Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "name" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 53

Warning: Attempt to read property "name_url" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 54
Téma :: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů :: PGweb - paragliding live!
FÓRUM PGweb


[Téma] Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů

Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 28.11.2013 * 12:44

Přesunuto z threadu o XCTracku...

40 příspěvků
shlédnutí: 3101
  • 1 RE: XCTrack pro Android
    Autor: Kuco (+2) (-1) | Zasláno: 25.11.2013 * 09:45

    Nazdar Petře,

    PROBLEM:

    zmenou pravidiel pre XC na SK pre rok 2014, vynuteny nedodrziavanim max povolenej vysky (alebo skôr nizky) a vyuzivanim "straty signalu" za pomoci vypinania varia sa minimalizoval interval zaznamenych bodov a nesmie presiahnut 60 sec. Kedze lietam s XCTrackom, vsetkxy moje lety z min. sezony boli vyhodnotene ako NOK :(

    RIESENIE 1: = otazka, da sa v XCTracku nadstavit min interval zapisu?, nikdy som to neriesil, bezalo to auto

    Riesenie 2: nakolko XCTrack sa neda vypnut a zapnut tak, aby vyhodnotil dany let ako jeden (viacnasobne skusenost z tohto roku, kedy mi let rozkuskovalo) - da sa dopisat do programu "dopocitavanie chybajucich bodov :D - riesenie 2 je trochu expresivne rovnako, ako predpisy na SK ;)

  • 2 RE: XCTrack pro Android
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 25.11.2013 * 14:04

    Kuco: nevim jestli v tomhle budu schopen vyrazne pomoct

    riesenie 2 fakt neni riesenie, tohle do xctracku neudelam...

    trosku background k zaznamu bodu a potazmo riesenie 1:

    XCTrack ziskava body z GPS tak casto, jak je system android ochotny poskytovat GPS pozici. U vsech pristroju ktere mi prosly rukou a zjistoval jsem to, to znamenalo jednou za vterinu.

    XCTrack zaznamenava pozici do tracklogu maximalne jednou za vterinu. Pokud prichazi od systemu informace o pozici 1/sec nebo v delsich intervalech, znamena to, ze zaznamena vsechny body, ktere dostane. Zadne nastavovani v tomhle neni, a nebude (nema smysl).

    Narazil jsem na to, ze na nekterych pristrojich dava GPS pozici mene casto, pokud Android (telefon) bezi v "uspornem modu", ktery by mel setrit baterku (rada pristroju neco takoveho umi). Pouzivas neco takoveho na svem HTC?

    btw, kouknul jsem na tve posledni 3 lety, kde mas prihlaseny tracklog z XCTracku:

    30.8. - "diry": 109sec: 1x, 64sec: 1x, a par krasich (max 11sec)

    31.8. - "diry": 49sec 1x, 33sec 2x a par kratsich parvterinovych - OK

    7.9. - body pravidelne po 1sec - OK

    Z toho plyne - posledni 2 by ti prosly i podle novych pravidel (aspon co se tyka intervalu zaznamu)

    30.8. jsi mel kliku, ze ti tracklog prosel vubec do xcontestu, kdybys mel jeste jednu diru delsi nez 60sec, uz bys mel tracklog rozdeleny. Podle novych pravidel CC by neprosel.

    btw, koukal jsem i na 2 tve starsi lety - nez jsem si vsimnul ze jsou z garminu a take se v nich objevily "diry", i kdyz v 60sec toleranci - nastav si v garminu zaznamenavani bodu s pevnym casovym intervalem aby ses vyhnul budoucim problemum

  • 3 RE: XCTrack pro Android
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 25.11.2013 * 14:07

    Kuco: Jeste jedna otazka - ma pristroj s XCTrackem dostatecny GPS signal? pokud ho mas zahrabany ve vecech nebo v kapse, muze byt teoreticky i to zdrojem problemu. Na pultiku, nebo v pultiku, je asi idealni umisteni

  • 4 RE: XCTrack pro Android
    Autor: Kuco (+2) (-1) | Zasláno: 25.11.2013 * 14:49

    klasicky na pultiku hore (ziadne kutilske riesenia)), pre istotu lietam s dvoma pristrojma, zvyk este z sutazneho lietania,ale mimo domov radsej posielam cez XCtrack, safe mode mam, takze ho offnem a budeme si drzat palec ;)

    Dik za info...

  • 5 RE: XCTrack pro Android
    Autor: Kuco (+2) (-1) | Zasláno: 25.11.2013 * 14:55

    ups..., takze chybka se vloudila, pravidla urciji max 10 sec:

    "9.2. Interval zápisu GPS

    Pre prihlásenie výkonu je nevyhnutné dokladovať let neprerušovaným záznamom a

    neupravovaným záznamom vo formáte IGC. Neprerušovaným záznamom sa rozumie maximálny

    čas medzi jednotlivými bodmi tracklogu 10 sekúnd. To znamená, že každých maximálne 10 sekúnd musí byť v tracklogu zapísaný traťový bod.

    9.3. Výpadky GPS

    Nie sú akceptované žiadne výpadky. Za výpadok sa považuje časová medzera medzi jednotlivými

    bodmi v gps zázname väčšia ako 10s"

  • 6 RE: XCTrack pro Android
    Autor: Hanz (+33) (-2) | Zasláno: 26.11.2013 * 23:42

    Kuco: Kdybych chtěl být jízlivý, napsal bych něco ve smyslu "aké pravidla ste si urobili, také pravidla máte", ale takhle můžu napsat jen: upřímnou soustrast. :-(

  • 7 RE: XCTrack pro Android
    Autor: Clouseau (+58) (-9) | Zasláno: 27.11.2013 * 08:48

    10 sekund je nesmyslně málo...to nemá žádné opodstatnění.

  • 8 RE: XCTrack pro Android
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 27.11.2013 * 11:26

    Kuco, mas pravdu, 10sec, taky jsem si to spatne pamatoval... Kuco, dej prosim vedet, jestli to vypnuti power save modu pomuze.

    Ad Hanz, Clouseau: s dnesnimi gps by fakt nemel byt problem tech 10sec spolehlive udrzet. Chyba neni v pravidlech, ale v pristroji ;).

  • 9 RE: XCTrack pro Android
    Autor: Hanz (+33) (-2) | Zasláno: 28.11.2013 * 09:21

    PetrCh: Tou spolehlivostí vždy a za každých okolností bych si právě nebyl moc jistý. - Pro jistotu by to s sebou chtělo vozit ne 2, ale ještě víc různých gps. ;-)

  • 10 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 28.11.2013 * 13:01

    Já si teda myslím, že ta pravidla nejsou správně, resp. jsou v těchto bodech (interval záznamu gps menší než 10 sec, odchylka výšky startu v tracklogu od "skutečné" výšky menší než 30 metrů) zcela nepřiměřená.

    Autorům těchto pravidel jsem taky napsal, že tahle pravidla jsou časovaná bomba, když s tím přišli. Ale jak to chcete mít, takové to máte, co víc k tomu dodat...

  • 11 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Bade (+1) (-2) | Zasláno: 28.11.2013 * 18:01

    za tieto SPROSTE pravidla môžu dvaja nemenovany premotivovani surodenci zo sportovej komisie. tiez som pisal predsedovy šk(starsi zo surodencov) citujem: " bodaj by si v kazdom tracklogu mal aspon 20 sekundovy vypadok aby si videl aku chujovinu ste schvalili" a to mu zo srdca prajem.

  • 12 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Pist4 (+2) (-0) | Zasláno: 28.11.2013 * 18:48

    len tolkoto k tomu: http://goo.gl/wXL4gB

  • 13 To: Bade
    Autor: 1adrenalin (+2) (-1) | Zasláno: 28.11.2013 * 19:51

    Maš pravdu, že za to môžu dvaja súrodenci. Akurát nie sú zo ŠK LAA. Tí z ŠK LAA, len reagovali na chovanie iných bratov čo nie sú v ŠK LAA.

  • 14 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Bade (+1) (-2) | Zasláno: 28.11.2013 * 20:08

    ano v tom mas pravdu. ale islo to riesit aj inak. pre to ze dvaja najvykonnejsi piloti na slovesku(zhodou okolnosti tiez bratia) su schopny porusovat vyskovy limit vypinanim gps pocas letu, neupravym predpis tak, ze väcsina pilotov bude mat problem s validaciou tracklogu do cc.

    cele to prameni z toho ze dvaja bratia v ŠK nie su znali veci, a uz vobec nerozumeju technickej stranke zapisu bodov v GPS.

    cely predpis je jedna velka SPROSTOST. uz sa tesim ako ich budu ludia kamenovat zato, ze im nechce prihlasit ich tracklog ktory poctivo uleteli!!!

  • 15 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Kuco (+2) (-1) | Zasláno: 29.11.2013 * 00:41

    2 Zdeno, riesime tu technicku stranku veci dusevne vylevy si prosim odloz na FB, teda nie preco, ale ako...:)

    Berieme to ako metu, ktoru treba dosiahnut, Len este nevieme ako.

    Spravil son sebe pomocou specialneho programu kontrolu vsetkych svojich letov 2013 a z XCTRACKU bolo 58/8 NOK, GPS 76 map 100% NOK pri nastaveni automatic.

    Chekol son Aj vitaza a zo vsetkych kontrolovanych mal 1 NOK, takze to ide Aj podla pravidiel a to nalietal viac ako my dvaja dokopy ;)

  • 16 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Bade (+1) (-2) | Zasláno: 29.11.2013 * 15:12

    mna stve len to, ze nemas moznost podla novych pravidiel vymenit bateky v gps pocas letu. mam len jedno gps, a za rok som menil baterky za letu 3x. 15 min vypadok tracklogu podla starych pravidiel bol prehnany, daval moznost toto pravidlo zneuzivat.

    na druhu stranu 10 sec. je strasne malo, a budu s tym len a len problemy.

  • 17 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Slivka (+6) (-27) | Zasláno: 29.11.2013 * 20:07

    - a ja jaj, bratia moji bývalý..........a kdože z Vás vymyslel takovu hovadinu o jednom zápise do 10 sekund???!!!

    - to sa u skal v Dolomitech už nikdy nepozrieťe do dierok na ptáčky.............

    Zdraví JS.

  • 18 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Bade (+1) (-2) | Zasláno: 29.11.2013 * 20:23

    Koreň+Koreň+1

  • 19 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: durifuk (+11) (-3) | Zasláno: 29.11.2013 * 22:21

    Zdeno, vstupujú tu do debaty zase emócie, dlho som váhal čo ti odpíšem a zo tri krát som to aj zmazal. Nechcem ťa nijako dehonestovať, viem že ako pracujúci nemáš mnoho času na lietanie... ako iný

    -k tomu rozhodnutiu sme dospeli viacerý nie len ja s bratom ale pravda je že som možno najviac na tom apeloval aby sa to schválilo...a bolo to presne pre to, že sa s tým viditelne manipulovalo a jediné rozumné východisko bolo skrátiť interval zápisu a obmedziť výpadky. pre všetkých rovnako...(posudzovať 3187 preletov ručne či niekto vypol či nevypol a či naozaj či mrak či čo je trošku veľa aj na môj volný čas, tak sme to zverili do rúk programu). keď to fungovať nebude, môže sa to predsa na Ďalší rok ZMENIŤ!!!

    -moje superské gpsko: mio moov 405 za 80e aj s topánkami ma zradilo iba raz aj to mojou chybou, dnes skoro každý telefón má gps a android...

    -padáky máme s minimálnou metrážou šnúr, navlečený sme v šprickách, vyhrievaných rukaviciach a neviem v čom ešte ale prístroje máme z minulého tisícročia a rozdrapujeme sa ako guma v trenírkach že dotyčný o tom nemajú ani šajnu. HOWGH!

  • 20 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 30.11.2013 * 11:34

    V každém případě je to kokotina a SK nepoužila mozek ale jinou část těla. K výpadku GPS může dojít. Měli nechat 1 bod/1 min a delší výpadek omezit na 1x 5 min na výměnu baterek.

  • 21 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Bade (+1) (-2) | Zasláno: 30.11.2013 * 13:07

    2 max: napísal si to úplne presne.

  • 22 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Clouseau (+58) (-9) | Zasláno: 30.11.2013 * 13:07

    Sezóna ještě nezačala,tak můžete ten nesmysl ještě změnit,ne? Myslím,že by byla velká škoda přijít o nějaký hodnotný let kvůli nesmyslným pravidlům. I nabité baterky mohou při dlouhém letu zkolabovat,gps se může kousnout,příjem gps signálu z družic může být zarušený, třeba při letu kolem nějakého pozemního vysílače...

    10 sec interval je fakt HOVADINA

  • 23 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Kuco (+2) (-1) | Zasláno: 30.11.2013 * 13:46

    Pani, (ci uz z SK, alebo CZ), este raz prosim emocie na FB, tu hladam(e) cestu :)

    Pokial ide o otestovanie, mozem garantovat, ze to preverime spolu s inkriminovanými bratmi skôr, ako vsetci ostatni, uz na zaciatku roka, takze ako jedni z prvých budeme môct sklopit zrak pred Vasim apelom, alebo potvrdit, ze pravidla su ok pre sezonu 2014 ;)

    don´t stres

  • 24 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: 1adrenalin (+2) (-1) | Zasláno: 30.11.2013 * 17:12

    možno tá minuta by mohla byť. dpbre by bolo prehnať lety aspon prvých troch, či im to vypadlo niekedy na viac ako minútu. no ale čo sa týka tých bateriek, tak to ma už nesrdťe, kým som mal vario, kde bolo treba meniť baterky pre každý let, tak som používal čo najkvalitnejšie baterky a pred letom som si ich nabil naplno. potom som vymenil za zdruzený prístroj, ktorý vydrží aj 7 letov bez nabitia, a aj tak ho po každom lete dobijem. polovica pilotov, čo poznám sa poisťuje a ako záložné gps, použoje android. takže podla mna je takmer každý, čo chce meniť baterky za letu, bud špekulant, alebo je nezodpovedný k technike a záznamu ( v takom prípade nech sa sám vytresce a už si bude dávať pozor nabudúce)

  • 25 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: cmyko (+0) (-1) | Zasláno: 01.12.2013 * 10:35

    Bade len pre info v športovej komisii sme piati členovia a myslím že pri tom keď sme toto riešili si ty Zdeno určite nebol takže neviem z kade berieš to presvedčenie že sú za tým nejaký bratia...

  • 26 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 01.12.2013 * 11:37

    To 1adrenalin: Ještě se ti nestalo, že by ti na startu v +20st. hlásil Garmin plné 4 čárky a po hodinovém pobytu v +- 0st. ti to spadlo na 2 čárky a modlil jsi se, aby to vydrželo další 2 hodiny ?

    2) Většina andoidích telefonů toho moc nevydrží a pak nastává dilema - mít kompletní tracklog, nebo zůstat po přístání bez mobilu ?

  • 27 MAX
    Autor: 1adrenalin (+2) (-1) | Zasláno: 01.12.2013 * 13:54

    1, Nestalo asi blbé baterky, kupiť nové.

    2, Aj po 5 hodinách som mal pol baterie. Xc track používam na pozadí s vypnutým displayom a tak skoro nič nežerie.

  • 28 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: cmyko (+0) (-1) | Zasláno: 01.12.2013 * 15:17

    Bade to mi chceš povedať že za tých 6 letov (max hodinových) čo si odlietal minulý rok si tri krát menil baterky? Ak je to pravda tak je na čase kupiť nové.

    My sme si tiež spravili rozbor dosť veľkého počtu letov ( konkrétne Marek za čo mu ďakujem) a tie fámy čo niektorý šíria nie sú úplne pravda . V zásade je problém v outdoorových gps. kde majú ľudia ponastavované rôzne nevhodné parametre zápisu. Túto problematiku riešime a v dohľadnej dobe zverejníme stanovisko a riešenie.

  • 29 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: cmyko (+0) (-1) | Zasláno: 01.12.2013 * 17:49
  • 30 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Bade (+1) (-2) | Zasláno: 02.12.2013 * 20:53

    Cmyko pisal toto tvoj brat? myslim ze ano. nabudúce koho z rodiny zapries?

    Autor: durifuk (+0) (-0) »PM | Zasláno: 29.11.2013 * 22:21

    -k tomu rozhodnutiu sme dospeli viacerý nie len ja s bratom ale pravda je že som možno najviac na tom apeloval aby sa to schválilo...

  • 31 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Bade (+1) (-2) | Zasláno: 02.12.2013 * 20:55

    viac sa k tejto teme nevyjadrujem, ved ty meles stale to iste, ci na FB alebo tu. letu zdar

  • 32 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: cmyko (+0) (-1) | Zasláno: 03.12.2013 * 21:40

    Autor: durifuk (+0) (-0) »PM | Zasláno: 29.11.2013 * 22:21

    -k tomu rozhodnutiu sme dospeli viacerý nie len ja s bratom ale pravda je že som možno najviac na tom apeloval aby sa to schválilo...

    Ano toto napísal ale neviem kde tu vidíš že bol za 10 s interval vôbec nevieš ako prebiehala debata a kto mal aké návrhy... takže ked nemáš žiadne info tak by som ta poprosil aby si nerobil takéto unáhlené závery...

    Zdeno keď si ty taký znalý veci (čo akože my nie sme) a máš pocit že by si to vedel lepšie,nikto ti nebráni pre LAA niečo robiť, alebo predlož konkrétne riešenie my to v šk odsúhlasíme a všetko bude super .

  • 33 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Hanz (+33) (-2) | Zasláno: 03.12.2013 * 22:06

    Hoši, nechci vám do toho moc kecat, ale ten 10s interval je jen jedna část průseru. Taky jste si tam dali: "Rozdiel výšky štartového bodu v IGC súbore a nadmorskej výšky štartu nesmie byť väčší ako 30m." - Z toho taky může být pěkná taškařice.

  • 34 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: durifuk (+11) (-3) | Zasláno: 04.12.2013 * 12:30

    tie lety tam už nenájdeš ale stávalo sa velice bežne že niekto vial hodne pod úrovňou zeme, niekedy sto metrov, niekedy menej a niekedy aj viacej.

  • 35 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 04.12.2013 * 14:43

    durifuk: jenze staci kdyz nekdo bude mit tlakovou vysku nastavenou na standardni tlak. 100 metru je tak 12 hPa rozdilu, to se muze stat velmi snadno a je to docela pravdepodobne - a takovy pilot uz porusuje pravidla. Dalsi vec je ze resite absolutni rozdil. Pokud bude mit start kvuli nastaveni tlaku 100 m nad skutecnou vyskou startu, tak si ohledne ocuravani naruseni prostoru nijak nepomohl, naopak - ale porusil uz timto pravidlo. Dalsi vec, tlakova vyska muze mit za velkych odchylek teploty od std atmosfery (zima nebo horko) vyrazne odlisny prubeh nez GPS vyska, takze pri vysoke nadmorske vysce startu oproti pristani muze snadno ten rozdil preskocit 30 m. Dalsi vec, defacto tim diskvalifikujete vsechny zapnuti GPS za letu - beda tem, co jim jejich GPSka chytne signal az po startu, nebo na startu jeste ukazuje spatnou vysku protoze nema dostatecny signal. Smula, poruseni pravidla. Dalsi vec je rozdil geoidu, se kterym nektere gps systemy a softwary treba v mobilech nepocitaji. Rozdil v nasich sirkach je 40-50 m. Dale vyska startu - jak se urcuje? Existuje dost startovnich ploch, kde se da startovat na svahu s vyskovym rozdilem desitek, nekdy i treba pres 100 metru. Jaka je ta "spravna" nadmorska vyska ktera urcuje poruseni pravidla? V neposledni rade vsechna tato restriktivni pravidla plati pro cely CC, tedy lety nejen na Slovensku, ale po celem svete.

    Prijde ti to jako adekvatni cena za to ze "niekdo" uz nemuze provest svindl s vyskou? Cena, kterou ovsem neplati "niekto", ale vsichni ucastnici CC...

  • 36 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: BorisK (+38) (-5) | Zasláno: 04.12.2013 * 20:37

    Pokud si někdo snižuje úmyslně před startem výšku jenom proto, aby pak někde mohl porušit nějaké omezení, tak to je spíš případ pro psychiatra než pro sportovní komisi. Myslím, že šikanovat všechny, aby se dosáhlo omezení takovýchto podivínů, asi není ta správná cesta k řešení.

    "Cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly". Myslím, že to přesně sedí na tento případ.

  • 37 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 04.12.2013 * 23:38

    BorisK: asi sedi, no...

    Prestoze s tebou jinak souhlasim, mozna bych se "narusitelu" na Slovensku chtel trosku zastat. Do hlavy jim nevidim a individualni motivace nedokazu posoudit, ale...dokaze si nekdo v Cechach predstavit, jake to litat se stropem 2450 msl, kdyz dostupy byvaji docela casto (rozhodne mnohem casteji nez v Cechach) 3000, nebo obcas i vys? Kazdej z nas kdo lita dyl a dal vi ze obcas to cloveka proste srkne i kdyz nechtel (vsem kdo byli na MCR pripomenu posledni task na Lijaku:). A popravde, myslim si, ze vetsine lidi jde (co se tyce poharu, tj CPP, CC atd.) spis o to ukazat ostatnim svuj pekny let (pochlubit se), nez o nejakou nefer hru o body v poradi. A kdyz pritom narusim "strop" ktery v okolnich zemich, i kdyz zdaleka nemaji tak vysoke hory, byva o pul kilometru vys, takze neexistuje zadny racionalni duvod, proc ma byt tak nizko i na Slovensku...?

    Ja tomu tlaku na striktni dodrzovani zbytecne restriktivnich pravidel danych "shury", ktery si vynucujete sami mezi sebou, uplne nerozumim. Podle mne to neni v zajmu padackarke obce, jdete sami proti sobe. Uplne bych chapal, kdyste si "mezi sebou" tolerovali tato drobna naruseni v ramci formalnich pravidel, dokud ta formalni pravidla budou prilis restriktivni.

    Chapu samozrejme pozadavek na fair pravidla pro vsechny. Nicmene v poharovych soutezich opravdu nevyhrava to, ze se nekdo chvili pohybuje vys nez je nejaka administrativne dana hranice. Na normalnich zavodech ano, ale v poharu ne.

    Jako prijatelny kompromis by me prislo, pokud by se takove pripady resily individualne. Tj. stanovit do pravidel, ze muze byt z poradi vyrazen let, ktery kvuli vypadkum v tracklogu, pripadne kvuli nepomeru mezi realnou vyskou startu/pristani vzbuzuje opravnene podezreni, ze doslo s vysokou pravdepodobnosti k naruseni. Tim by nedoslo k sikanovani vsech ucastniku CC zbytecne prisnymi pravidly, a zaroven by podstatne lety, ktere pravidla porusuji, mohly byt vyrazeny. Ale je nutne to posuzovat individualne, protoze je tam prilis velky rozptyl ruznych vlivu, ktere mohou hrat roli, aby na to slo napasovat nejake jednoduche pravidlo.

  • 38 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: cmyko (+0) (-1) | Zasláno: 05.12.2013 * 09:30

    scorpi & all

    rozdiel výšky štartu a aj prípadné výpadky sa môžu posudzovať individuálne. Ale na to aby sa dali prípadné porušenia a obchádzania riešiť tak musia byť nejakým konkrétnym spôsobom zakotvené v pravidlách inak to jednoducho nejde.

    Nikto nikomu nebráni si upravovať a porušovať výšku a následne sa na CC tým letom pred ostatnými pochváliť ale nemôže počítať s tým že sa mu ten let bude rátať do súťaže

    Ďalšia dosť podstatná vec je že CC LAA SR je alebo sa aspoň tvári ako oficiálna súťaž LAA SR teda jej pravidlá by mali rešpektovať pravidlá platné v vzdušnom priestore SR.

  • 39 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 05.12.2013 * 09:49

    cmyko: Tak pokud by to bylo tak, ze tato pravidla nebudou vynucovana, ale pouze poslouzi jako bic a pojistka proti pripadnemu svindlovani, pak OK. Otazka ale je, jak potom zajistit, aby se to nedotklo tech, co nesvindluji. Jak se zachova SK, pokud prijde stiznost/protest na let ktery nesplnuje tato pravidla, ale pritom k zadnemu naruseni realne nedoslo?

    Ďalšia dosť podstatná vec je že CC LAA SR je alebo sa aspoň tvári ako oficiálna súťaž LAA SR teda jej pravidlá by mali rešpektovať pravidlá platné v vzdušnom priestore SR. - s tim se neda nez souhlasit. Ovsem tracklog s intervalem zaznamu vetsim nez 10 sekund ci rozdilem vysky startu vetsim nez 30 m ale temito atributy zadna pravidla platna ve vzdusnem prostoru SR nutne neporusuje. A take CC je soutez, ktera se deje nejen ve vzdusnem prostoru SR...

  • 40 RE: Nová pravidla slovenského CC vs. spolehlivost přístrojů
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 08.12.2013 * 12:32

    Kvůli těmhle nesmyslným pravidlům už by se vyplatilo udělat prográmek, který tracklog upraví tak, aby vyhovoval a pak přidá G-record :)

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo Axispara  logo MAC Para



Sekce PGwebu: