiho jsem presvedcen, ze se da bodovat v open na en-b kridle. Mozna to bude znit nafoukane, ale myslim si, ze kdyby mi o to slo, dokazal bych si celkem na jistotu vylitat open bednu v CPP na modernim EN-B kridle. Akorat by me to asi moc nebavilo...
-
14 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Upresneni Petre: ohledne sance na bodovani na EN-B kridle nejsme ve sporu, ja si myslim to same. Mel jsem na mysli sanci te typicke skupiny pilotu co leta na typickych EN-B padacich. V tom je ten rozdil.
-
15 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ale Petře, tomu já rozumím, že je jim blbý vyhrát standard, ale řešil bych to další, novou, ryze začátečnickou kategorií a ne takovouhle úpravou kategorie.
-
16 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Mne ty tri roky prijdou hrozne malo, prumernej pilot zacatecnik zacina tretim rokem letat prvni preletiky a kdyz hned po kurzu zacne prihlasovat svoje prvni sletiky, tak je po trech letech vrzenej do open se schopnosti poskocit 15km. Nebo kdyby tam aspon bylo: od doby kdy prihlasil prvni let nad 30bodu, nebo tak neco.
-
17 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
dmb77: rozumim ti, ale podium nema byt pro "prumerne" piloty, v tom se asi shodnem...
Nicmene zvazovali jsme i tu lhutu od prvniho letu delsiho nez xx, ale nakonec jsme se rozhodli nechat to jednoduche.
-
18 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
No, mam docela obavu, abychom pak v cerny kronice necetli zpravy o ambicioznich nevylitanejch kurzikach, co ucitili sanci dostat se na bednu...
-
19 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
DMB77 : U tehle zmeny bych ocekaval, ze na kurziky bude timto vytvaren mensi tlak porizovat vykonnejsi, neklidnesi kridlo, aby se dostal na bednu. Duvodem budem predevsim vyrazne vyssi sance se tam dostat i s bezpecnejsimi kridly. Jestli nekdo bude ambiciozni, tak de facto nemas sanci systemove zamezit jeho sebevrazde, protoze tu cestu si najde at bude CPP, CL nastavena sebelepe.
-
20 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
to 16 od dmb77:
nesouhlasim, průměrný pilot po třech letech dokáže uletět 200+ doba se změnila,piloti se učí daleko rychleji než dříve. pilot který chce se naučí za pár let fakt hodně.chce to je zájem a čas.
-
21 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Hamty: Navrhuju kategorii senior přejmenovat na Stařečci :-)
-
22 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Klobuk dolu, na Slovensku som navrhoval aby v kategorii standart mohli súťažiť, (ale nie vyhrať)piloti, ktorý už lietali na krídle C a výššom a piloti, ktorý už Kategóriu standard vyhrali. Dúfam, že sa to u Vás ujme a u nás si vezmú príklad. Kategoria standard by mala byť pre začínajúcich pilotov. :-)
-
23 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ackoliv se nepovazuji za dodbreho pilota, presto bych se rad vyjadril. Tato uprava se mi libi i nelibi. Ja letam na Nevade z uplne jinych duvodu a primo me nevadi, ze jsem z kategorie vypadl a povazuji to teoreticky za spravny filtr. Neni ovsem az zas tak spravny, protoze je zde velke mnozstvi pilotu, kteri en-b litaji dele nez tri roky ale treba posledni rok dva prihlasovali, tim padem zde zvelkolepeni zacatecniku zde neprobehne, protoze sice mensina, ale zustava zde mnozstvi dobrych pilotu, kteri letaji mnohem dele. Tedy tento filtr v ramci prihlasovani neni uplne chytry. Co se tyce nazvu, souhlasim s kluzonem, chapu ze je to tezke, ale nazev beginners mi nepripada nijak spatny, protoze presne o to ten nazev je. To ze vlastne nemam primo kategorii v e ktere bych soutezil je mi dost sumak, zviditelneni v ramci sponzoru neprobuha v ramci CPP a jsou spise dulezitejsi zavody, jeden z duvodu proc Nevadu na dale litam, ale presto s nekterymi nazory kluzona naprosto souhlasim, zmenu nazvu a filtr pro kazdeho, aby se ukazalo zda tri roky leta nebo ne, jinak totiz ten filtr max. 3 a ta kategorie ztraci smysl...
-
24 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Muj navrh je udelat elektronickou prihlasku do kategorie standard ,ve ktere pilot slavnostne prohlasuje, ze neleta dele nez tri sezony vcetne a timto nema problem zavodit v kategorii standard. Kdyz se ted koukam totiz na seznam pilotu, tak je tma hodne pilotu, kteri zdaleka neletaji tri sezony. Dokonce i nketeri, kteri letaji dele nez 6 let ale jenom posledni sezonu na EN-B :))) (Jsme s Malinem velky kamosi,proto bych mu to jako kamosovi pral vyhrat, takze proti nemu vubec nic, je to jenom cisty dukaz toho, jak ted novy standard funguje :))) )
-
25 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Miky, Malin do te kategorie nepatri, akorat si omylem zalozil novy ucet. Jak jiste pochopis, to system asi tezko muze jednoduse poznat. Takze bude taky vyrazen, neboj:)
-
26 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ano, to byl ale pouze priklad toho, ted teda bude rozsahle setreni, ktery ucet je ktrery, a jestli nekdo neprihlasoval skryte a ty jo a ty ne :))) A ze souteze v litani se stava soutez v prihlasovani a v schopnosti prolezt filtrem, ktery neni spravne nastaveny a kvality a porovnani, ktere by diky teto soutezi meli byt videt pak padaji do pryc.A rad bych podruhe upozornil, ze ja neletam Nevadu pro uspech v kategorii standard. Nepisu zde proto, abych prstem ukazoval kdo ma byt taky vyrazen, je mi to uprime jedno, vyjadruji se jenom k teto zmene, ktera je myslenkove naprosto spravna, ale nedotazena.
-
27 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ty ale umis krasne prehanet, Miky;) Ale jako pilotovi postizenemu vyrazenim ze Standardu (...ja vim, nelitas Nevadu pro uspech v kategorii Standard!;)) ti to odpustim;)
-
28 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ta kategorie pro začínající je super, ale aby v další kategorii soutěžila ENB s END třeba v českých rovinách mi přijde demotivující. Každopádně je Xcontest stále super el.deníček a vývěska v jednom.
-
29 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Kategorii pro začátečníky jsem navrhoval už před pár lety, ale zvyklal mě názor, že by to mohlo nebezpečně přemotivovat nezkušené. Teď, když jsou ve standardu i křídla nepatřící do rukou teprve se učících pilotů, příjde mi toto nebezpečí ještě větší.
Od doby, kdy se otestovaly závodní speciály do civilního D, které tím bylo pohřbeno a ani CCC ho nejspíš nevzkřísí, se i do nižších tříd začaly tlačit křídla, která sice splňulí dané figury, ale celkových chováním tam nepatří. Aktuálně jsou třeba ve standardu minimálně 3 úrovně křídel a né každý je ochoten pochopit, že to nejvýkonnější, sice taky áčko, pro něj fakt není vhodné. Kategorizace křídel nejen podle figur, ale i podle celkové náročnosti na ovládání nebo pilotní úrovně odpovídající výkonnosti a zkušenostem pilota je ale spíš pro jiné samostatné vlákno.
Pokud bych tedy mohl něco změnit v "entry-level", dal bych to na 5 let (ještě loni létali ve standardu lidi i s více jak 10letou praxí a nevadilo to a navíc by měli nováčci víc času na to zazářit a nemuseli by to tolik zbytečně hrnout). Pak bych vyřazoval z dalších sezón vždy vítěze (už dokázal, že není ucho a udělá místo ostatním) A taky jsem pro "Mikymenovo" čestné prohlášení o praxi (nebudou se tam motat letečtí kmeti a tím nemyslím jejích věk)
-
30 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ve filtru celkoveho poradi (Open) ted najdete podrobnejsi filtr kategorii kridel. EN-B je rozdelena na classic, high-end a "EN-C like", u EN-D je to classic a comp/CCC. Relevantni kridla v nasi DB jsou zarazena do techto podkategorii.
Tak to jen aby bylo podrobnejsi "zebrickove" srovnani, kdyz se nam ty kategorie tak stepi.
Jen pripominam, ze pokud nekdo zadava kridlo vypisovanim (ne vyberem ze seznamu), tak mu kridlo nemusi spadnout do spravne subclass (pak je razeno defaultne do te nejvyssi v dane EN-tride).
-
31 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Až Tě Brábo potkám, dostaneš falešným chrupem. Jsem totiž Senior Beginner a žádnej stažešek.
-
32 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Proč to dělat složitě, když to jde udělat jako minulý rok "Gradient České nebe" Kdo bude v první 20, jde automaticky o kategorii výš, ale to se zase vracíme na začátek ČPP, kdy to nebylo podle padáků, ale výsledků pilotů. Zrovna v dnešní době znehodnocení kategorii padáků podle EN by se to hodilo.
-
33 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Spravedlivé by to bylo jedině podle datumu na piloťáku, ale přístup do databáze LAA asi není reálný, co ?
-
34 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Max: Jak to myslíš spravedlivý? Znám několik lidí co mají piloťák delší dobu(než 3 roky), ale lítaj ČPP třeba rok nebo dva, ale rozhodně ne na úrovní open. Tak proč je rovnou házet do open, když můžou poměřit síly sobě rovnýma (zkušenostma, ne délkou piloťáku)
-
35 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Max: v praxi nerealne, bohuzel...
-
36 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
první tři bych každým rokem automaticky vyřadil .časově bych to neomezoval
-
37 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Pánové. Principiálně nesouhlasím s vylučováním kteréhokoliv soutěženíchtivého pilota z kategorie ve které létá. Je to změna stejným směrem jako loňské České nebe, akorát nyní v hlavní kategorii. Tak prosím ať se zruší kategorie standard a zavede nějaká kategorie "Beginner" a nebudu mít problém, ale říct, že vítězem kategorie standard může být ten, kdo létá padák standard, ale ne déle než 3 roky, tak to se mi s tím názvem fakt neschází. Vítěz katagorie Standard má být ten nejlepší, kdo odlétal svoje výkony na padáku standard bez dalšího rozlišení.
-
38 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
a nebo to nechat jak to bylo .ve standartech o nic nejde přeci,nebo?
-
39 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Omlouvám se za blbou úvahu,
Kolik bylo nováčků loni ve standartu do 10 místa?
( Koty a já 6 a 7 ostatní neznám)
Kolik bylo na Ačkovým padáku do 10 místa v kat. open?
Pokud je to snaha instruktorů aby si soutěživí piloti dělali piloťák na Béćko po třech letech, je to v pořádku.
Pokud je to snaha výrobců, tlačit piloty po třech letech do Béčkových padáků, pak je to taky v pořádku.
Jinak si myslím, že i v loňském systému měli nováčci (při používání podpůrných prostředků) šanci a nebylo nutné to měnit.
-
40 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Naprosto souhlasím s Brabou. Změna nedává žádný smysl.
-
41 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Braba: tak to ber tak ze stary Standard byl zrusen a novy "Standard" je jinou kategorii (entry-level, jak jsem psal). A take jak jsem psal, zmene nazvu se nebranime, ale to uz beru spise jako detail. Neco vybereme.
BorisK: o tom jestli zmena davala smysl, se spise pobavme za rok, za dva.
-
42 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
V tom případě nic neměnit, nebo zavést navíc Beginner
-
43 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
malý offtopič dotaz: je férové měnit kpravidla v průběhu soutěžě?
Co když si někdo již obejdanl en-b aby si vylítal bednu a pořadatel mu změní pravidla v průběhu seźony?
je to fér?
-
44 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Scorpi. Jen jsem vyjádřil svůj názor, reagovat nebylo třeba. Nicméně pokud už se k něčemu takovému odhodláš, tak prosím to udělej takovým způsobem, abych si u toho nepřipadal jako debil, kterému je potřeba zavřít hubu jakýmkoliv nesmyslem, který tě zrovna napadne. I tady na fóru i na svazpg.cz o zrušení kategorie Standard a zavedení nové kategorie Standard není ani slovo. Jedná se o změnu. Končím svoje příspěvky do tohohle vlákna.
-
45 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Braba: to me mrzi, ze to beres takto, ode mne to tak urcite nebylo mysleno. Napisu to tedy jinak - ano, fakticky jsme Standard zrusili, souhlasim a nova kategorie je zacatecnicka. Odvolaval jsem se na to co jsem napsal hned v zacatku tohoto threadu: Nově se tedy z kategorie Standard stává "entry-level" kategorie. - jinymi slovy tedy rikam fakticky totez.
A byl bych rad kdyby sis to nebral osobne. Ja se taky nebudu citit urazen tim, ze si o mne myslis, ze sem pisu prvni nesmysl co me napadne:)
-
46 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Hmmm, tak jsem se právě dověděl, že díky přihlášeným 4 sletům na Všechově (kdy jsem se učil na odvijáku) a prvnímu výletu do Bassana (rok 2011), kde jsem ulítl svých prvních celých 16km! již letos nemůžu být zařazen do Standardu. Pro mě velká škoda, pro ostatní štěstí, protože jsem se letos chystal stát min. na bedně :-).
-
47 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Scorpi: Myslím, že za rok a už vůbec ne za dva se o vyhodnocení této změny bavit nebudeme. Protože do té doby zavedete zase jiné změny a na předchozí změny se úplně zapomene. Je to tak prakticky každý rok. Myslím, že organizátoři jsou buď placeni od počtu změn nebo z nějakého důvodu nesnesou, aby dva roky po sobě soutěž proběhla dle stejných pravidel. Těch "nezbytných" vylepšení bylo za poslední roky docela hodně. Já rozhodně přítelem neustálých změn nejsem.
-
48 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Tak mam takovy pocit, ze cokoliv ohledne CPP sportovni komise udela, tak je to apriori spatne. A kdyz uz nekdo nemuze najit faktickou chybu, pak je pro nej naprosto nesnesitelny nazev. Obcas se mi zda, ze stezovat si je nas narodni sport...
-
49 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
njn holt změny lidi nemaj rádi a když jsou zásadním musí pak člověk ještě víc čelit odporu.Někdy iniciativa prostě škodí.Klíďo se nabídnu jako sponzor kategorie ,,beginner neboli začátenčníci .Jestli teda nějaká bude.
-
50 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
"A kdyz uz nekdo nemuze najit faktickou chybu, pak je pro nej naprosto nesnesitelny nazev." Petře, já jsem jen napsal, že by to chtělo i změnit název kategorie. Rozhodně pro mne není " naprosto nesnesitelný ". Nenapsal jsem to do diskuze proto, abych si mohl postěžovat alespoň na něco, když jsem žádnou faktickou chybu nenašel. Napsal jsem to proto, že mne napadlo označit začátečnickou kategorii jiným, podle mne vhodnějším názvem... Pak mne ještě napadlo, jestli by nebylo lepší místo změny stávající kategorie ,vytvořit novou, čistě začátečnickou...
No a abych si tedy taky trochu postěžoval, když je to teda ten národní sport: stejně jako loni - zásadní změna v průběhu již započatého ročníku soutěže.
-
51 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ahoj, ke změnám jsem měl pár zpráv od svých žáků, vlákno čtu nyní poprvé:
Shrnutí:
1) proč se zase mění pravidla v průběhu soutěže (začátek 1.10.2013)
2) popsal Brába
3) popsal HonzaK n°46. - několik vyřazených jistě má podobné pocity
Můj názor: je podle mě pozdě se ptát a zakládat diskuzi, když už je rozhodnuto a změny aplikovány a je jedno zda úmysl byl dobrý a po podobné změně se volalo již dlouho - mnoho pilotů Vám sem nic nejspíše nenapíše, mají pocit že je to zbytečné a jediné co jim zbývá je se s tím smířit.
-
52 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Hm, to nepochopím a mrzí mě, že se mění takto pravidla. Jsem ve stejné situaci jako HonzaK n°46.
Až teď jsem začal rozlítávat a těšil jsem se, že budu v ČR dělat pěkné FAIky.
Asi XContest budu používat jen jako deník jinak to nemá žádný smysl.
Co takhle vymyslet Standart a k tomu dvě přidružené podkategorie:
Standard - začátečníci (0-3 roky)
Standard - pokročilí (3 roky a výš)
Spousta pilotů (nejenom já) by to velice uvítali!
-
53 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Kluzo, ta narazka na "nesnesitelny nazev" byla mysleno na Brabu, jehoz prispevky v tomto vlakne mi prijdou naprosto absurdni.
Kajiku, tobe a podobnym nazorum fakt nerozumim, prosim o vysvetleni....
Až teď jsem začal rozlítávat a těšil jsem se, že budu v ČR dělat pěkné FAIky.
Jak presne ti brani upravena kategorie standard v tom, litat "pekne FAIky"? Budes litat jinak? Neco jineho? Na co presne ses tesil?
Ve starem standardu (nebo tvem "standard-pokrocili") bys na bednu stejne nejspis nedosahl, ver mi. Podium by bylo pro veterany, kteri o to ani nestoji (spis naopak).
Jde ti o to, mit poradi ve kterem bude odfiltrovano co nejvic lepsich pilotu, abys u sveho umisteni videl co nejmensi cislo? Aby ses videl v poradi na prvni strance? Nedava mi to vubec smysl...
Neber to prosim jako rejpani, snazim se pochopit, co je pro obycejneho pilota na xcontestu dulezite.
-
54 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Aneb o nás bez nás. Nechtěl jsem reagovat hned, ale nechal jsem si to projít hlavou. Je tu někdo stejného názoru jako Petr Ch. - tj. že by on na EN-B dokázal dlouhodobě konkurovat i netestovaným křídlům a vyhrát třeba ČPP? Tvrdit, že v této podobě můžeme srovnávat školáka s Mantrou,Enzem Merkuráčem je dle mého názoru hloupost. Připadá mi, že by to nebyl nový ročník bez nějaké změny. Proč neproběhla na toto téma nejprve diskuze? Vůbec jsem ty důvody nepochopil. Máte nějaké signály, že by se zkušení "stěhovali" z výšších kategorií do Standardu? Vývoj padáků jde dopředu každým rokem, takže kdo má nejnovější stroj, má nepatrnou výhodu. Smysluplnější mi připadá přidat kat. Begginer nebo něco podobného.
-
55 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Tvrdit, že v této podobě můžeme srovnávat školáka s Mantrou,Enzem Merkuráčem je dle mého názoru hloupost.
To nikdo netvrdi. Spis se zamysli nad tim, jestli lze srovnavat "skolaka" s Carrerou. A piloty co na nich litaji.
Připadá mi, že by to nebyl nový ročník bez nějaké změny.
Ano, mame zmeny radi:-) Zmeny jsou, odrazeji to jak se meni pg scena / pg sport. Mohl bych tu udelat historicky exkurz do zmen pravidel s komentarem, ale bylo by to nad ramec teto debaty.
Máte nějaké signály, že by se zkušení "stěhovali" z výšších kategorií do Standardu?
Mame.
Nevim jestli si to nekteri diskutujici pamatuji, ale existovala v CPP drive kategorie Sport (pouze certifikovane padaky). Na zacatku fungovala, pak jsme ji museli (pozde) zrusit, protoze jsme odmenovali ty same piloty jako v Open.
Jsem toho nazoru, ze proste rozdeleni do trid dle padaku je pase. Premyslime ted spis, cim ho "nahradit" pro piloty, mame v hlave urcitou alternativu, ktera pujde mimo klasickou kategorizaci v CPP.
-
56 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Když o tom ještě přemýšlíte, tak proč děláte změny už teď? Není lepší to nejdřív vymyslet, představit pilotům, zjistit odezvu, třeba i poupravit a až pak,od dalšího ročníku spustit naostro?
-
57 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Školák vs. Carrera by řešila kategorie Begginer, což by byla mnohem méně zásadnější změna. Přiznám se, že lety s Carrerou tolik nesleduji, ale nebude to taky o rukách? V ČPP jsem Carreru ještě nezaznamenal. Dle mého názoru jde o podobný případ jako s Mentorem 3, kterýmu dělali promo výborní piloti a Mentor nebyl taky jako každý Mentor. A pokud jde o odměňování, Gradient vloni ukázal, že je pro něj tato kategorie zajímavá a nějaký pravidla nastavil. Když se najde nějaký sponzor, který zaštítí tuto kategorii, tak může být vypsána? Já se na nějaký sošky klidně složim, zajímavější je pro mne kategorie, ktrerá nebude nikde schována a bude mne hnát ke zlepšení mých výkonů. A neodpověděl jsi mi, proč se to neřešilo již dříve a formou i nějaké diskuze, předpokládám, že mega lety s tou Carrerou (určitě ji někdo z vás ji letěl a poměřoval, aby zjistil, že je to opravdu někde jinde) se ještě letos neuskutečnily.
-
58 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Myslel jsem že už sem nebudu psát, ale tak naposledy se vyjádřím, proč, to napíši níže.
1.Udělal jsem si takový průzkum
2008- Fikar, Abrahám, Pachman
2009- Abrahám, Fikar, Kouřil
2010- Krátký, Hataj, Vémola
2011- Havel, Pysk, Tůma
2012- Mimochodek, Němec, Pysk
2013- Mayer, Krutský, 'Kameníček
2014- Mayer, Vondruška, nevim
a dle pravděpodobnosti a myslím že se nespletu 2014 dopadne takto.Tedy nijak fér :)
Co je na tomto hezky vidět, že ano, pravda je že dříve si velice dobrří piloti brali EN-B a chtěli na bednu, ročníky 2008- 2011 Abrahám, Fikar, Havel....., ale evidentně poslední dva ročníky (i když Mirek Mimochodek má trochu výhodu pobytu v zahraničí) byly konečně fér ne? Nikdo z lepších se tam snad radši nehlásil po té ostudě. Tedy nechápu změnu.
A jestli chce někdo z lepších stát na bedně standardu....No alespon uvidime kdo mam byt pro smich :)))
2.Chápu flustraci en-b pilotů, kteří se už letos těšili na sezónu a evidentně byli motivováni a pro něco ten standard lítali a chtěli lítat.A těším se jak to budou ti vyselektovaní na kopcích hrotit :))))
3. Srovnávat EN-A a en-B je nesmysl. Když chce někdo lítat pro soutěž, nebude si brát školáka a proto do té kategorie ani nepatří a jestli má něco o proti něčemu výhodu...NEchci aby to vyznělo blbě ale nevím kolik z vás vyzkoušelo a porovnávalo většinu high en-B křídel, já kromě carrery a nového cometa2 (nic proti axisu ale určitě to nebude zadny zihadlo jako mentor 3, protože cometa2 certifikovali legalne :))) všechny a můžu říci jediné, Mentor 3 tam jediný nepatří a všechny ostatní jsou plus mínus stejné. A jestli by si někdo koupil carreru nebo mentora kvuli tomu aby vyhral standard??To bych se asi hodne dlohuho smal....A jestli mu to za ty prachy stoji...
4.Presto preze vsechno, uvedomte si prosim vsichni jednu vec, ano, bylo by mi taky prijemnejsi kdyby byla predtim anketa nebo tak, a kdyby to bylo vyhlasseno na zacatku sezony nebo na vyhlaseni (chudak jana kratka, ktera si jela vylitat standard do brazilie :)))) ) ALE, kazdy z vas si mel moznost zvolit sportovni komisi na valne hromade, tito lide byli zvoleni proto aby tyhle veci delali... Ackoliv se zmenou nesouhlasim a nepovazuji to za rozumne, stotoznuji se s nazory tady na foru ale je to jen muj nazor a respektuji nazor SK, kterou jsem si mimochodem taky zvolil...
Mozna ze to beru tak s nadhledem, protoze me zmena nijak neuskodila jak jsem jiz psal. A stejne jako minuly rok jsem nelital pro standard ale jediny muj cil byl vyhrat GČN a to že mi to stacilo i na standard...To se stane...Chapu ze nekteri vidi ve vyhre standardu slavu na cely zivot, doporucuji jet radsi na zavody s EN-B kridlem a ono vas to rychle probere :)))
Myslim ze se to ted uz rozhodne upravovat nebude (ackoliv urcite upravy aby to bylo fer by byly dobre) ,nema smysl o tom dale debatovat takze bych to tu zabalil a sel si zalitat :) coz taky jdu
Omlouvam se vsem za gramatiku, obcas pisu hacky obcas ne a obcas carku obcas ne, jak me to bavi :)
Hele kluzone ty jsi chtel letos litat na cometovi jo??? :))))))
-
59 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Jasně, chtěl sem lítat Cometa a vyhrát standard a tak sem teď nasranej a stěžuju si.
-
60 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ze všech změn, kterými ČPP za ta léta prošel, považuji tuto za nejvíce kontroverzní. Nešťastné je rovněž měnit pravidla 5 měsíců po začátku soutěže, a to bez jakékoliv diskuze s piloty. SK na to sice má právo, ale zavání to diktaturou.
Změna ve smyslu "budeme hodnotit piloty, ne křídla" je natolik závažná, že diskuzi vyžaduje, a to rozhodně PŘED začátkem soutěže.
Pravidlo "3 roky přihlašování přeletů" neříká vůbec nic o tom, jak je pilot "dobrý". Smysluplnější by bylo vyřadit např. ty piloty, kteří už jednou stáli na bedně. Ti, co po tom touží (a vylítají si to), by si svých 5 minut slávy užili a uvolnili místo dalším. To by bylo (dle mého) nejspravedlivější.
Taky po zavedení této změny už nemá kategorie právo nazývat se "Vítěz kategorie Standart"
-
61 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Tak jo, taky si kopnu :-). Úplnej souhlas s tím, že měnit pravidla pro již běžící "ročník" není košér. To jen tak třeba pro příště..
Pak osobně bych shledával jako použitelnější pravidlo pro selekci umístění v celkovém pořadí (open) v minulosti. Páč ty tři roky v čpp opravdu moc neříkají.
Toliko má snaha o konstruktivní kritiku. Chápu, že dělat změny není moc populární.
K.
-
62 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ahoj,..
Termín změny chápu, aby se provedla změna pravidel pře začátkem ročníku, tak by se to muselo řešit v létě.
Podobně definovanou kategorii chápu a podporuji, ale není to kategorie standard. Změna názvu by byla určitě na míste. Nechápu pak proč by měli být talentovaní začátečníci omezeni na max ENB,.. znám lidi co po třech letech lítání (ne jenom přihlašování) brousí ostřejší křídla. Jsou talentovaní, ulítají to.. Pro ně by měla být tato kategorie.
Pokud by to zustalo jak teď preferujete, tak má ČPP jen defacto dvě kategorie (open + začátečníci (standard)) + deriváty (stařečci, junioři, ženy...) to je docela málo.
Co takhle pro letošek Standard nechat být, a vyhlásit novou kategorii.. začátečníků(talentů)? Pokud chybí sponzor, tak vítezi zaplatím metr piv.
Mezitím můžeme do nové sezóny vymyslet nové dělení ve smyslu hobby/profi. Všichni budou spokojení. (Ty co chtějí aspoň rok klasický standard, bude nová kategorie pro talenty-nováčky, další rok zas nová pravidla) ;)
PS. V neděli jsem mluvil s piloty na kopci a opravdu si myslím, že většina pilotů ze změn není nadšena.
-
63 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ahoj, mělo by se zkoumat i kdo má jakou sedačku, zdali si nějaký kurzík na Ačku, nepomohl s kajakem na bednu :-)
-
64 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ahoj,
- nesouhlasím se změnou pravidel v průběhu soutěže
- zavedl bych 3 kategorie podle křídel A, B, (CD + všechny ostatní) (na motorkách se závodí také podle obsahu motoru a ne podle toho jak má kdo dlouho řidičák
- jak dlouho kdo létá není rozhodující
- vítěz kategorie A či B je automaticky přesunut do vyšší kategorie (z A do B) (z B do CD)
- pokud se někdo umístí po 3 sezony (nemusí následovat) na prvních řekněme 10 místech bude z kategorií A a B přesunut do vyšší kategorie
- pokud přesedne závodní pilot v "penzi" na pohodové Ačko a bude ho to bavit :-) proč ne, ať je mu dána stejná šance jako ostatním, ale pod podmínkou, že se v nižších dané kategoriích nikdy neumístil na prvních 10 místech po 3 sezony (nemusí následovat), dodá-li čestné prohlášení, že provedl v průběhu celé sezony 95% letů pouze na křídle v dané kategorii (podvádět snad nemusíme)
- další podkategorie: Česko, Alpy ve všech hlavních kategoriích - rozhodně ano
-
65 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
To petrch:
Má se to tak, že po zavedení nového pravidla (od 6.3.2014) už nejsem v seznamu Standard (pouze Open), to proto, že jsem překročil 3 roky. Jaký to má význam, když se podívám na můj výsledek:
2011 - 162.místo z 206 pilotů - POUZE srpen a září, hned po červencovém kurzu (!) - tato sezóna by se správně neměla započítávat...
2012 - 24.místo z 229 pilotů
2013 - 32.místo z 246 pilotů - sezóna nedolítána pro můj špatný zdravotní stav (zablokovaná krční páteř)
2014 - jelikož nejsem v seznam Standard, tak nebudu moct soutěžit :-(
Je vidět, že první 2 roky jsem spíš učil lítat, až po loňské sezóně se moje motivace zvýšila a když jsem poprvé v ČR udělal pěknou a pořádnou FAIku (v Krupce), úplně mě to nadchlo a pořádně nakoplo.
V zimě jsem začal hlouběji studovat o počasí a také přečetl knížku Thermal flying. Moc jsem se těšil na novou sezónu... a říkal jsem si, že letos budu snažit víceméně lítat v ČR než v Alpách (i když musím v týdnu pracovat a k lítání se dostanu většinou o víkendu nebo když je opravdu pěkné počasí, tak si v týdnu vezmu nějaký den volno).
Dělá mi radost, když po nějakém zdařilém letu se podívám na výsledek a když jsem blízko bedně vítězů, tak mi dává chuť "něco nového" plánovat a vymýšlet nové strategie... Taková motivace se neustále zlepšovat, studovat počasí a poučit se od "zkušenějších".
Teď je tam "trochu" takové prázdno... Spíš se budu koukat na Open, ale to budu na konci výsledné listiny.
Mluvil jsem s některými piloty a ti nebyli také z toho moc nadšeni. Nějak to kouzlo "soutěžení", pro ty kteří se učí lítat hned po absolvování kurzu, se teď pomalu vytratilo.
Vysvětlil jsem to doufám "rozumně a polopaticky", co nás, většina pilotů, trápí?
Pokud není něco jasného, klidně se ptej...
-
66 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Pokud jsem pochopil účel diskuse, jde o definici začátečníka. Začátečníkem může být člověk mnoho let, ale taky pár měsíců, podle jeho talentu, a množství a kvality tréninku.
Myslím, že férovější by bylo posuzovat celkový nálet hodin nebo kilometrů. Aby se zamezilo filutům přihlašovat jen část letů, tak v kombinaci s umístěním nebo nějakým faktorem počet letů/umístění, bodů/letů apod. (např. 1. příčka = nálet +100 hodin nebo +1000 km).
Toto řešení by z kategorie eliminovalo jak talenty, co lítají skvěle po jednom roce, i filuty s přihlašováním jen některých letů. Věční začátečníci by vydrželi v kategorii x let "intenzivního" lítání a mohli vesele soutěžit mezi svými. EN bych z toho vynechal, jelikož B je dnes prakticky A (něco se určitě najde) až C (carrera) a rozdíl je dle klepů propastný.
Osobně mi to je zcela jedno, lítám pro radost a xcontest používám jen jako pilotní deník. S čím jistě nesouhlasím je měnit pravidla uprostřed hry a rád bych nějaké připomínkování a následně "referendum" mezi finálními 3 možnostmi.
-
67 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Všichni se tu známe, tak si to prosím kluci (Petře, Scorpi) neberte osobně. Nemáte rozhodně jednoduchou úlohu soutěž vyladit.
Mám k tomu dvě věci:
1/ Měnit pravidla soutěže tak zásadním způsobem v průběhu sezony je diskreditující fail pro pořadatele a toho kdo to odsouhlasil.
2/ Rušit kategorii std mě nepřijde dobré a nechápu motivaci tohoto kroku. To už to celý pak můžeme mít jako deník letů a všechno řešit jen donekonečna zmiňovanými filtry. Vyhlašovat pak jen ten filtr jak se to bude komu hodit a líbit nebo na který seženete ceny. (který stejně budou druhej den ležet na inzerci :/)
U ČPP mám pocit, že neustále balancuje mezi rozhodnutím zda je nebo není regulérní sportovní lítací ligou/soutěží. Chtělo by to jasný koncept, dělící piloty do kategorií dle jejich výkonnosti a ten udržet několik let. Chápu, že nastavit to není jednoduché, zvlášť když se názory a pohledy jednotlivců tak diametrálně odlišují.
Toť můj pohled na to co se odehrává v tomto vlákně.
-
68 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ahoj. Celá ta patálie co se tu semlela po změně pravidel ve Standardu by asi měla vést k hlubšímu zamyšlení jak je něco takového možné.
Do minulého týdne mi všechna nastavená pravidla a procesy od svazu, přes SK až po Pgweb přišli jako celkem v pohodě. Teď mi ale stále víc vrtá v hlavě jestli tu není něco úplně špatně. Když už provozovatel soutěží a členové SK jsou titíž lidé tak by si sakra měli dát pozor, aby jednali co nejvíc transparentně. A tato změna mi zrovna moc transparentní nepřijde. Nejde o to, jestli ta nová pravidla jsou správná nebo ne. Jde o to, že když se provozovatel soutěže během rozběhnuté sezony rozhodne změnit pravidla bez jakékoliv diskuze a ještě v situaci, kdy to transparentní jednání nepřipomíná ani vzdáleně, tak bychom se mi piloti měli zamyslet nad tím jestli budeme sticha a nebo zda na příští valné hromadě budeme volat po změně.
Jinak Petr a Scorpi dělají velký kus práce za kterou jim patří veký dík, o tom asi nikdo nepochybuje.
-
69 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Michale, diky za oceneni prace Petrovy a me:)
Zmene v SK bych se nejen nebranil, ale naopak ji podporuji - abych byl uprimny, jsem uz nejaky delsi cas rozhodnuty, ze clenem SK uz od pristiho "funkcniho" obdobi nebudu. A na VH rad dam hlas kazdemu rozumnemu kandidatovi. A mimochodem, ostatni cleny soucasne SK povazuji za rozumne kandidaty. Tak tedy apeluji na vsechny rozumne piloty - prijedte na VH a hlavne se hlaste na ta mista, at je z ceho vybirat. Obvykle to totiz vypada tak, ze se prihlasi nutny pocet tech rozumnych kandidatu a pak obcas nejaci neprijatelni kandidati, ktere nedovoli zdravy rozum VH zvolit.
A jeste k tematu - v SK to po podnetu dale resime, takze diky za vsechny konstruktivni prispevky do diskuse. Urcite zvolime odpovidajici nazev a kategorie a dale se budeme zabyvat vasim feedbackem. Nicmene bohuzel musim konstatovat, ze vetsina navrhu ma nejaky hacek, ktery tam na prvni pohled neni videt. A taky musim dodat, ze v principu vsemi moznostmi jsme se zabyvali uz predtim.
Co se tyce zmeny v prubehu sezony - ano, formalne to neni uplne koser. Ale asi nechceme, aby CPP zacinal jako drive 1. brezna a koncil na podzim, ze ano. Celosezonni CPP ma sve jasne vyhody pro piloty, ale je nutno si uvedomit, ze jsme to nezavedli kvuli tomu ze by to vyzadovala samotna soutez, ale protoze to je "hezci" a prijemnejsi pro piloty - jinymi slovy kvuli "letovemu deniku", ne kvuli "zavodu".
-
70 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
scorpi: a proč nesladit celý ročník ČPP s rokem kalendářním ??? odpadne spousta problémů a i změna pravidel se dá odladit na podzim "po sezóně" a začít může správně s novým ročníkem 1.1.xxxx !!
piloti si v klidu dolítají podzim a jaro už bude v novém ročníku.
-
71 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
jasně , vyhlášení ČPP je problém ... chjo
-
72 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
malus: jo...melo by to skoncit v rozumnem case po vyvrcholeni letove sezony. V tom je takto nastavena periodicita overene optimum.
-
73 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Umysl je dobry a souhlasim s nim, ale reseni opravdu nestastne.
Uroven pilota nelze hodnotit dle poctu roku, po ktere si prihlasuje tracklogy. Typ licence me prijde daleko smysluplnejsi, jinak Vam do zacatecnicke kategorie prepadnou vykonni litaci a do open vecni zacatecnici.
-
74 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Když se tedy sbírají nápady - přidávám odkaz na podobnou diskusi, kde Godfrey komentuje (příspěvek č.2) nastavení u nich v Austrálii - pilot s přihlášeným počtem xc hodin (jak se definuje?) nesoutěží v jejich Fun třídě, ale automaticky o třídu výše...
-
75 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
vypadnul mě ten limit - 100 xc hodin...
-
76 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
to je změnu téma diskuze (navrhuji letos bezzměny a zapracoval na něčem novém - platném od 1.10.2015)
K 8.5.2011 jsem navrhl změny pro ročník 2012 - byla celá sezona na to to doladit...
http://www.pgweb.cz/forum/pg-sport-prelety-souteze:74669
doporučuji přečíst n°6
-
77 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
samozřejmě 1.10.2014
-
78 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Marian: jo, tu diskusi na pgf sledujeme, je videt, ze to zacinaj resit vsude.
-
79 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
scorpi a zbytek SK - argument, že od podzimu do jara je soutěž jen formální ve smyslu "letový deník" by mohl obstát před zavedením loňské změny. Rozšířením ČPP na svět se totiž prakticky soutěží i ve smyslu "závod" již celoročně (a to bez ohledu na to, zda zrovna letos někdo rozhodující výsledek uletěl/neuletěl). Všeobecně zavádět změny v běžící soutěži považuji za nešťastné a změny tak zásadního charakteru jako je definice kategorie dokonce za nepřípustné. Rád bych napsal bezprecedentní, ale jistý precedens již založila změna loňská (a je mi líto, že si SK z negativních ohlasů nevzala ponaučení). Myslím, že se tady s nebývalou razancí řeší "problém", který de-facto ještě nenastal.
Chápu smysl změny tak, jak je definovaná v prvním příspěvku tohoto vlákna, nicméně se nemůžu zbavit přesvědčení, že se tady míchají dvě rozdílné věci (byť jistá korelace mezi nimi bezesporu je):
1) eliminace pilotů, kteří by do kategorie STD neměli bodovat
2) eliminace kluzáků, které by v kategorii STD neměly bodovat
ad 1. - tady mi nezbývá nic jiné, než zopakovat svůj názor, který jsem při řešení stejné otázky již prezentoval před dvěma lety. Pokud nebude ve STD na prvních 10-15 příčkách tlupa pilotů, kteří s úspěchem v předchozích sezónách létali ve vyšší kategorii a STD si jen "odskočili" vyhrát kvůli nějaké prestiži, pak s tím nemám problém. Ojedinělé případy pilotů, kteří mají na víc, nepovažuji ve STD za demotivující, spíš naopak. Na rozdíl např. Mirka Mimochodka si nemyslím, že by průměrný pilot po 3 letech dával běžně 200km. Průměrný pilot po 3. roce podle mě látá pár desítek km dlouhé záfuky. Sám znám ten pocit zadostučinění a motivace do dalšího roku, když se jeden na konci roku octne v první padesátce, pak dvacítce apod. Tohle považuji za motivační přínos STD, tak jak byl dříve definován. Nyní ve 4. nebo 5. roce bude takový pilot v Open v první pětistovce, pak třístovce....mě to jako motivační nepřijde. V tomto duchu tedy s úpravou nesouhlasím. Jestliže je již nutnost čistit kategorii STD od nadmíru zkušených pilotů, tak proč to neudělat podle umístění v Open v předchozích ročnících. Třeba v předchozích (např. dvou) ročnících umístění do (např. do 100.) místa = nemožnost bodovat ve STD. Pokud někomu dlouhodobě klesne výkonnost a bude chtít downgrade na EN-B křídlo, umožní tohle, aby si zas mohl zasoutěžit v kategorii dle jeho dovedností.
ad. 2. - jistě, objevily se kluzáky, na které všeobecně panuje názor, že chováním a požadavky na pilota již nesplňují jakési "ideologické" neboli "záměrové" vymezení kategorie STD. Prakticky ten problém v ČPP ještě ale nenastal a dost mě překvapuje, že se SK do řešení již pustila. Sám řešení nemám, protože jediné co mě napadá je taxativní eliminace některých křídel, což ale nepovažuji za správné. Někdo by musel určit, které křídlo ještě ideologickou definici STD ještě splňuje a které už ne - a to se mi příčí.
Z mého pohledu se SK rozhodla řešit ještě neexistující problém, kde cíl byl splněn, ale za cenu rozhození konceptu ČPP a dalších škod. Je-li cílem zamezení znehodnocení kategorie STD technikou, měla by se řešit technika. Použiji malou metaforu na objasnění, jak nynější změnu chápu: Je to jako když si na lov myši v obýváku někdo vezme brokovnici. I když se trefí a myš zaklepe bačkorami, jsou přidružené škody tak velké, že to nevyváží splnění prvotního cíle.
Dočetli-li jste až sem, máte můj obdiv. Snažil jsem se to popsat tak, aby díky internetové diskusi nedošlo k nedorozumění a proto tolik textu.
Neberte to čistě jako kritiku (ač do jisté míry to kritika je, protože tohle se Vám kluci IMO moc nepovedlo), moje úcta a díky všem, co pro PG něco dělají tím není dotčena. Ať se daří a příští změna ať je lepší! :)
-
80 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Jestli je hlavnim cilem tyhle zmeny eliminovat "EN-C like" padaky ve standardu, nebylo by lepsi pridat podminku stihlosti AR
-
81 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Edit:
Jestli je hlavnim cilem tyhle zmeny eliminovat "EN-C like" padaky ve standardu, nebylo by lepsi pridat podminku stihlosti AR mensi 6? Tzn. EN-B certifikace a stihlost mensi nez treba sest? Pokud je problem opravdu v kridlech, pak nema smysl vyrazovat piloty na obycejnejch EN-B.
-
82 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Teď přím k důvodu cituji ,,Změna byla motivována faktickou proměnou EN-B segmentu padáků - nyní jsou v kategorii EN-B čistokrevné EN-C padáky pro úplně odlišnou skupinu pilotů a kategorie by tedy úplně ztratila dřívější smysl,,
Takže máme nový era tak zaseknem piloty?
Spíš bych tedy zaseknul ty EN-B/C mutanty.omezil např jen štíhlost na max 6,0 /to by se zmena tykala jen carrery a summita xc3 momentálně.
-
83 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
micjk byl o par vterin rychlejsi
-
84 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
to pyro:znam hned nekolik kluku co po trech letech litali 200+ ale ani jedne neni z cr a jde to staci litat casteji v alpach
-
85 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Zdravim vsechny. Puvodne jsem nemel v planu se vyjadrovat, protoze se me ta zmena veskrze netyka. Povazuji se za vecneho zacatecnika a i lecktery kurzik naleta za sezonu vic, nez ja, za tech pet ci sest let, co mam pilotak. A ani si nedelam iluze, ze se to v dohledne dobe zlepsi. Proto me ani netrapi, ze bych mel se svym Fidesem "souperit" s piloty v Open, soutezni ambice v tomto smyslu opravdu nemam. Na druhou stranu ale dokazi pochopit zklamani tech, kteri na tom mohou byt jako ja, ale po letech zacnou letat vice, zacnou se rapidne zlepsovat a maji chut soutezit. Myslim si, ze takovi budou krapet biti, ackoliv jejich zacatecnicka leta jim prakticky nedala zadnou vyhodu. A to myslim muze pusobit demotivacne.
Stejne tak se mi nelibi, ze by se veli vyradit piloti, kteri se v minule sezone umistili treba od 50. ci 100. mista nahoru. Takovy pilot prijde o moznost si vybojovat bednu, protoze v jedne sezone nejspis o tech sto mist nahoru neposkoci. A to je myslim taky skoda.
Kdybych mel navrhnout nejake kriterium, tak bych zkusil nasledujici. Pilot, ktery se v sezone umistil mezi hornimi 30 procenty pilotu (limit muze byt i jiny) zustane jeste v nasledujicich 3 sezonach ve Standardu (aby mel moznost se zlepsovat a stoupat nahoru, bojovat o bednu) a po tech trech letech automaticky prechazi do vyssi kategorie. Tento pristup tak nebude cilit pouze na novacky, ale na vsechny, kdo se "vyloupli z (pod)prumeru" a zacali stoupat nahoru. Takovi piloti by dle meho meli mit moznost soutezit se sobe podobnymi.
-
86 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Kdo chce soutěžit, tak ať začne létat závody ! Může začít Ligou , na kterou jezdí 10 - 20 lidí.
Já osobně ( jako asi 95% pilotů ) používám ČPP jako deníček, popřípadě se kouknu, kudy to ostatní lítaj. No a ten zbytek bude vždy remcat !
Chlapi děkuji, že ČPP funguje! I když někdy dosti pomalu .
-
87 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Přijde mi legrační dorovnávat, nebo eliminovat jisté výhody u něterých pilotů, nebo padáků, když ta největší výhoda/nevýhoda zůstává zachovaná jako princip celého ČPP = naprosto nerovné povětrnostní pobmínky u jednotlivých letů. :-)
tak už to přece nechejte NĚJAK běžet.
-
88 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
@Ludek: já to beru tak, že to to prostě v téhle disciplíně narozdíl od task-based takhle je. Není to jen o letu samotném ale i o schopnosti pilota využít informace, které má a případně vycestovat za tím nejlepším počasím pro nejlepší lety. A díky tomu je to taky zajímavé. Přeci nejde o eliminaci nějakých výhod nevýhod, ale o nějaký rozumný sportovní rozdělení ve smyslu neházet piloty na špičkový úrovni do jednoho pytle se začátečníky.
-
89 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ahoj Petře Polachu, vyřazovat na základě zkušenností je něco, co možná někoho vyřadí oprávněně, ale vyrobí současně další křivdy - viz několik diskutujících přímo zde. Co například vliv směru a síly větru, vliv dostupů, vliv vysoké oblačnosti, vliv svozového vozidla, anebo vliv dostatku peněz na jakýkoli výlet podle počasí..... a co vliv pracovního vytížení,... to že někdo není ve správný den na správném místě nemusí znamenat, že to nepoznal a není špičkový pilot.
A pokud špičkoví piloti chtějí exhibovat ve Standardu, tak proč ne? Buď tam už opravdu chtějí zůstat a je to OK), anebo budou přebíhat - vždyť je to k zasmání. Na skutečných závodech se taky nevyřazují piloti, kteří celou trať někoho kopírovali a nic sami nevymysleli. Mají mezi kolegy buď uznání, anebo posměch. Tak o co tedy jde?
-
90 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
ludek, 89: velmi bych doporučoval rozlišovat mezi skutečnou křivdou a "pocitem ukřivděnosti" (známou to českou specialitou).
Chceš snad nárokovat místo na bedně omluvenkou, žes musel být v práci?!
A pokud někdo "plánoval létat pěkné tratě a změna pravidel mu v tom brání", jak tady někde ve vlákně zaznělo (sorry, ale hledat to nebudu), je mi jeho i podobně motivovaných opravdu líto :-/
-
91 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ahoj Marku, v ČPP je těch výhod a nevýhod na všech stranách tolik, že snahou o "spravedlivost" v oblasti zkušeností (a tedy vyřazováním zkušenějších pilotů z nějaké kategorie) to stejně nenarovnáme. Není to prostě opravdová soutěž.
O nárokování bedny nebyla řeč, pouze o dalších nespravedlnostech, které taky mají vliv na výsledek, a myslím mnohem větší, než je počet odlítaných sezon. Podle mého je to nešťastné rozhodnutí a udělá víc škody, než užitku.
-
92 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ahoj, já si zas nemyslím, že by takováto úprava udělala nějakou škodu.. jasně, je to věc názoru, ale koukal jsem zrovna teď na pořadí ve Standardu, a mám pocit, že takhle nějak to bylo původně myšleno a že tak to má vypadat. Název vem ďas :-)
S tou bednou to byla pochopitelně nadsázka.. a soutěž taky nijak neprožívám, i když jsem rád za možnost srovnání.. i s těmi nejlepšími v Open. Přestože jsem jenom pilotova h.ovna pára :-)
-
93 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Ano, dovedu si představit že Ti to nevadí a dovedu si představit, že to někomu jinému vadí, když je vyřazený a nemůže se porovnávat s těmi ostatními na stejném křídle.
-
94 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Pro bezpecnost by to chtelo asi kategorii beginer a standard, aby se nestalo, že piloti co létají 3 roky (a nemají na to) vymení krídla za výkonnejší. a budou se lámat :-)
-
95 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Tak co, nepřehodnotí SK svoje rozhodnutí, když jsou téměř všichni proti němu ?
-
96 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Takže, milí přátelé, probírali jsme to znovu v SK a dospěli jsme k následujícímu:
Opravdu si stále myslíme, že nová kategorie nahrazující starý Standard je potřeba. Po delší diskusi, kdy jsme probírali několik možností a provedli ke každé statistická ověření, jsme se shodli na úpravě pravidla, vymezujícího okruh pilotů pro tuto novou kategorii. Bude tedy platit, že ony 3 roky se nebudou počítat od prvního přihlášeného letu do online soutěží, ale až od prvního letu hodnotnějšího než 50 bodů dle pravidel ČPP. Jinak zůstane vymezení kategorie stejné, tj. i omezení na lety pouze na padácích kategorie EN-B.
S dalšími dvěma rozhodnutími ještě počkáme týden, jelikož jsme se rozhodli, že dáme váhu hlasu lidu - tedy vás pilotů létajících ČPP. Připravili jsme minianketu http://anketa.pgweb.cz se 2 otázkami. První se týká termínu zavedení (letos nebo až od příštího ročníku), druhá názvu nové kategorie.
Hlasovat v anketě může každý pilot co má v letošním nebo loňském ročníku ČPP alespoň 1 přihlášený let. Deadline účasti v anketě je do neděle 30. března.
Pak o těchto 2 otázkách rozhodneme a budeme přihlížet k výsledkům ankety. Budou nás zajímat nejen prosté součty hlasů, ale i kdo jak hlasoval (tím nemyslím jednotlivé osoby, ale výsledky ve skupinách, kterých se to týká více či méně). Obecně lze ale říci, že výsledek pro nás bude určující. Tj. budete-li si jednoznačně přát novou kategorii až od příštího ročníku, bude až od příštího ročníku a letos bude starý Standard. Pokud si budete jasně přát novou kategorii již letos, bude již letos a starý Standard jako součást ČPP zanikne dříve než naskočí první aprílový kumul. Ještě pár slov k názvu kategorie - tyto 3 jsme nominovali do hlasování z velkého okruhu všech možných návrhů, které jsme sesbírali od vás i vymysleli sami. Nelze vyloučit, že někoho z vás ještě napadne do týdne nějaký jiný geniálně vhodný název, ale pravděpodobnější je, že vybereme z navržených tří.
Tak tedy: http://anketa.pgweb.cz
-
97 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Já se hlasování zdržím, neb je mi to jedno - tedy od kdy se to zavede a kdo tam spadne.
Co mi ale jedno není, že se řeší neustále takové "superdůležité" věci. Jestli vás to tak vzrušuje, tak dodělejte do systému tvorbu vlastního žebříčku s podmínkami a každý si bude moct naklikat takovou kategorii, kde zaručeně vyhraje.
O to víc pak člověka potěší, když se objeví skromné oznámení od Ondry, který nám nachystal krásnou mapu omezených prostorů. Nechci být nevděčný, ale kdyby se tolik energie, jako neustálému převrtávání pravidel a koeficientů, věnovalo rozumnějším věcem, tak už by jistě fungovaly i ty exporty do deníčku, seznam startovišť a kdovíco ještě zajímavého by se mohlo vymyslet (já bych třeba ocenil v 3D módu probarvování tracklogu podle vertikální rychlosti)
-
98 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Líbí se mi jak jste to vymysleli, za mě palec nahoru!
Díky za možnost hlasovat:
Osobně jsem hlasoval pro změnu, až příští sezonu - proč? Protože jsem soutěživý typ a mě samotnýho by prostě žralo, kdybych jel lítat do Afriky/ Brazílie a pak mě v průběhu soutěže hodily do "vyšší" ligy. Letos už tam takové lety jsou, takže soutěž už běží a vůči těmto pilotům by to nebylo fér ať už lítají 3 nebo 5 let...
-
99 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
SK tedy vůbec neuvažuje o tom,že by přibyla ke dvěma stávajícím kategoriím kategorie nová,ryze začátecnická? Bude už jen dělení na začátečník a open?Žádná kategorie pro velkou skupinu středně výkonných pilotů?Není to škoda?
-
100 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Kluzo, muj nazor jako clena SK: neni potreba kategorie pro zkusene piloty letajici na EN-B kridlech. Jestli nekdo potrebuje zjistit ze je XY-ty nebo XYZ-ty na kridle EN-B, ma moznost, mame na to filtry.
Není to škoda?
Proc by to mela byt skoda? Nebo pro koho?
pgPavel: bojujeme neunavne na vsech frontach! :)
-
101 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
No, protože piloti, kteří byli motivováni k dosažení vítězství v teď už bývalé kategorii standard v Open zapadnou...tak to mi přijde škoda. Prostě Open je příliš velká kategorie a málokdo na méně výkonném křídle má šanci v ní vyhrát, i když bude dobrý pilot. Je to jako kdyby se třeba v motorkách smíchaly kubatury. I když jsi výborný jezdec, na bezpečnějším, ale nevýkonném stroji nemáš šanci se dobře umístit. Nepřijde mi to správné.
-
102 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Clouseau: I když jsi výborný jezdec, na bezpečnějším, ale nevýkonném stroji nemáš šanci se dobře umístit.
To je omyl. V kategorii definovane pouze EN-B kridly by uz ted letali v CPP padaky, ktere jsou minimalne stejne vykonne, nebo vykonnejsi, nez kridlo, na kterem se loni v CPP kategorie Open vyhravala. Co na to "piloti, kteří byli motivováni k dosažení vítězství v teď už bývalé kategorii standard"? Tedy, o kom ze je vlastne rec...?
-
103 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Já si taky myslím, že svět není černobílý a dvě kategorie jsou proklatě málo. Měly by být aspoň 3. Standard, Sport a Open. Dál bych to taky nedrobil. Do Standardu bych narval všechny. kdo lítají do 5 let, do Sportu všechny a Open by sloužil všem profíkům typu Chromce a Polacha. Prvním 10 z kategorie Sport bych automaticky přeřadil na rok dva do kategorie Open. Po zralé diskusi bych už nedělil kategorie podle EN normy.
-
104 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Scorpi: takže aby ty výkonné EN B ve standardu nedělali příliš velkou konkurenci těm méně výkonným,hodime do Open všechno a je to :-)
Nevím,no...
-
105 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Clouseau: dovol mi jednu otazku, budes letos letat (take) na EN-B padaku? Prosim o jasnou odpoved, bez ironie.
-
106 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Osobně nemám problém, nejsem příliš soutěživej typ, ale chce se mi k tomu dodat, že toto v podstatě ruší kategorii standart a dělá z ní kategorii začátečník... A rozhodli o tom špičkoví piloti, kteří svou kategorii mají :D Chápu, že jste chtěli vyřadit lidi, kteří nezvládají svou "potupnou" pozici v open, tak si vylítávají pozice v kategorii, která jim nepřísluší, ale tímto jste vylili s vaničkou i děti a je jich dost :D Opomíjíte velikou skupinu pilotů, kteří prostě začátečníci nejsou, ale nikdy neosedlají žiletky a nemají ambice lítat 200fajky v alpách. Třeba jim to nedovoluje nálet, čas či prostě morál. Podívám-li se do tabulek za uplynulé ročníky, vidím tam těch pilotů plno a že své lety do standartu přihlašovali znamená, že o tu "svou" soutěž, nesrovnatelnou s top piloty na žiletkách, stáli... Prostě z tohoto rozhodnutí čiší Váš názor, že normální vývoj pilota, který si i rád zasoutěží je ten, koukat se prolítat do pěti let na dvojlajny a přelítávat alpy, jinak si nemá právo co poměřovat :D Jako by ve fotbale neexistovalo nic kromě žáků a první ligy :D
-
107 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
sifa: Marku, mylis se v duvodech a motivech, proc jsme se k teto zmene rozhodli. Uz jsme to tu vysvetlovali, ale je zrejme, ze vsichni ti hobby piloti, kteri se citi byt "okradeni" zrusenim Standardu to zatim vidi jinak (coz do urcite miry chapu, protoze vychazeji ze stavu jaky byl, nikoliv jaky bude). Takze jen kratce - pokud bychom kategorii nechali do budoucna tak jak je, stejne by vam byla "ukradena". My (jako SK) z toho radost taky nemame. Kdybychom tyto skupiny pilotu opomijeli, jak pises, tak bychom jim nedodelavali podrobnejsi filtr pro pomerovani, kde EN-B je rozdeleno na 3 subtridy a nepremysleli bychom o alternativnich formach soutezeni prave pro tyto piloty.
-
108 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Tohle už je přeci jen rozumější návrh. Sice si stále myslím, že spravedlivější by byly 3 kategorie - Začátečníci, Standart a Open, ale protože se mě to přímo netýká, tak budiž...
Jen ten název (žádná ze 3 možností) nebude nějak korespondovat s názvem "Open". Pokud zvítězí "Začátečníci", nebál bych se rovnou i přejmenovat "Open" na "Pokročilí".
-
109 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Scorpi : Ano, mezi křídly na kterých budu letos létat bude i EN B. Ale jestli výhradně na EN B,tak to ještě nevím...ale spíš asi ne.
-
110 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Diky za odpoved Clouseau. Tedy se mozna letos sejdeme v jedne kategorii, bude-li si tak vule lidu (= vule bozi) prat. Jiste za vydatneho fandeni skupiny stredne vykonnych pilotu:)
-
111 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
:D :D :D Rozhodli jste se Standu šoupnout až na nejnižší stupínek bedny ? :D Vždyť ono je to vlastně v pohodě - pokud se špičkový xc pilot, sedlající běžně brusy výborně umístí v Open s EN-B padákem, či se dokonce stane vítězem Českého poháru paraglidingu, všichni se dozajista bouchnou čelem o zem... Pokud se takový pilot umístí na bednu a nechá se oslavovat jako vítěz ČPP kategorie standart, budou si všichni na to čelo klepat :D :D :D
-
112 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Možná celé ty peripetie mohla vyřešit jednoduchá volba "soudnosti", kde by po kliku (či dvojkliku :) danému jedinci byl započítáván výkon pouze do Open, nehledě na certifikaci křídla, jež zrovna sedlá... Arbitrem by každému byl on sám a jeho pocit soudnosti, do jaké kategorie patří a odměnou respekt ostatních pilotů, v nejhorším případě ten diplom a bedna a tak trochu ostuda :D
-
113 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
tak jsem si poctivě přečetl celou diskuzi :-) ufff … Snažím se to posoudit “nezaujatě” ale asi bych nechal každého lítat na čem se mu zlíbí. Taky nevím, jestli by mělo na kvalitu ČPP vliv odsouvání pilotů z prvních příček do nějaké jiné kategorie nebo je někam odfiltrovátat :-) Je potřeba si uvědomit že pokud chce někdo vyhrát ČPP v jakékoliv kategorii musí tomu obětovat víc než dovednost pilotovat glide:-)
-
114 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
To: Scorpi / SK ahoj, nebylo by vhodné poslat e-mail všem uživatelům CPP, aby byli informováni o to tom , že se koná nějaká anketa http://anketa.pgweb.cz , všichni diskuse podrobně nepročítají a nemají vůbec tušení o této anketě, dle současného stavu hlasujících je anketa tak trochu nefér (ať již bude výsledek jakýkoliv), díky. H.
-
115 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
jan.pa: Snazime se spamovat uzivatele co nejmene - a toto se ani netyka vsech pilotu v CPP. Anketa z principu oslovuje ty, co maji zajem, neni to vyzkum, takze na tom nic nefer nevidim...
Nicmene pridal jsem oznameni na titulku CPP.
-
116 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Scorpi: jestli jde opravdu o vůli lidu = vůli boží, jak píšeš, tak je na místě nejen spamovat všem účastníkům ČPP, ale přidat i volbu k hlasování "nikoho odnikud nevyřazovat a zachovat Standard" a popřípadě ještě prodloužit termín pro uzavření hlasování. Pokud jde opravdu o většinový názor.
-
117 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Naprosty souhlas Ludku!
-
118 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Naprostý souhlas, Scorpi! :-)
-
119 RE: Změna kategorie Standard v ČPP
Tak tedy, velevážené dámy a velevážení pánové, máme tu výsledek ankety a rozhodnutí.
V poměru cca. 2:1 jste si přáli letos ještě ponechat starý Standard. OK, máte ho mít.
Od ročníku ČPP nahradí tuto kategorii nový Rozlet.
Nuže, (Roz)letu zdar!