Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "name" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 53

Warning: Attempt to read property "name_url" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 54
Téma :: Editace letů na konci soutěže...? :: PGweb - paragliding live!
FÓRUM PGweb


[Téma] Editace letů na konci soutěže...?

Editace letů na konci soutěže...?
Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 07.10.2011 * 01:43

Pro moji duševní rovnováhu je snad lepší do ČPP ani nekoukat...

Dovoluji si okopírovat z diskuse na PGV:

Vlasta

Rumbi, jak to že jsi najednou třetí? Kde se tam ten první vzal?

https://www.xcontest.org/2011/cesko/poradi-standard/

Rumburak reaguje:

6.10.2011 (16:17)X

čau Vlasto, Ondra byl údajně líný manuálně vypisovat typ křídla Vega2s (která v nabídce Ačkových padáků není), proto celou sezonu vkládal lety se zatržením Vegy2 s tím, že nejlepší 4 lety pak manuálně přepíše na konci sezony.

Konec citace...

Dění jsem nesledoval, ale ještě nedávno byl první Jakub Havel a z diskuse to chápu tak, že vítěz ve STANDARDU se celý rok dovedně maskoval v jiné kategorii, na konci soutěže si odeditoval svoje přihlášené lety a překvapivě se ocitl na prvním místě, tedy se velmi dovedně vyhnul tomu, aby svými výkony průběžně "dráždil" další v pořadí k případnému pořízení "překonávacích letů". A v této souvislosti je pro mne zcela nepodstatné, zda ho překonat mohli, či nikoliv, nebo kdo o tom věděl, či nevěděl.

Stále doufám, že to bylo všechno jinak, nebo případně, že s tímto postupem má někdo problém. Pokud je moje doufání naivní, tak musím hodnotit tuto akci jako největší hambinec, co jsem zatím v ČPP viděl. Za mne jasná morální diskfal, ať už to bylo úmyslně, nebo z hlouposti.

37 příspěvků
shlédnutí: 4358
  • 1 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: anton (+72) (-36) | Zasláno: 07.10.2011 * 10:07

    To spíš vypadá na díru v pravidlech a její "využití". Asi by to chtělo zamknout editaci letu po 14tém dni, kromě možnosti stažení letu.

    Stejně tak by někdo mohl podat protest na let na neodpovídajícím křídle (vzhledem k piloťáku) a dotčený pilot může změnit zase typ křídla a je po protestu...

  • 2 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 07.10.2011 * 10:59

    3.2. Přihlášení výkonů

    Každý výkon a příslušný zdokumentovaný záznam letu ve formátu IGC musí být přihlášen na webu ČPP nejpozději do 14. dne 24:00h UTC ode dne, kdy proběhl let. Tento je dnem „nultým“.

    Otázkou je jak si v CPP definujete pojem "zodkumentovany zaznam", jestli dokumentace vcetne kridla ci ne. Vzhledem k tomu ze je to i polozka povinna, bez ktere nejde let prihlasit, pak by se měla chápat jako neměná uplynulé lhůtě. Kdyby tohle bylo možné, jakej by byl potom problém si ty lety překlikat na konci sezóny když už by si nikdo nevzpoměl na čem jsem to letěl a vyhrát třeba kategorii standart? Nebo právě naopak tajit nějaký let, a získat tím konkurenční výhodu nad soupeřem, který už třeba má spočítáno že další body teoreticky "nepotřebuje".

    Opravte mě pokud kecám kraviny...

  • 3 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 07.10.2011 * 13:27

    Organizator CPP obdrzel stiznost od ucastnika CPP v teto veci. Vzhledem k tomu, ze jsem zaroven ucastnikem kategorie Standard a spoluorganizatorem CPP a (hlavne) jedna se o nejasnou situaci z hlediska pravidel, predavam tento podnet k reseni Sportovni komisi Svazu PG.

  • 4 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: andrew4u (+17) (-0) | Zasláno: 07.10.2011 * 13:32

    Necht jsem si na sebe usil tuhle boudu, byt nechtene, tak by bylo vhodny abych se vyjadril co nejdriv.

    V breznu jsem zacal pridavat lety do cpp (predtim jen do mezinarodniho xcontestu, nebot jsem o cpp nevedel a dozvedel se o nem az oh jednoho rakouskyho pilota.. asi mi neverite). Prekvapive se mi lety neradili do kategorie standart. Tudis jsem tehdy napsal scorpimu a ohledne tohoto tematu jsme si vymenili par mailu.

    Defakto mi slo o to, zda by mohl zaradit vegu 2 "S" do tabulky abych mohl pri vkladani letu vse rychle naklikat a aby se mi zobrazovalo Axis logo u letu, ktery se tam nezobrazuje, kdyz vyplnis padak typ sam. To jsem tam chtel mit predevsim z duvodu mezinarodniho xcontestu a lidi kolem v rakousku - ano Axis je tu prekvapive neznama znacka, ale verim ze i to se casem zmeni. Kazdopadne diskuze vyustila tim ze jediny co jde, je to tam davat manualne a kvuli Veze by to bylo nesystemovy menit.

    Cas bezel dal ja jsem to neresil (prace, skola, litani kdy jen to slo) a nevim proc me nenapadlo ze tahle situace na konci roku nastane. Respektive ze budu obvinenej jako nemoralni, podvodnik atp. To je tak asi to posledni o co stojim. Jsem pilot a litam proto ze me to ucarovalo a ne pro cpp. Kdyz jsem trema tejdnama sedel doma se sadrou po zlomenine a operaci prstenicku a koukal jak je krasne letovo, nemel do ceho pichnout, tak prvni co me napadlo je, ze bych mohl zaradit lety kam patrej. Potom co jsem to dodelal mi docvaklo, ze to asi nebylo nejchytrejsi reseni.

    Historii bohuzel prepisovat neumim, takze se budu muset smirit s tim, ze me par lidu bude nenavidet, nebo ze budu vyloucen jako podvodnik. Kdybych umel prepisovat historii tak ale nejdriv vratim moje nedavny zakopnuti a zlomenej prst :)

  • 5 Autor: scorpi »PM | Zasláno: 07.10.2011 * 13:27
    Autor: wolf_pg (+0) (-3) | Zasláno: 07.10.2011 * 15:22

    "...predavam tento podnet k reseni Sportovni komisi Svazu PG..." které jsem pro jistotu též členem :-P....http://www.svazpg.cz/sportovni-komise-svazu-paraglidingu/kontakty.... pověstné Pilátovo mytí rukou bych mohl pochopit....třeba z hygienických důvodů...

  • 6 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 07.10.2011 * 15:51

    wolf: to vis ze jo, ja to mam vsechno osefovany, uplnej capo di tutti capi;-)

  • 7 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: manana (+58) (-3) | Zasláno: 07.10.2011 * 15:54

    aaa, wolf je zas tu - v plne sile! :)

    PS: Pardon za offtopic ;)

  • 8 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 07.10.2011 * 22:55

    Zdravím autora. Výše uvedený popis vzniku je O.K., ale dnes už není příliš důležitý.

    Otázkou je, co s tím teď...navíc, když už zjevně proběhla i ofic. stížnost od nějakého "postiženého".

    Z pohledu pravidel i technického zabezpečení tam nějaká "mezera" zjevně existuje a myslím, že teď bude mít zbytečně pár lidí z SK docela práci a těžkou hlavu, jak s tím naložit, "aby dobře bylo".

    Musím připomenout, že technicky jsi asi opravdu člověkem, který za 2011 podal ve Standartu nejpřesvědčivější výkony, což ti nikdo nesebere, i kdyby tu vázu na vyhlášení dostal tentokrát ještě někdo jiný...a také jsi bohužel tím nejzpůsobilejším člověkem k řešení aktuální situace...Pokud tedy platí, že lítáš pro sebe a ne pro ČPP...ovšem lety by rozhodně neměly z ČPP, ani Standardu jen tak zmizet, protože tam pro dokumentaci historie prostě patří...Prostě se k tomu "nějak postav" a hlavně si to dohodni s "postiženými"...

  • 9 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 07.10.2011 * 23:53

    Ondru jsem poznal 3 týdny dozadu v Innsbrucku na cestě do Dolomit - určitě v jeho počínání není zlý úmysl a dost možná, že lety stáhne. Studuje v Innsbrucku, na lanovku má 5 minut a podmínky má prostě boží ...

    Nicméně jsem se podíval na IGC soubory jeho a jiných. Pokud stahuji tracklog z GPS přes Gipsy, MaxPunkte či SeeYou, vždy si mohu zadat do hlavičky IGC souboru základní údaje - jméno, typ padáku. Při přihlašování letu tyto údaje vyplňuji podruhé pro evidenci na PG Webu, ale v hlavičce IGC souboru se původní údaje nemění.

    Ondra má bohužel v IGC souboru uvedeno pouze AXIS PARA, nicméně musím podotknout, že v mnoha jiných případech je IGC soubor bez jména a bez typu padáku.

    Stálo by za uvážení pro případné protesty stahovat tracklog z GPS tak, aby již v IGC souboru byly uvedeny základní identifikační údaje.

  • 10 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 08.10.2011 * 00:16

    A ještě z trochu jiného soudku - asi by to chtělo otevřít nové vlákno - z výše uvedené diskuze k druhému místu Scorpiho v kategorii STANDARD - padákem do této kategorie Jakub patří, ale mám pocit, že svými zkušenostmi tuto kategorii znehodnocuje. Tím chci naznačit, že kritériem v kategorii standard by neměl být jen padák .... ale snad více ve Štokách 12.11 .... proč je na hlavní straně ČPP stále termín z roku 2010 a na oficiálních stránkách PG Svazu taky stále žádná informace ????

  • 11 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: Petule (+6) (-1) | Zasláno: 08.10.2011 * 00:19

    jéééje, to je zase kauza, já se bál, že bude přes zimu nuda :-)

  • 12 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 08.10.2011 * 00:29

    Kauza - kauzy jsou důsledkem toho, že ČPP

  • 13 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 08.10.2011 * 00:31

    ENTER ... je založeno na serióznosti soutěžících. Pokud někdo "špekuluje", vznikají kauzy. A je to špatně.

  • 14 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 08.10.2011 * 01:05

    K účasti a úspěchům "veteránů" v kategorii Standard mám ambivalentní vztah. Pokud se kategorie nazývá Standard (s křídly A, B) a ne "začátečníci" tak mi vše připadá naprosto O.K. Jo to jako šikanovat motorkáře, že má díky svojí praxi jezdit superbajk místo 125...

  • 15 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 08.10.2011 * 01:22

    Ambivalence (z lat. ambo, oba a valeo, platit) je dvojakost nebo dvojznačnost, vnitřní rozpornost nebo rozpolcenost. - musel jsem si to najít na wikipedii - ale mám stejný názor jako ty :-)

    Jenom doufám, že ve Štokách nebude jenom 25 lidí jako loni. Myšleno na Valné hromadě PG Svazu - na vyhláčení ČPP již odpoledne bylo lidí asi 250 ... o něčem to vypovídá ...

  • 16 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 08.10.2011 * 01:24

    taky doufám...z mnoha důvodů...

  • 17 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: Clouseau (+58) (-9) | Zasláno: 08.10.2011 * 01:30

    A jéje, už se zase ozval někdo, kdo víc mluví, než lítá a tím pádem to vidí řekl bych poněkud zkresleně..Něco mi to připomíná...do mne se kdysi taky někteří lidi obouvali, že sem ve standardu jen proto, že tam mám jistou výhru...dokonce šířily zvěsti, že mám Venuse s designem Vegy, poukazovali na to, že lítám na áčkovým padáku s kajakem, se sondou, dvěma gps atd atd. Prej kategorie pro babičky a lidi na vozejku, že prej pojď mezi chlapy do sportu a tam se ukaž. Kašlal sem na ně, protože se mi na Veze lítalo moc dobře až do okamžiku, než mne začali bolet nohy z plnýho speedu a cejtil sem, že už mne to křídlo brzdí. No a tak jsem začal loni lítat na Venusu, se kterým sem se dostal až na bednu v Open. No, ale proč o tom mluvím... Taky mi několik lidí, co lítaj do standardu řeklo, že bez nás " tahounů " už to není ono, protože byli rádi, že jsme je motivovali, že jsme jim ukázali, co se dá na áčkovým padáku uletět. Škorpiho znám dlouho a je mi jasný, že to z jeho strany nebyla žádná " špekulace " jen proto, aby stál na bedně. Naopak, jsem rád, že předvedl ostatním áčkařům, co se dá na jejich křídle uletět a že je to bude pozitivně motivovat k zajímavějším letům, než jen brousit jeden hřeben sem a tam. Pokud bychom připustili, že tím " znehodnotil" kategorii, tak co potom třeba lety zrovna Ondry, kterej má Alpy za barákem ( což je nesporná výhoda) ? Toliko k tématu kritérií pro jednotlivé kategorie, které se tady probíralo v minulosti již několikrát sáhodlouze bez konkrétního výsledku... No a teď k Ondrovi. Do hlavy nikomu nevidím, ale pevně doufám, že každý z nás kdo se ČPP účastní ma smysl pro fair play. Já osobně si nedokážu představit, že existuje někdo, kdo by tohle nerespektoval a přitom by mohl stál na bedně před plným sálem ve Štokách a radoval se z vítězství...

  • 18 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: Clouseau (+58) (-9) | Zasláno: 08.10.2011 * 01:36

    ...viz třeba jeden nejmenovaný kolega z jednoho nejmenovaného týmu, kterej zaletěl přes 200 triagl ve Fieschi.Ten let by ho posunul na bednu v Open, ale protože narušil letecký prostor, tak ten let stáhnul.

  • 19 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: Clouseau (+58) (-9) | Zasláno: 08.10.2011 * 01:43

    PS : 737 čemu říkáš " hlavní strana ČPP " ? Já na http://www.pgweb.cz/ vidím už nějakou dobu toto :

    13.09.2011 * 16:03

    Vyhlášení ČPP 2011 bude v sobotu 12.11. ve Štokách

    Ve stejný den a na stejném místě proběhne přes den také Valná hromada Svazu PG a slavnostní vyhlášení ČPP bude večer navazovat, tak jako v minulých letech. Více informací k Vyhlášení přineseme za několik dní.

  • 20 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 08.10.2011 * 02:05

    Hlavní strana ČPP:

    https://www.xcontest.org/cesko/ ... záložka ČPP

    a pokud jsem poukazoval na kategorii STANDARD - bylo to myšleno jako téma do Štoků. Pokud je někdo výborný plachtař (já se za výborného nepovažuji), uletí dlouhý přelet i na padáku "A". Pokud takový špičkový pilot soutěží v kategorii standard, těžko říci, zda se jedná o motivaci pro ostatní piloty "A". Spíše by se dalo hovořit o demotivaci.

    Tím rozhodně nechci někoho urážet, spíše dávám téma na zamyšlení.

    PS: S tou špekulací jsem nemyslel konkrétmě nikoho, je toho prostě na PG WEBU plno ... kam až oko dohlédně. Pojďme se soustředit na to, abychom taková fóra příští rok nemuseli otevírat.

  • 21 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 08.10.2011 * 09:45

    Heled, jardo737, a co ty si od tech Stoku vlastne slibujes, ze o nich porad tak mluvis?

  • 22 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: andrew4u (+17) (-0) | Zasláno: 08.10.2011 * 15:34

    Clouseau to napsal pekne.. "Něco mi to připomíná...do mne se kdysi taky někteří lidi obouvali, že sem ve standardu jen proto, že tam mám jistou výhru."

    Je to sice mimo hlavni problem tohoto tematu, probiralo se to nejspis millionkrat a netyka se to mne, ale standart trida je od toho, aby v ni byly zarazeny lety od lidi na tomto padaku. A muj nazor je, ze v ni nehraje/nemuze hrat roli kvalita pilota. Napr letos v mezinarodni stadartce, jako minule roky, participovala nadmira kvalitnich pilotu. Je sice pravda ze v top 5-10 se jmena kazdy rok zcasti opakuji, ale to nevidim jako problem. Mimochodem muj oblibence je Svycar Michael Müller [mimu] a neni to proto, ze by by tuto kategorii neustale vyhraval, ale proto, ze jeho lety jsou naprosti inspirujici a ne vzdy standartni v zabehlych kolejich. Pochybuji ze on lital na jeho Montane a ted Mentor2 jen proto, aby tu kategorii letos a i drive vyhraval.

    Napr tato 11 hodinova bitva je uchvatna. Pochpitelne tento trojuhelnik neletel poprve, ale kolik ostatnich pilotu ho zkusilo? Moc lidi (resp nikdo pokud se nepletu) ho neletelo, i proto, ze je kurevsky tezkej..

    https://www.xcontest.org/2011/world/en/flights/detail:mimu/4.7.2011/08:03

    Pro zajimavost bych posadil presne v tento samy den do sedacky 100 nejlepsich pilotu sveta vcetne mistnich co to tam znaji, dal bych jim volny vyber typu kridla a zajimalo by me kolik z nich by to ulitlo a jak by se na svejch kridlech cejtili behem letu.

    Rada pilotu, kteri cestuji a maji penize na cestovani (nebo maji vsechno relativne pobliz jako napr svycari) obcas zvoli spise let, ktery je pro ne bodove hodnotnejsi (kvuli necemu jako je xcontest) pred vynalezavosti. Ja vim, lidska rasa je proste prizene od prirody souteziva, podvedomne.. Zalitnout ve Fieschi 6x 200km fai kazdou sezonu sice neni lehky a zadarmo, ale kdybych byl v pozici techto pilotu tak by me osobne bavilo spis pouzit zkusenosti a um a zkusit uletet neco, co nikdo nedal nebo malokdo zkusil. Nerikam, ze to nezaduje nad prirozene schopnosti :) a verim ze to prinasi znacna rizika. Doufam, ze jednoho dne se mi podari dostat do teto pozice.

    Jako priklad dva lety, pravda, jsou od poloboha, ktere mluvi za vse.. letet takhle Niesen, nebo v druhem pripade Fanas vrchem misto po hrebeni zpet od druhyho otocnaku je ta innovativnost o ktere mluvim

    https://www.xcontest.org/2008/world/en/flights/detail:chrigel/8.5.2008/07:28

    https://www.xcontest.org/2008/world/en/flights/detail:chrigel/12.5.2008/07:43

  • 23 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: andrew4u (+17) (-0) | Zasláno: 08.10.2011 * 15:35

    Abych se posunul dale a nenapsal z toho 3-dilnou knihu.. s timto co pise Clouseau "tak co potom třeba lety zrovna Ondry, kterej má Alpy za barákem ( což je nesporná výhoda)" uz zas tak nesouhlasim. Zase, tato diskuze tu byla nejspis xx krat, a sam vim, ze se na to da koukat z mnoha uhlu. Je nesporne, ze tu clovek nalita vic a je to velka vyhoda. Uz jen fakt, ze ve dnech bez termicke aktivity cloveku slet trva 15 minut a ne minutu. Zaroven take fakt, ze kdyz se udela pocasi tak clovek je v miste deni a nemusi to snazit strefovat pocasi cestovanim zdaleka. Nebo kdyz se predpoved netrefi, nic se zas tak moc nedeje. A hlavne permanentka na kopec na cely rok vyjde stejne draze jako kdyz si sem prijdu parkrat (+/-20x) za rok zalitat.

    Kazdopadne klady s sebou vetsinou prinasi i zapory a litani tu nejde vzdy zavidet. Asi nejvetsi zabava jsou udolni systemy spojene s pristavanim v uzkych udolich pri nepodarenem preletu. Letos jsem to take okusil, koukal jsem ze Kosta ve Fieschi letos pri jednom letu v uzkym udolicku pristaval a verim ze je+byl rad, ze to dobre dopadlo. To jsou situace, ktere vyzaduji absolutne prefekni vyreseni, kopu zkusenosti a velice vyzraly pristup k letani. Nehlede na to, ze vetsinou tyto situace nastavaji po mnoha hodinach ve vzduchu, coz pochopitelne ovlivnuje koncentraci. Jedna chyba a je z toho kompreska. Napr loni nebo predloni ve Fiesch zkuseny pilot po 200kmh fai na pristani (resp kousek od pristavacky) v masivni udolce skoncil s kompreskou a rok si nezalital. Zatimco kdyz to poseru v rovinach a jdu na pristani tak mi hrozi minimum. Pokud samozrejme nelitam pred prichodem fronty, nehrozi hulava atd, nebo nevyhniju nad megalesem, neskoncim na strome a nelezu dolu sam bez jisteni. A neni to jen o udolce, ale i hladinovem vetru, jeho ruznicim se smeru, intenzite a snim spojenou orografickou turbolenci. Sumasumarum celkova "miru-milovnost" podminek, v kterych se tu lita, se ne vzdy da srovnat s litanim v Cechach. Ted se mi vybavil citat jednoho lokalniho pilota, v mych ocich jednoho z nejlepsich odsud, jedineho, ktery pokoril 200km fai z nasi startovacky nad Innsbruckem. Pri jednom letosnim letu (160km fai) napsal "Leider keine Zeit zum Fotografieren, da immer alle Hände voll zu tun." [volne prelozeno: Bohuzel zadne fotky, porad plne ruce prace]. Ja sam jsem nejednou cekal hodinu, spis dve, na moment, kdy jsem mel dost casu roztahnout nohy a dodna vyprazdnit preplnenej mocak. To se v rovinach podle me zas tak casto nestane. Behem zimy jsem tu videl litat radu lidi (jako i ted k podzimu) a na jare zbyla jen hrstka. Ja se najivne podivoval a ptal se te zustavsi hrstky, kde je zbytek.. Dostala se me odpoved ve stylu, ze maj nasrano v kalhotech a na Nordkette na jare litat nechodej. Me to zas tak drsny neprislo, ale je pravda ze cas od casu to bylo ve vzduchu hnusny nebo foukalo moc atd.. plus pristavacka za kopeckem a stromama=v rotoru s velkem R, kterej je velice nepeknej diky kazdodenni jarni udolce (+-40kmh). Tim absolutne nepopiram fakt ze v Cechach je o dost tezsi neco uletet. Vyzaduje to rozhodne delsi cas na nasbirani zkusenosti a znalosti, aby clovek nalital stejne bodove jako v horach. Hraje roli i sposta casu, kterej clovek v CZ potrebuje a pochopitelne i kopu stesti. Pochopitelne existuji i vzdusni bohove, kteri spouji vse toto dohromady a doma zalitnou neuveritelne krasne lety a maji muj hluboky respekt, obdiv a...

    Kazdopadne kazdej ma na vyber kde bude litat a jak bude litat, s jak velkym rizikem. Neprestehoval jsem se do alp se startovackou za barakem, kvuli tomu, abych vyhraval kazdej rok na Ackovym padaku jak standart tak i open kategorii. Plus pozval dva kamarady, hostil je tu pres jaro a vyhral i Tymy - kazdej vecer pak spokojene masturbujic nad trema poharama. Kdyby tohle byla hlavni ujma tak se neuhnizdim tady, ale nekde kde budu moct svoje trojuhelniku uzavirat i podle ceskych pravidel (coz tu nejde, protoze stoji v ceste letiste s jeho CTRkem). Taky si myslim ze existuji lehci mista, kde jde zalitnout bodove vic. Na xcontestu mam rad prehlednost a fakt, ze si nemusim vest denicek letu na papiru. Sam svoje lety dost analyzuju a zjistuju proc se to a to stalo. Kde jsem udelal chyby a jak to lip zaletet, po jaky strane a jak daleko od hrebene letet, nebo jak to letel jinej clovek co tu lita leta. Vybavuje se mi citace od PavelS "výborný let nezačíná nalitím vrchlíku, ale daleko předtím"..

    Co se tyce hlavniho tematu tohoto vlakna, nebot jsem narusil "duševní rovnováhu" nekterych ucastniku CPP a zarove nechtene zpusobil "největší hambinec, co jsem zatím v ČPP viděl" tak bych se rad znovu verejne omluvil, nebylo to ucelne. Lety si preklikam zpet, protoze jak jsem jiz napsal byt v nekoho ocich podvodnikem je asi tak to posledni po cem touzim. Clouseau ma pravdu, kdyz mi napsal ze timto krokem ukazuji, ze si za svym nestojim. Avsak i presto, ze si stojim za tim, ze to nebylo umyslne - spise pro me dost nestastne, je pravda, ze to moholo ovlivnit vykony ostatnich "soutezicich" v kategorii standart. Je pochopitelne polemizujici, zda by stejna nevrazivost vznika pokud bych tu zmenu neudelal tyden pred koncem sezony, ale v cervenci nebo srpnu. Predpokladam, ze pak mohla vzniknout ne-verejna diskuze a vse by spis kolovalo pg verejnosti, vnikl by mi klub nepratel, o kterem bych nevedel a kterym bych to neosvetlil, a tim i defakto horsi situace. :) Zaroven je polemizujici, zda by se hodne zmenily vykony prvich 5 "standart" pilotu, nebot az na Scorpiho, nedochazelo k vetsim bodovym zmenam poslednich 6-8 tydnech.

  • 24 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 08.10.2011 * 20:53

    Pro Scorpiho: od Štoků (myšleno VH PG Svazu) si slibuji především to, že by bylo vhodné si o mnohých problémech promluvit osobně. Je to asi jediné místo, kde to jde. Nicméně si nedělám žádné iluze. Mě se prostě forma diskuzí na webu moc nelíbí - chytání za slovíčka, špatné pochopení příspěvku apod.

  • 25 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 08.10.2011 * 21:09

    Ondro, pokud muzu prosit, lety nech ve standardu. Tvoje lety jsou pekny a podle me si zaslouzis vyhrat standard.

    Vic k tematu asi nemam co rict, snad jen ze tady resime tuhle kategorii az prilis vazne. Vitezstvi standardu neni o pilotovi ktery umi nejlip litat na Ackovem kridle, ale o nejlepsim z tech, kteri jsou ochotni litat na ackovem kridle. Kdybychom dali ackova kridla vsem, tak by kazdy rok "normalniho" viteze standardu prelitalo minimalne 10 lidi (mozna spis 20). Moc to resite/resime. Podle me jsi Ondro predvedl minimalne stejne pekny lety jako Scorpi, nevidim problem v tom, abys vyhral.

  • 26 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 09.10.2011 * 00:29

    jarda737: no nevim, jestli chces na VH resit napr. to, ze Scorpi do kategorie Standard nepatri a melo by se s tim neco udelat, jak jsi zde v tomto kontextu naznacil, tak se obavam, ze mas prilis velka ocekavani.

    Konkretni pravidla CPP (a nejen CPP, napr. pravidla rankingu ci napr. sportovni rad) ma resit SK, na VH to opravdu nepatri, neni na to prostor ani cas. A pokud je mi znamo, vetsina zmen, ktere se pravidlech CPP dely, prosly predtim verejnou diskusi zde ve Foru a myslim ze vzdycky ta diskuse byla podnetna. Je mi lito, ze se zde citis "nepochopen" - pokud jsi ale nenasel pochopeni zde ve verejnem (ovsem neanonymnim) foru, myslis, ze v osobni diskusi nekde na VH te ceka jen same pochopeni a souhlas?

  • 27 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: andrew4u (+17) (-0) | Zasláno: 09.10.2011 * 12:38

    Petre, diky za podporu, vazim si toho. Myslim vsak, ze by bylo spravny lety ve standartu nechat pouze pokud vetsina pilotu bude sdilet tvuj nazor. Tudis asi jako nejlepsi reseni se mi jevi verejne hlasovani + pochopitelne zalezi jak sportovni komise rozhodne ohledne stiznosti.

  • 28 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: blacktiger (+5) (-0) | Zasláno: 09.10.2011 * 13:02

    Čau letci,

    Chtěl bych k tomu přihodit pár slov.

    Ondru znám velice dobře. A za sebe musím říct, že si rozhodně něco vyhrát zaslouží. V dnešní době jsem snad nepotkal takového člověka, který by se během tak krátké chvíle (tuším 1 rok) vypracoval k takovýmto to letům (bohužel ani já ne a to létám už dva roky). Jelikož jeho lety znám dost podrobně, tak mi věřte, že rozhodně nebyli zadarmo (od financí až po zdravotní stav). Lety byli na xContestu/ČPP již dlouho, ale AXIS Vega 2 ve velikosti S kategorie EN-B není zařazena mezi volitelné možnosti, protože je to naprostý unikát, že stejně jmenné křídlo má v jedné velikosti jinou kategorii. Já sám mám stejný problém, páč na tom křídle taky lítám, a vím jak otravné to je pokaždé vypisovat ... jméno padáku ...

    Viděl bych kategorii standard za uzavřenou věc a Ondru jako vítěze, i když věřím pokud o to bude hodně lidí stát, tak se Ondra výhry vzdá. Tož to by nebylo marné, udělat hlasování všech zúčastněných pilotů v kategorii standard.

    Předběžné neoficiální hlasování na ... http://www.doodle.com/w762cstkvkninnqn#table

    Napište svou přezdívku a hlasujte.

    Do budoucna si myslím, že je důležité, aby rada vymyslela plán, aby k takovýmto nedorozuměním nedocházelo. Třeba přidat nějaké křídla do výběru :-). Další sezona už klepe na dveře.

    Co se týče profesionálních pilotů, co lítají na áčkových křídle, tak s tím žádný problém nemám. Uvědomte si, že takový špičkoví letec má dost práce, aby se uchytil v kategorii open. Pokud mu pak ještě zbývá čas na srandičky s ačkovim křídlem, tak v tom vážně nevidím problém. Alternativou by byla kategorie pro začínající piloty, třeba co nelítají déle než dva roky. Ale to by zas nastala debata, že tenhle lítal vo hodně víc než tamten protože ten musel chodit do práce bla bla bla....

    Už tak jsem tomu tady věnoval mnohem víc času než jsem chtěl. Doufám, že mi alespoň někdo porozumí a nebylo to celé na darmo.

    Tak lítejte vysoko a bezpečně

    Lukas

  • 29 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: veetek (+91) (-30) | Zasláno: 09.10.2011 * 13:13

    1) a s vykřičníkem: Closeau si v této diskusi zaslouží citovat podruhé: "A jéje, už se zase ozval někdo, kdo víc mluví, než lítá a tím pádem to vidí řekl bych poněkud zkresleně"

    2) Vzhledem k tomu, že to bude řešit SK podle citu (protože naštěstí nemáme 300 stránková svazující pravidla pro každou obskurní situaci), napíšu svůj názor veřejně: jako člen SK jsem striktně proti takovýmto zásadním změnám v deklaraci letu v době delší, než 14 dní po přeletu (ačkoliv to systém technicky umožňuje) a budu hlasovat pro vyřazení/navrácení těchto letů do stavu, v jakém byly přihlášeny.

    Ondra to na začátku sezóny prostě nedomyslel (zlý úmysl nechť si v tom hledá wilibald a další letečtí experti/policajti/dealeři z ad1), teď zaplatí za ikonku Axisu svým umístěním na bedně. Situaci kolem Vegy2S znám dobře osobně - v roce 2007 mi organizátorem nebylo povoleno přihlašovat ji do Standardu. Na konci sezóny už bylo jasné, že Vega2 není jediná s tímto problémem, ale přišlo mi nevhodné vyprotestovat si těsně před vyhlášením poháru přesunutí letů zpět do Standardu (který bych s 25% náskokem vyhrál) a zásadně zpřeházet celoroční pořadí. I po letech to vidím pořád stejně. Ondro, vítej do klubu :)

    3) Scorpi přišel ke Standardu jak slepý k houslím, když mu Šikec narychlo musel vzít testovacího Venuse a aby měl Scorpi na čem lítat, dal mu jediné křídlo, které měl zrovna po ruce a bylo volné (nezamluvené na prodej). Hledání záměrného "znehodnocení Standardu" tedy opět přenechme pouze těm, kterým je tento způsob myšlení vlastní...

  • 30 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 09.10.2011 * 14:28

    blacktiger: obavam se, vecna podstata problemu je jinde, nez v tom, co si kdo zaslouzi nebo nezaslouzi vyhrat. Kdyby to melo byt o zasluhach, tak muzem udelat odbornou porotu a davat Pohary za zasluhy:)

    Nekteri piloti (vim urcite o 2) v letosnim CPP by taky byli v poradi vys (mluvim o spicce kategorie Open), kdyby...kdyby. Ale zaslouzili by si to;)

    Kdyz uz se to dostalo az do teto faze, necht rozhodne SK, jestli je to v poradku, nebo to neni v poradku. Podotykam - jestli je to poradku, nikoliv jestli si to Ondra zaslouzi/nezaslouzi, Scorpi zaslouzi/nezaslouzi, nebo Rumburak zaslouzi/nezaslouzi.

  • 31 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 09.10.2011 * 14:52

    veetek: s tou mou ucasti ve Standardu to tak uplne nebylo:) Zalitat si na Cometu a neco na nem uletet jsem mel v planu uz od zacatku sezony. Shodou okolnosti na to ale doslo az v uplnem zaveru sezony.

    A myslim si, ze jako profesionalni pilot, ktery ma dost prace s uchycenim se v Open, si umisteni na bedne bezesporu nezaslouzim;-)

  • 32 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 09.10.2011 * 19:23

    V zásadě nemám problém, pokud zkušený pilot létá ve Standardu. Jen se na to dívám z pohledu začínajících pilotů. Možná by stálo za úvahu, kdyby SK schválila jakousi kategorii JUNIOR pro padáky A, která by byla omezena určitým náletem či počtem sezón aktivního létání. Vím, že o tom již bylo diskutováno a patří to do jiného vlákna, ale míchání začínajících pilotů a profesionálú na padadlech A mi nesedí. Dělají se tábory pro talenty, udělejte pro ně i kategorii.

  • 33 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 09.10.2011 * 20:30

    Hele jardo737, a co takovi zacinajici juniorsti profesionalni piloti? ty by patrili kam?:-D

  • 34 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 10.10.2011 * 00:06

    njn to by byla fakt diskuse na dlouhýýý téma :D

    Současný nastavení má nespornou výhodu - nikoho nenutí lítat na sebevražednym křídle. Zároveň je ale potřeba krotit ambice protože přední místa s nabušenou účastí budou proste "předrozdělený".

    Chybí tomu ale trošku sportovní duch ve smyslu že pro dobrý sportovní výkony nedáte na sprintovací dráhu Bolta s amatérským běžcem.

    Systém s nastavením přesunů v kategoriích dle výkonu pilota by měl zas silnej motivační faktor. Třeba už jen v tom "probojoval jsem se do Open kategorie a můžu se porovnávat s nejlepšíma" Nevýhodou je to že by to pro některé soutěživé piloty mohl být tlak lítat na něčem co neuřídí.

    Co se mě týče, myslím že produktivnější než diskutovat nad změnama nad ČPP by bylo lepší se na to vykašlat. Zkusit paralelně rozjet a propagovat jinou NOVOU soutěž. S trochu jiným nastavením kategorií a pravidel a skating systémem pro kategorizování pilotů. Otázka je zda je to na české scéně možné, aby další soutěže dostali aspoň nějakou podporu a nebyly bojkotovaný. Nevím moc jsem nad tím do hloubky nepřemýšlel, ale podstata nápadu se mi líbí :D

  • 35 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: kkaarreell.pg (+9) (-0) | Zasláno: 10.10.2011 * 09:29

    Mne se libila myslenka o prechodu X prvnich pilotu do vyssi kategorie. Analogicky k jinym sportum, mohly by byt v vedeny 2 ci 3 ligy s prestupy vitezu do ligy vyssi (sestup by asi smysl nemel).

    Nicmene tato debata je v tomto vlaknu krajne off-topic.

  • 36 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 10.10.2011 * 11:17

    Mě spíš překvapuje, jaké vzrušení tady vzbudila celkem prkotina. Chápu, že bez bližších informací působí zpětná editace podivně, po vysvětlení je ale snad vše jasné a já osobně nepochybuji o Ondrově férovosti.

    Před VH bych spíš čekal, že předsednictvo zveřejní zprávu o financování a činnosti nebo že se o tohle budou zajímat členové Svazu PG. To mi přijde mnohem důležitější téma.

  • 37 RE: Editace letů na konci soutěže...?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 11.10.2011 * 17:58

    SK rozhodla o vyřazení letů Ondry Procházky z kategorie Standard. Smysl pravidla 3.2. o 14-ti denní lhůtě pro přihlášení letu (tedy veřejný přehled o vývoji soutěže zejména ze strany soupeřících pilotů) se vztahuje i správné uvedení údajů, které mají vliv na přihlášení letu/pilota do specifických kategorií.

    Z důvodu prevence podobných případů SK dále rozhodla o doplnění bodu 3.2. pravidel o odstavec, který tuto skutečnost říká explicitně:

    Lhůta pro přihlášení se vztahuje také na správné uvedení všech údajů letu či pilota, které ovlivňují zařazení letu či pilota do jednotlivých kategorií kromě kategorie Open. Porušení tohoto pravidla může být důvodem pro vyřazení letu či pilota z příslušných kategorií.

    SK si je vědoma toho, že pozdní přihlášení do kategorie Standard patrně nebylo vedeno ve zlém úmyslu, nicméně kvůli tomu byli poškozeni ostatní účastníci kategorie Standard tím, že neměli správné informace o vývoji soutěže v kategorii Standard.

    Osobně doufám, že Ondra na ČPP nezanevře a příští rok (nebo příští roky) se se mu povede dostat na "bednu", ať už v kategorii Standard nebo třeba i v Open. Výkony, které letos podal, byly opravdu skvělé. Při této příležitosti bych taky rád vyzdvihnul Tomáše alias Rumburaka, kterému se povedlo nasbírat většinu bodů velmi kvalitními lety v Čechách - pohled na České nebe v kategorii Standard je opravdu výmluvný.

    Dále si myslím, že souboj v kategorii Standard by byl mnohem zajímavější, kdyby někteří dobří piloti přestali jezdit na některé osvědčené "svahovací" terény a místo toho zamířili na jiná místa do Alp, která nabízejí zajímavější a také potenciálně bodově hodnotnější létání:)

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo Axispara  logo MAC Para



Sekce PGwebu: