Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 112

Warning: Attempt to read property "id" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/page/class.PagePhorumSection.php on line 704

Warning: Attempt to read property "name" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 53

Warning: Attempt to read property "name_url" on null in /home/pgweb/xcontest.org/site/class/component/class.ComponentLayout.php on line 54
Téma :: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota! :: PGweb - paragliding live!
FÓRUM PGweb


[Téma] Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!

Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
Autor: Braba (+58) (-7) | Zasláno: 07.02.2011 * 22:45

Přátelé paraglidisté. Při čtení ročníkového obsahu našeho asociačního časopisu Pilot jsem se poněkud zarazil nad počtem článků pod hlavičkou paragliding vyšlých v loňském roce a i zprávy z redakce časopisu mi potvrdily současný trend: "Momentálně máme nedostatek článků s tématikou paraglidingu, které bychom mohli čtenářům předložit." Nechci fabulovat, proč tato situace nastala. Spíš bych vám rád adresoval svoji výzvu: "Časopis Pilot je médiem, které má paraglidistům sloužit pro sdělování jejich poznatků, zážitků a zkušeností a jejich předávání ostatním. Naplňme ho tak, aby bylo zábavné ho číst i publikovat v něm!" Máte nějaký zajímavý zážitek z létání na tradičních i netradičních místech? Plán na zajímavý let? Myslíte si, že jste přišli na to, jak létat lépe? Zkušenost s nějakým kusem PG vybavení, ať už kladnou, či zápornou? Je zde zajímavá možnost sdělit to ostatním! Tady v republice není nikdo jiný, kdo by mohl napsat něco o našem sportu než my! Samozřejmě. Pokud najdete nějaký zajímavý článek v cizojazyčném prostředí, ať už na webu, nebo v časopise, můžeme požádat o povolení k publikování a článek přeložit a vydat i pro ty, kteří třeba angličtinou tolik nevládnou. V neposlední řadě se potom jedná o odborné články. Z některých webových článků a diskuzí je možné vyvodit, že je mezi námi množství vzdělaných a vysoce kvalifikovaných letců, kteří mají k tématu co říct. Je mi jasné, že odborných článků bude vždy málo. Jsou však solí na chlebu publicistiky a vždy vyvolávají zaslouženou pozornost. Nyní. V pauze mezi dvěma sezónami, kdy bilancujeme minulou sezónu a připravujeme se na další je, domnívám se, ideální čas utřídit si myšlenky, dát je "na papír" a obohatit tak sebe i ostatní. Samozřejmě že zprávy ze života lokálních klubů a škol a jejich akcí, které uskutečnily jsou pro nás rovněž velké téma. Nakonec bych rád připomenul i prostor pro prezentaci novinek v oblasti "šustivého hardware" který v Pilotu také je (a to nejen formou placené inzerce). Myslím, že piloti se chtějí dozvídat o tom, jaký nový padák, sedačka, nebo další vybavení je na trhu a jaké má vlastnosti a vylepšení oproti předchozí verzi. Formou recenze lze informovat podrobněji, než je obvyklé v reklamní inzerci typu "Nový padák XY je prostě nejlepší!" A tak se zde otevírá další prostor pro informace, jejichž uveřejnění je zajímavé pro piloty a nejen pro ně. Přirozeně, se slohovou úpravou a případným naformátováním Vašeho příspěvku Vám nejlépe poradí a pomůže šéfredaktor Pilota Vojta Šaman e-mail: redakce(zavináč)laacr.cz Jakékoli další dotazy nebo připomínky můžete adresovat na e-mail predsednictvo(zavináč)svazpg.cz.

Abychom podpořili Vaše pisatelské úsilí, vyhlašujeme soutěž o nejlepší autorský příspěvek roku 2011. Autor vítězného článku bude odměněn částkou 5000,-Kč. Druhé a třetí místo bude oceněno částkami 3000,- a 1000,-Kč.

Závěrem bych rád pronesl jedno motto: LAA to nejsou nějací ONI. To jsme MY VŠICHNI. A budeme mít to, co pro sebe budeme ochotni udělat.

Letu zdar!

Michal Brabenec

předseda Svazu PG LAA ČR

43 příspěvků
shlédnutí: 5377
  • 1 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 08.02.2011 * 12:40

    Mě by v první řadě zajímalo, zda je vydávání Pilota pro LAA výdělečné nebo prodělečné. Jinak řečeno, platíme my, členové LAA ze svých příspěvků náklady na vydávání Pilota?

    Pokud ano, spíš bych se přimlouval snížit náklady - netisknout na papír a posílat jen jako pdf. Případně zrušit úplně.

  • 2 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: falta93 (+0) (-0) | Zasláno: 08.02.2011 * 12:47

    300kč z příspěvku do LAA je právě na časopis mám pocit. Osobně se přikláním také k zasílání PDF :)

  • 3 Pilot
    Autor: wolf_pg (+0) (-3) | Zasláno: 08.02.2011 * 13:42

    obávám se, že pilot a náklady s ním spojené, budou členové LAA platit do té doby, co bude brán jako bulletin pro sdělování potřebných technických sdělení....

  • 4 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Clouseau (+58) (-9) | Zasláno: 08.02.2011 * 15:21

    No, koukam ze vyzva nepadla zrovna na ornou pudu...Misto setkani Skype nebo Facebook, misto litani simulatory, misto casopisu a knih pdf...Takhle se zachvili od tech monitoru nehnem :-( Co se radeji zamyslet, cim prispet? Ja osobne jsem za casopis rad, i kdyz tam toho tolik o PG neni. Je to hlavne na nas, jak spravne napsal Braba a rozsirit si trochu obzory o ostatnich odvetvich neni nikdy na skodu. A nemusi hned byt kazdy spisovatel. Bylo by fajn treba kdyby kazdy napsal, co treba ho zajima a co by si rad precetl. Treba by to byl namet pro nekoho, kdo by k tomu neco sepsal a vyslo by to...

  • 5 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: zdenka (+24) (-3) | Zasláno: 08.02.2011 * 16:50

    Problem je ze vetsina lidi kteri maji dojem, ze maji co rict se realizuje na nejakem webu ke kteremu ma osobni vztah. Mimo jine proto, ze publikovat na webu je mnohem snazsi nez se dohadovat s casopisem, precte si to vic lidi a clanek je dostupny kdykoli (nevim jak vy, ale ja Pilota po prolistovani/precteni vyhazuju).

    Osobne mi prijde, ze snaha Pilota byt originalni za kazdou cenu (i za cenu, ze to co zverejnuje vetsinu lidi nezajima - hlavne ze to nikde jinde nevyslo) neni uplne stastna cesta. Podle me se nabizi otazka zda misto snahy po originalite by se Pilot nemoh vydat ve stopach casopisu jako je napriklad Nature (mimochodem nejprestiznejsi casopis pro prirodni vedy s nejvetsim impaktfaktorem). Ten take nezverejnuje puvodni vedecke pracem, ale vybira z ostatnich casopisu to co odborna redakce casopisu povazuje za prelomove, vyznamne a zajimave.

    Na webu (i na ceskem) se objevuji zajimave clanky, takze myslim, ze o temata by nemusela byt nouze a tistene periodikum ma tu obrovskou vyhodu, ze prochazi redakcni odbornou upravou. Takze idealne to co vyjde v Pilotu bude zajimave (je to to nejlepsi co se v (nedavne) minulosti objevilo na webech + ev. vlastni tvorba) a zaroven clanek bude po odborne strance na vysi (coz zvlast na nekterych ceskych webech neni zdaleka pravidlem). A mozna by se Pilot nemusel omezovat jen na clanky o kategoriich spadajici pod LAA, ale obcas neco prevzit i od vetronaru.

    Myslim, ze vetsina webu ani autoru clanku by nebyla proti. Pokud se uvede odkaz na web, idealne s logem bude to pro ne reklama. A pro autora by to casem mohla byt pocta, ze se jeho clanek libil natolik, ze byl vybran do Pilota. Ale to asi bude chvili trvat - zatim latka moc vysoko nastavena neni a do Pilota pisou lidi bud kvuli reklame (vlastni ci to slibili sponzorovi) a nebo je to natolik o nicem, ze se to jinde zverejnit neda. A tech par cestnych vyjimek typu Vottoucha ci popularniho cernohorskeho bleskosvodu to nevytrhne.

  • 6 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: soudekt (+0) (-0) | Zasláno: 08.02.2011 * 20:46

    Převzít / přeložit pár článků z CrossCountry by taky jistě nebylo od věci, samozřejmě po dohodě s vydavatelem. Např. pravidelné příspěvky Bruce Goldsmitha (Icaristics) by určitě ocenili i čeští piloti neodebírající toto dvouměsíční periodikum.

  • 7 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: BorisK (+38) (-5) | Zasláno: 08.02.2011 * 21:35

    Jsem rád, že tady Braba výzvu napsal. Přestože většina z nás obyčejných lítačů asi těžko bude hledat nějaké téma zajímavé pro všechny ostatní, možná se vyjímky najdou. Důležité je, aby se vůbec vědělo, že tato možnost je a že je vítána.

    Naprosto souhlasím s názorem, že tištěná forma Pilota je přežitek. Obzvlášť, když se neprodává na stáncích, ale je rozesílán předem danému okruhu adresátů. Nevím, kolik by se tím dalo ušetřit, ale peníze by se daly jistě využít na zkvalitnění obsahu. Já Pilota sice po přečtení nevyhazuju, ale většinou ani nemám důvod se k němu vracet. Jen se mi to ve skříni hromadí :)

  • 8 Zrušit povinost odebírat Pilota!
    Autor: anton (+72) (-36) | Zasláno: 08.02.2011 * 22:22

    Nechci si o létání číst, chci létat...

    Pokud mám dostávat informace z oboru prokazatelnou cestou, tak forma časopisu (buletinu) na křídovém papíře je pouze mrhání penězi a alibismus. Mail by stačil.

    Radši bych peníze na Pilota věnoval jakékoliv podpoře startoviště, byť jednoho jediného v celé republice. Nebo na jinou smysluplnou věc, třeba větrné rukávy s nápisem LAA, kontakty a adresou. Takový pytel vydrží většinou rok a nemusí hned po doručení skončit v koši směsného domovního odpadu, často i nevybalený.

    A pokud má někdo vžitou představu, že "organizace je když ..." nám vychází časopis, tak s tím hrubě nesouhlasím.

    PS: na valné hromady svazu jsem přestal jezdit, protože tento názor touto cestou nelze prosadit, stejně tak jako zrušení sportovní reprezentace a těch talentů. Mě taky nikdo žádný padák nekupuje a auto nepůjčuje.

  • 9 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 09.02.2011 * 02:19

    No, možná je vidět jeden z důvodů, proč má "náš" časopis nedostatek kvalitních článků. Nezanedbatelná část z nás ho považuje za nutné zlo a trpí ho, protože o tom, jak bude vypadat a vycházet, rozhoduje bůhví kdo. Musím říct, že s tím tak trochu souhlasím. Informace v pilotu jsou zajímavé a většinou ho přečtu celý, i když některé články mě zas tak moc nezajímají. Ale to je problém poměrně širokého zaměření časopisu, nedokážu odhadnout, nakolik zajímají články o paraglidingu třeba piloty motorových letadel.

    Větší část zajímavých článků nacházím na webu, ne v pilotu. Moc mi nevyhovuje, že o proběhlé akci, nebo soutěži si přečtu minimálně měsíc po tom, co proběhla, to je v on-line digitálním věku přežitek. Pokud bych to měl za sebe shrnout, tak náklady na časopis v současné podobě považuji z informačního hlediska za špatně využité.

    Prvním krokem ke změně stavu by mohla být digitální distribuce ve formě PDF. Vůbec je mi záhadou, proč to ještě nikoho z redakce nenapadlo a nezeptal se na to jakoukoliv formou čtenářů. Jestliže je to „náš“ časopis, který si platíme, měli bychom mít možnost ovlivňovat jeho další vývoj.

    Nevím jak Brába, ale já neměl nikdy pocit, že LAA jsme my a vždy to pro mě byla organizace „tam v Praze“, která mě nikdy moc nezajímala, a to i přesto, že vím, že bez ní by legální létání třeba už ani nebylo možné. Těžko se to vyjadřuje, je to jak s vládou, všichni ví, že bez vlády by stát fungovat nemohl, přesto ji všichni ignorují… Že s tímhle názorem nebudu moc osamocen, napovídá třeba účast pilotů na valných hromadách, nebo poměr pilotních průkazů vs. členů LAA. Prostě by to chtělo nějakou „user-friendly“ změnu starého dinosaura :), dát pilotům možnost být aktivním členem a podílet se na rozhodování alespoň některých věcí ve stylu Věcí Veřejných. Technologie pro uskutečnění toho už dávno existují…

  • 10 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: manana (+58) (-3) | Zasláno: 09.02.2011 * 08:52

    Souhlas se Zdenkou a Tomasem

  • 11 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: jarda737 (+9) (-0) | Zasláno: 09.02.2011 * 20:26

    Jsem pokročilejšího věku, od malička holduji PC technice a v podniku jsem měl možnost zavádět "bezpapírovou" dokumentaci. Papírový Pilot není nesmysl - sice o něj doma potom zakopáváme, ale alespoň si ho doma někdo občas přečtě. Jsem přesvědčený, že elektronická forma by tak čtivá nebyla. V návaznosti na to by bylo vhodné udělat elektronickou webovou databázi Pilota, kde by bylo možno zpětně přehledně vyhledávat určitá témata. To ale nic nemění na skutečnosti, že kvalitních článků není nikdy dost. Obvzláště v paraglidingu, kde ve výcviku piloti dostávají nezbytné minimum informací a jejich další vzdělávání i prostřednictvím pilota je nanejvýše žádoucí.

  • 12 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: klobouk (+0) (-5) | Zasláno: 10.02.2011 * 09:28

    Poměrně velká část pilotů si uvědomuje,že nejen časopis,ale i celá organizace se postupem času stala velice uživatelsky nepřívětivým molochem.

    Nevím,kdo z vás si ještě pamatuje LAA v Máchovce na Vinohradech.V té době to opravdu byla "servisní organizace"pro piloty,a zákonnou povinnost informovat členy plnila "občasníkem Pilot",který vycházel na A5kovým formátu.

    Ale jak se postupem doby stával ze servisní organizace "ÚŘAD"s návštěvními hodinami pro veřejnost po vzoru státních úřadů,stalo se měsíční vydávání časopisu pravděpodobně nějakou prestižní věcí.Jedna věc,je informování členské základny,a druhá čím vlastně narvat zbytek časopisu,mimo ty informace.

    Občasník by k informování stačil,ale měsíčník je tou vlajkovou lodí na tom křídovém papíru,kterou se mává a rozdává se na všech akcích,které se alespoň o létání otřou,aby přistály na stole nějaký penízky z rozpočtu.

    Měl jsem nějaké jednání na ÚCL.Je k podivu,že je uživatelsky vstřícnější než naše servisní organizace,ochotnější,a kupodivu i úřední hodiny mají od pondělí do pátku.A hlavně nesídlí za zavřenými dveřmi!!!(ti,co byli nedávno na LAAosobně,pochopí).

    Sice jsem se od časopisu vzdálil,ale mám pocit,že je to dost spojená nádoba.

    Ještě mě tak napadá srovnání se Slováky,jejich LAA má asi 1,5placeného úvazku,a má pod palcem státní správu padáčkářů a rogalistů

  • 13 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: eggoide (+20) (-1) | Zasláno: 10.02.2011 * 10:41

    Za sebe muzu rict ze mi daleko vic nez casopis chybi zivejsi diskuze na internetu. Cim to je ze se tady nova temata a prispevky objevuji tak sporadicky? Je to tim ze PG komunita v CR je roztristena do malych skupinek kteri vse resi predevsim u piva? Sam bohuzel nemam dost zkusenosti na to, abych psal clanky nebo prispevky, a tak musim za uzivatelskymi zkusenostmi na jine servery jako paraglidingforum.com apod.

    Jinak Pilot jde po prolistovani jako podestylka do klece s ptacky:)

  • 14 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: charlie (+8) (-0) | Zasláno: 10.02.2011 * 19:37

    Když jsme u toho srovnání se Slováky, možná by v rámci objektivity nebylo špatné poukázat na to, jakou má jejich LAA sílu prosazovat zájmy svých členů třeba ve vztahu k rozdělení vzdušného prostoru. Myslím že zde je dobrý příklad jak spolupráce relativně silných českých organizací LAA a Aeroklubu ČR přináší reálné a kladné výsledky. Samozřejmě že jde najít na LAA ČR věci ke zlepšení a zefektivnění a k tomu by měla i kritika zde sloužit, ale v jádru si myslím, že nastavené to je pro nás padáčkáře dobře.

    To jsem ovšem odbočil taky od toho Pilota. Nevadí mi za 750kč členských příspěvků nebo kolik dostávat měsíčně časopis kde se dozvím i o ultralajtech, motorářích, protože jinak bych o nich nic nevěděl. Navíc mi přijde vhod si tyhle články číst průběžně během měsíce v klidu na oné místnosti, kam i císař chodí pěšky. Jasný že každý to vnímá jinak, od toho jsou tyhle debaty :)

  • 15 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Fil (+20) (-9) | Zasláno: 17.02.2011 * 18:54

    Možná je to dáno tím, že do létání teprve pronikám a hltám vše co se o PG napíše a proto Piloti nekončí v koši, ale v knihovně.. Např. článek M. Fejta o Černé hoře v Pilotu 01/2011 se mi moc líbil.

    Myslím, že popis specifik terénů + informace o přeletech je záživné čtení.

    A hlavně: papír je papír!

  • 16 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 19.02.2011 * 23:54

    Nevím já si myslím že ten problém je obecnější - z mého pohledu - minulý rok jsem udělal kurz PG. Doteď vlastně nevím na co je LAA a na co je nějaký svaz PG, jen vím že musím zaplatit poplatky a zařídit si u nich údajně výhodnou pojistku. Proč se nijak neangažují aby měli o nově příchozí možnost se dozvědět co vlastně organizace dělá, proč existuje? Proč se nestará o svojí komunitu přehledným a obsahově kvalitním materiálem? Proč je jejich web naprosto nepřehledný a plný akorát "jurisdikčních" na které by člověk pomalu potřeboval právníka aby je pochopil...

    Myslím si že problém je v komunikaci s piloty jako takovými obecně... jsem pro udržovat komunitu, mít živá fóra nejlépe jedno, mít blog nebo redační systém se spoustou článků o XC, soutěžích a technologii. Jsem i pro aby byl časopis a podporovala se z příspěvků nadějná soutežní mládež a vývoj sportovního odvětví našeho létání! To vše ke sportu, lítání a lidem okolo patří!

    Ale myslím si že LAA na to jde hrozně špatně a opravdu místo aby byla nějakou spojnicí pro létající komunitu, je jak už někdo napsal "úřednický moloch" kterému akorát solíme prachy abychom mohli létat...

    Pak ať tu ale nebrečí, že jim nikdo zadarmo nepublikuje do Pilota, ale radši se současným stavem a veřejným míněním a vůbec povědomím o sobě něco dělají! To je můj názor, jakožto názor pilota mlíčňáka - ale z mé zkušenosti, bohužel, to moje okolí vidí dost podobně...

  • 17 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: kkaarreell (+0) (-0) | Zasláno: 20.02.2011 * 07:44

    Pripojim take svuj pohled na LAA. Prochazim si toto vlakno a napada me jen jedno: "Kritizovat je tak jednoduche" a v nasi zemicce je to temer narodni sport. Ze novi piloti nevi, na co LAA je? To se snad mohli dovedet uz na kurzu, ze k legalnimu letani potrebuji pilotak a kdo jim ho vyda. Mohli se take rovnou zeptat svych instruktoru, k cemu LAA slouzi (ti by to vedet mohli, kdyz prakticky v kazde skole jsou inspektori paraglidingu), ale asi je snazsi to neudelat a zit dale v nevedomosti. Ja jsem za Pilota rad, ikdyz o paraglidingu tam toho zas tolik neni, prectu si ale rad i clanky o letani z trochu jineho soudku. A zaroven z Pilota i ziskam jistou predstavu o fungovani LAA, staci si jej procist ci najit vyrocni zpravu. Vycitat LAA, ze je urednim molochem mi prijde nefer, je to temer nutnost, vezmeme-li v uvahu, co vse je jeji naplni. Mozna je tezke tomu uverit, ale napr. snahy u upravu legislativy nelze vyjednavat pri sranda pokecu u piva v hospode u pristavacky, s uredniky je treba komunikovat jinou formou a jazykem. Urcite LAA a Pilot nejsou dokonali, ale neznamena to, ze se nelze/nesnazi zmenit. Vzdyt i tato vyzva ohledne Pilota je toho prikladem, mozna povestnou vlastovkou. Jenze ta zmena muze vyzadovat i aktivitu z nasi strany, samotnym remcanim se veci nezmeni.

  • 18 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 20.02.2011 * 12:05

    Další věc kterou tady nikdo nezmínil že e-publikace článků má svoje výhody. Ke každému článku má autor možnost naprosto jednoduchým způsobem získat zpětnou vazbu, či dokonce vytvořit smyslupnou diskusi.

    V časopisu je to spíš o "vystřel a zapomeň", případně se ještě dá zavolat Tondovi nebo baabičce a pochlubit se s tím že vyšel můj článek. Tím ale interakce s čtenáři končí a to je škoda.

  • 19 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 20.02.2011 * 12:58

    polachp: no prave ze uloha LAA je PREDEVSIM v tom aby byla "uredni moloch", tj. delala spravu pro vsechny litaci aparaty ktere pod ni spadaji a jednala s dalsimi urady v nas prospech - a to dela sec muze! Ver mi ze kdyby tuhle pro vetsinu clenu neviditelnou praci nedelala, tak by jsme zdaleka nemeli to litani tak jednoduchy. Prijd nekdy na valnou hromadu Svazu PG a dozvis se i neco ze zakulisi toho co vlastne Svaz a LAA dela a o co se snazi. Mozna si pak udelas lepsi nazor.

    Jina vec je medialni prezentace - jadro LAA proste neni parta mladych lidi, kteri vyrostli v dobe internetu a proto to vypada tak jak to vypada. Na druhou stranu je nutne si uvedomit, ze ta hlavni napln cinnosti LAA je opravdu urednicina - sprava a jednani s dalsimi urady - a pote uz jaksi nemusi zbyvat kapacita na premysleni o tom, jak byt medialne co nejvstricnejsi k dnesni generaci novych pilotu.

    Ovsem jestli to chces zmenit, mas moznost se angazovat a presvedcit o svych ideach ostatni na VH, konferenci LAA atd. A mozna pritom taky uvidis ze zevnitr se to cele jevi trosku jinak nez z vnejsku...

  • 20 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: ludek (+13) (-4) | Zasláno: 20.02.2011 * 14:02

    polachp: A o tom to přesně je....... LAA je pro nás placenou servisní organizací, která ve skutečnosti je administrativní moloch a je to tak správně. Plní svoje povinnosti vůči UCL a ostatním úřadům a plní je kvalitně, takže my se můžeme za těch pár stovek ročně věnovat hlavně lítání. Velmi oceňuji i takový servis jako je pojištění, protože toto už LAA za povinnost asi nemá a aspoň mě to fakt vyhovuje, když mi to někdo připraví až pod nos. Že k tomu vychází i Pilot je podle mého taky správně a když už je, tak má koukat aby byl,.... tedy nemám problém s kvalitním papírem, a nemám problém s barevnými fotkami. Jediné, co je pro mě v této diskuzi nepochopitelné, proč by se měla LAA tvářit, že jsme to vlastně my všichni. K takovému "splynutí" nestačí napsat MOTO. A ještě jeden otazník vidím nad výzvou výrobcům, aby v Pilotu více publikovali. Pokud to nemá skončit tak, že u nás je vlastně jen jeden kvalitní výrobce, tak to redakce Pilota musí organizovat, dát tomu nějaký rámec, a hlavně sama aktivně oslovit všechny a dát jim stejný prostor.

    PS: na přeložené povedené články ze zahraničí bych se určitě taky těšil.....

  • 21 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 20.02.2011 * 14:10

    " Prijd nekdy na valnou hromadu Svazu PG a dozvis se i neco ze zakulisi toho co vlastne Svaz a LAA dela a o co se snazi. Mozna si pak udelas lepsi nazor."

    To mi připomíná situaci, kdy mi přijde pozvánka na VH nějaké akciovky, od které mám 5 akcií na 9 ráno v pracovní den do největší prdele v zemi.

    Já si myslím, že kdyby LAA a svaz PG měli zájem o účast členů (kromě placení příspěvků), že by tomu uzpůsobili web a způsob komunikace. Měli bychom ověřené loginy a na takovém webu by se objevovaly články s hlasováním a jiné informující o chystaných jednáních, výsledcích, podnětech .... Nene panáčkové. .. kdo chce vědět kolik stojí vydávání Pilota nebo proč platíme pár vybraným lidem autopůjčovnu, musí si zjistit, kdy je VH, vzít si dovolenou, zajet tam, přesvědčit partičku cca 30 lidí, kteří pak odhlasují usnesení.

    Přijde mi to na palici, hlavně když si to srovnám s proklamacemi "nejsou to ONI a MY, jsme to MY všichni". Kdyby to tak bylo, byla by zde především snaha vedení zapojit svoje členy tím nejjednodušším a nejefektivnějším způsobem.

    Tohle totiž, když se chce, funguje v mnoha sdruženích a fanclubech.

    Tady nejde o to, jestli Pilota vydávat nebo ne, jestli se hromadně skládat na zakoupení, údržbu a provoz vozidla, které používá hrstka lidí, ale o to vědět, jak to funguje a mít možnost se k tomu veřejně vyjádřit, dát návrh a být třeba ostatními přesvědčen, že je to jinak, nebo docela normálně přehlasován.

    Zatím to vypadá tak, že největším problémem svazu je to, že se máme málo článků do časopisu, který půlka lidí nečte a když, tak na záchodě. Já bych čekal těžiště aktivit LAA jinde - a pořád doufám, že to tak je, nakonec to, že se podařilo pro lidi od Pálavy zajistit startoviště, o něčem svědčí. Takže mne neberte moc negativně. Mě prostě štve, že když už se někdo ozve ze svazu, tak ohledně takové pitominy místo toho, aby se budovala organizace lidí, kteří spolupracují a dovedou efektivně komunikovat a rozhodovat se. Vždyť i ti puberťáci jsou kolikrát schopni se na FB dohodnout líp než my.

  • 22 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 20.02.2011 * 15:09

    PavelPg: heled a zjistoval sis nekdy aktivne nejake informace o tom o cem pises? Ja myslim ze to zas tolik usili nestoji a nepsal bych zde pak mirne receno nepresne informace...

    Tak za prve, VH svazu pg (a to plati o vsech svazech) byva vyhlasovana na SOBOTU, nikoliv vsedni den. Datum byva znam docela dlouho predem, v kazdem pripade to byva obvykle v prvni pulce listopadu. Progam VH byva take predem zverejnen, stejne tak zprava z jednani vh a vsechna usneseni (vse na webu svazu, dulezite informace i na webu laa).

    Co se tyce svazoveho auta, to je delsi historie, mozna ti je znamo, ktere vedeni svazu ho kdysi zakoupilo a taky je ti mozna znamo, jak toto vedeni dopadlo. Co se tyce te 30ti clenne particky - tak to uz tady prave bylo a tak by to byt nemelo. Pokud mas nejaky rozumny navrh, tak o nem jiste dokazes presvedcit osazenstvo VH, tedy povetsinou soudnych lidi, kteri se sesli prave proto ze jim tyhle veci nejsou ukradene. Moc nerozumim tomu jak jinak bys chtel o techto vecech rozhodovat...tak jak to ted funguje me osobne prijde transparentni a demokraticke.

    Na jednu stranu chapu ze se nekomu nechce se prohrabovat webem laa aby si zjistil zakladni informace, na druhou stranu nerozumim tomu, pokud se nekdo k temto vecem vyjadruje bez znalosti zakladnich faktu :(.

    Asi ano, komunikace laa smerem k pilotum by urcite chtela zmenit, ale na druhou stranu bez elementarni miry osobniho zajmu od kazdeho pilota je to opravdu tezky...

  • 23 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 20.02.2011 * 15:31

    A jeste k te autopujcovne - zasadni vec je ze clenove svazu neplati ze svych penez autopujcovnu hrstce vybranych lidi...to je opravdu hrube prekroucene tvrzeni. Zajimalo by mne kde jsi k nemu prisel?

  • 24 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 20.02.2011 * 16:52

    Na úvod chci říct, že nehledám konfrontaci a nechci ji vyvolávat.

    Domnívám se, že veškerý vliv člena LAA/svazu by neměl být ponechán na jeden podzimní den na VH. Jsem přesvědčen o tom, že je spousta otázek, ke kterým by se mohli a měli vyjádřit členové a bylo by to ku prospěchu všech. Technické prostředky na to jsou, jak ostatně dokládá výborný systém elektronické správy LAA.

    Ohledně Pilota jsem svůj názor vyjádřil.

    Auto jsem dával za příklad a asi je to citlivé téma jak tak vidím. Historii případu jsem nezjišťoval, jen jsem se kouknul na stránky svazu. www.svazpg.cz

    Nic o hospodaření a fiancování tam není, nepočítám-li různé výše poplatků za km.

    Tohle ale neřešme.

    Hlavní myšlenka mého příspěvku měla být v tom, že bychom měli mít svazem PG provozovanou platformu na webu, kde by se řešily nejrůznější věci včetně hlasování, kdybychom o to stáli. Rozhodně by tam kliklo víc lidí než jich přijde na VH kdybychom se chtěli bavit o demokratičnosti. Tam se můžeme zeptat i na to, co by lidi rádi četli v Pilotovi.

    Ještě jenou - vůbec nepochybuji o soudnosti a slušnnosti lidí v LAA a Svazu PG a mám zatím s nimi jen pozitivní zkušenosti.

  • 25 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 20.02.2011 * 18:45

    Dovolim si jeden osvetovy prispevek ke zminenym tematum:

    Kolik nas stoji pilot: Kazdeho clena stoji 300kc rocne, viz informace zde - http://svazpg.cz/faq ("rozdeleni clenskeho prispevku").

    Finance LAA: Rozpocet asociace je k dispozici delegatum konference laa, na kterou se nominuje na valne hromade a tradicne byva problem ucastniky premluvit, aby obetovali dalsi vikendovy den a na konferenci jeli. Rozpocet svazu, ktery hospodari s 200kc z kazdeho clenskeho prispevku a s dalsimi statnimi dotacemi na talentovanou mladez a reprezentaci, je k dispozici ucastnikum valne hromady.

    Misto a cas konani VH: Jak uz scorpi psal, VH se kona v sobotu. Navic je tradicne uz nekolik let organizovana v Jihlave nebo blizkem okoli pred vyhlasenim CPP (coz je asi nejmasoveji navstevovana padackarska akce behem roku) prave proto, aby vysla vstric pilotum z cele CR, kteri se chteji zucastnit.

    Reprezentacni auto: Neni to vubec citlive tema (scorpi narazel na "revolucni" valnou hromadu v roce 2005 a to, co se delo ve svazu predtim). Repre auto je od roku 2005 placene vyhradne z penez reprezentace a spoluucasti tech, kteri si auto vypujci. Penize reprezentace se skladaji ze statni dotace kterou dostava paragliding jako sport na zajisteni reprezentace CR, a ze 100kc z kazdeho clenskeho prispevku, ktere dle stanov LAA jde svazu pro ucely zajisteni statni reprezentace. Auto tedy ukrajuje z rozpoctu, ze ktereho se plati reprezentantum ucast na MS/ME (doprava, startovne, ubytovani, diety), tem uspesnym jeste osobni prispevek na pripravu. (btw - tu stokorunu z clenskych prispevku posledni 2 roky setrime, protoze vyhled na statni repre dotace vypada do budoucna pomerne nejiste)

    Jako clen predsednictva si taky neodpustim poznamku, ze teziste svazovych aktivit JE skutecne nekde jinde, nez v peci o obsah pilota - predevsim to je podpora startovist, propagace paraglidingu, zajisteni ligovych a mcr soutezi, vyber reprezentace a zajisteni programu talentovane mladeze (ve spolupraci s hlavnim trenerem). Pokud nekomu prijde, ze se svaz venuje pitomostem a mel by se misto toho radsi venovat necemu uzitecnejsimu, tak nam napiste navrh (klidne sem, nebo na email predsednictva - viz kontakty na http://www.svazpg.cz). Urcite budeme radi za jakoukoliv konstruktivni myslenku - jen mejte prosim na pameti, ze to delame zadarmo a ve svem volnem case.

    Samozrejme chapu touhu vedet co se ve svazu deje a mit moznost ovlivnit primo svazove deni. O cem ve svazu rozhodneme se snazime prubezne zverejnovat na svazovych strankach. Primo ovlivnovat deni od siroke clenske zakladny by podle me nebylo prinosem (obcas je problem se shodnout na nejakem zaveru i v 7 lidech), ale libila by se mi moznost vyjadreni vsech clenu svazu k aktualne projednavanym otazkam a tedy nabidnou predsednictvu "pohled z jine strany". Jen neznam zadnou vytvorenou platformu k tomuto ucelu a svazove stranky (aspon zatim) nic podobneho neumoznuji. Pokud mas na mysli jednoduchou webovou diskusi, tak ta na starych svazovych strankach byla a objevil se tam zhruba 1 prispevek za rok. Coz je duvod, proc na novych strankach svazu uz neni.

    Omlouvam se za dlouhy a asi castecne off-topic prispevek. Pokud by nekoho dalsiho zajimalo cokoliv kolem svazu paraglidingu nebo LAA, at se klidne obrati na predsednictvo nebo zalozi tady na pgweb foru nejake vlakno. Nekolik lidi z predsednictva i sportovni komise to tu sleduje. At uz "LAA jsme my vsichni (padackari)" a nebo nejsme, svazpg skutecne MUZEME byt my vsichni a ve vztahu k LAA bychom se meli snazit o to, abychom v ni meli patricne slovo a dokazali ji usmernovat podle nasich predstav a pozadavku naseho sportu.

  • 26 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 20.02.2011 * 20:36

    Tak Petr uz vetsinu napsal za mne, tak pod to se muzu jen podepsat.

    Jinak me Pavle take nejde o konfrontaci, jen jsem chtel nektere veci uvest na pravou miru.

    Jinak by asi bylo dobre, aby rozpocet a hospodareni bylo po VH (konferenci) k dispozici na webu (nebo aspon vsem clenum Svazu / LAA).

    A taky si myslim ze nejake podobne shrnuti, ktere sem Petr napsal, by melo byt na strankach LAA/Svazu PG. Prekvapive mnoho pilotu vlastne vubec nevi, jak to cele funguje a pritom tech zakladnich fakt neni zas tolik...

  • 27 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 20.02.2011 * 22:19

    Díky za reakci, jen chci ještě podotknout, že to auto jsem nemínil jako nosné téma... přesto díky za podrobnější info k tomu.

    Když už jsme ale pokročili v debatě až sem, dopíšu zbytek toho, co mě napadlo při pohledu na web svazu PG.

    Já osobně bych třeba raději viděl větší důraz na podporu startovaček a právní + technický servis ohledně lítání a ubral bych na sponzorování reprezentace, ternérů, talentů a jánevímčeho. Mně moje zájmy taky nikdo nesponzoruje. Agrument vrcholového sportu moc neberu.

    Pro mě je prostě důležitější, jestli budu mít odkud vzletět a kudy letět (dohodne se třeba možnost průletu TMA moc nepoužívaných letišť) než "dobrý" pocit z toho, že jsem někomu přispěl na cestu do Komubie.

    Kdybych měl dát příklad z dopravy, tak dám radši stovku na budování a opravu silnic než vybranému závodníkovi na to, aby si zajel na závod do Le Mans.

    Nikomu svůj pohled nevnucuju, je to prostě jeden hlas z celkových X ( Kolik má vlastně svazPG členů?) a říkám to radši nahlas a v klidu, než abych brblal u piva. Pokud je všeobcená shoda, že to tak chceme, samozřejmě to respektuju, třeba to má dobrý důvod.

    Nepíšu to sem proto, že bych tím chtěl začít protlačovat nějakou konkrétní změnu pravidel.

    Ještě mi prosím někdo řekněte, jaký je vztah pgweb.cz (smekám před tím, kdo ho tvoří a provozuje) a svazu PG.

  • 28 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 20.02.2011 * 22:41

    Pavle, jeste k tem penezum a co sponzorujes svymi penezi: v tuhle chvili je to tak, ze drtiva vetsina penez na reprezentaci jde z MSMT a je opravdu urcena primo na tyto ucely. Kdyz pises ze bys z te stovky radsi sponzoroval neco jineho, tak vez, ze v prostredcich Svazu PG je na tyhle veci (startovacky, fond propagace atd.) penez docela dost a spis je problem je smysluplne utratit. Samozrejme na nektere projekty by bylo potreba naopak radove vic penez, ale to opravdu to kilo na repre nespasi. Tam by pomohlo pouze zamereni na penize z fondu EU, ale bohuzel v soucasne dobe na to nikdo nema potrebne know-how (uz ponekolikate se na VH resilo, jak se k temto penezum dostat, ale vzdy to selze na tom samem - nejsou lidi kteri by meli potrebne know-how).

    Reprezentace jsou ti, diky kterym se o paraglidingu obcas v mediich mluvi pozitivne o paraglidingu, kdyz se dosahne nejakeho uspechu na sampionatech - a to je dulezita vec, ktere zlepsuje jmeno paraglidingu a usnadnuje i jednani na ministerstvech atd, takze myslim ze za tu minoritni podporu od nas vsech to stoji.

    Stejne tak program mladych talentu je placen z penez MSMT urcenych primo na to. Kdyby jsme ten program nedelali, tak na to zadne penize nejsou.

    Vztah mezi pgweb.cz a Svazem PG je takovy, ze ja a Petr jsme clenove Sportovni komise Svazu PG a Petr jakozto predseda SK je zaroven clenem Predsednictva.

  • 29 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 21.02.2011 * 01:19

    Tak jsem si po nějaké době prošel stránky svazpg.cz a musím říct, že jsem příjemně překvapen ! Je vidět, že na tom někdo maká a skutečně se snaží. Proč nejsou podobně přehledné i stránky "naší" LAA ? A proč na svazpg nevede přímo odkaz z LAA ?

    Co se týče možnosti přímo ovlivňovat svazové dění (a příp. dění samotné LAA), tak nejjednodušší možnost by byla pomocí anket, asi na svazpg, anketa na stránkách LAA by byla jako pěst na oko :) Výsledek by nemusel být závazný, ale mělo by se k němu přihlížet ve smyslu "Podívejte, 50% členů svazu pg chce pilota pouze v PDF, tak popřemýšlejte, jak to zrealizovat..."

  • 30 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Lindis (+4) (-1) | Zasláno: 21.02.2011 * 09:02

    Je zajímavé, že se teď někdo zajímá o to, co dělá a nedělá představenstvo svazu. O tuhle věc byste se měli zajímat na podzim, když se pořádá VH, na které se nesejde ani 10% členlů svazu. Jaký mandát asi tak může mít na konferenci LAA požadavky vznesené z této VH?

    Jak už taky bylo řečeno, členové předsednictva tuhle práci dělají ve svém volném čase a jako "odměna" jsou pořád nespojojení lidé, kteří lamentují přes internet, jelikož je to pohodlnějí než dorazit na VH?? Členové představenstva za Vámi nebudou chodit a ptát se, jestli se náhodou nestaráte o nějakou startovačku a něco nepotřebujete, iniciativa musí přijít od členů (stačí, že Mireček Fejt rozesílá emaily)

    Tento obdobný postoj je i k časopisu....

  • 31 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: klobouk (+0) (-5) | Zasláno: 21.02.2011 * 10:30

    Já myslím,že každýmu,kromě zainteresovaných,je fuk co dělá svaz,a fuk,co dělá i LAA.

    Když to napíšu hodně hrubě,tak ve svý podstatě,jde o to vysosat nějaký peníze,ty si mezi sebou nějak podělit.(příspěvky na všechny možný repre,na nákupy techniky,na mládežníky,a tak dál.)

    Teď jsem koukal do zápisů z loňska a předloňska a velká větsina zápisů je o tom.

    No a pak je tám pár zápisů o dotaci na nějaké startoviště.

    Já proti tomu nic nemám,když je člověk šikovnej a ví,kde a jak zaklepat na vrátka ze kterejch se rozdávají peníze,a sem tam udělá i záslužnou věc pro ostatní (třeba teď Pálavu-i když zas je jen pro pár vyvolených,musíš vstoupit do sdružení a platit 500kč )

    Takže ve svý podstatě repre si svými výsledky a jejich mediální prezentací vygeneruje nějaký peníze,který jdou zastřešující organizaci,tj LAA a svaz si zase hlídá,aby poměrnou část vyrazil z LAA,a zas jí dal těm,co se o to zasloužili,a sem tam z toho upadne nějakej ten drobek na nějaký startoviště.

    Ale proboha,co z toho zajímá běžnýho pilota,kterej netouží bejt reprezentantem,není mladej nadějnej a poletuje si jen tak pro radost,bez ambicí srovnávat se s ostatníma?Tomu je to všechno jedno,tak proč by jezdil na nějakou valnou hromadu do .....,kde se zas řeší věci,který ho z 90%nezajímaj.

    Vždyť je to naprosto totožný s volbama do sněmovny.

    Volební účast mizivá a teprv když jsou lidi naštvaní,tak se něco děje.

    Tak buď rád,že na valný hromady nikdo nejezdí,protože to je známka toho,že to svaz dělá dobře.Až si zas někdo bude vozit autobusama lyžaře,tak se třeba zas začne něco dít

  • 32 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 21.02.2011 * 12:17

    Tak jo, zkusim druhy osvetovy prispevek :-)

    Talentovana mladez se plati vyhradne ze specialniho grantu MSMT - takze se nemusis bat, ze bys na mladezniky prispival prostrednictvim svych clenskych prispevku LAA

    Reprezentace se plati predevsim z grantu MSMT. Pak je tam ta tvoje stokoruna z prispevku - pokud se ti to nelibi, tak to budes muset najit v LAA hodne lidi se stejnym nazorem, aby se to dalo zmenit. Ja osobne si myslim ze ma mnohem vetsi smysl, nez aby na podporu repre PG utracel stat z msmt rozpoctu.

    Pokud chces zmenit utraceni MSMT, tak je asi jedina cesta pres parlamentni volby (ok, zadna cesta neexistuje, muzeme jen doufat). LAA tady funguje pouze jako organizace, ktera ke statnim institucim natahuje ruku, protoze na ni dostava stedre nasypano (stejne jako to delaji vsechy organizace a svazy zastresujici vsechny ostatni sporty). Tyhle penize se pak utraceji na reprezentantech a mladeznicich.

    Co se tyce hospodareni se svazovymi penezi - tak z tech vydaju ktere si pamatuju za lonsky rok (bohuzel nemam ted u sebe rozpocet svazu) byla podpora startoviste na Mravenecniku, podpora vybudovani startoviste Prasiva v beskydech, podpora Palavy. Pak tam byla podpora nekterych medialnich akci, v zasade prispevek tem, kteri protlacili paragliding do televize - to byl Snajby v nepalu a Sakal v indii. Pak svaz utracel za nejake cestaky na zahranicni akce (treba jednani CIVL) a svoje provozni naklady.

    Ja po dvou letech kdy jsem clenem predsednictva a vidim do hospodareni svazu nemam pocit, ze by slo o to, "vysosat nějaký peníze, ty si mezi sebou nějak podělit". Pokud tady fakt nekdo takovej pocit ma, tak je mi to lito a byl bych rad, kdyby dotycny ten jeden den obetoval, prijel na valnou hromadu a ja tam s nim klidne rozeberu svazovej rozpocet polozku po polozce :)

  • 33 svaz PG petrch »PM | Zasláno: 21.02.2011 * 12:17
    Autor: wolf_pg (+0) (-3) | Zasláno: 21.02.2011 * 13:08

    pokud je to tak, jak píšeš, pak jste na cestě správným směrem.

    jen se mi nelíbí podrážděnost směrem ke členům.

    je třeba si uvědomit, že se na věc dívajíí z jiné strany než ty. a pokud jsi nucen podávat zde takovéto informace, pak je asi něco špatně...a signalizuje to nutnost zveřejnění tohoto druhu informací v přístupné formě pro všechny členy PG svazu. třeba na webu

    dtto je hospodaření PG svazu: členové, a to nejen na VH, by měly mít možnost přístupu ke standardním účetním podkladům o hospodaření svazu.

  • 34 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: klobouk (+0) (-5) | Zasláno: 21.02.2011 * 13:25

    Petrchu,jestli je ta osvěta na mě,tak zbytečně.Kdybys to přečetl pořádně,a netrhal z kontextu,neměl bys pocit že mě musíš osvítit.Možná jsem tam měl pro osvětáře ještě udělat uvozovky :-)).

    Prostě to děláte dobře,a proto to lidi netrápí a na hromady nejezděj.

  • 35 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Fil (+20) (-9) | Zasláno: 21.02.2011 * 14:20

    Trochu se vám ta debata zvrtla. :) Už ať je jaro, to nebude čas na cypiny..

    Ať to lítá!

  • 36 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: zdenka (+24) (-3) | Zasláno: 21.02.2011 * 15:32

    Pratele s dovolenim k diskusi zde take neco napisi.

    O web svazupg se v soucasnosti staram ja a snaha je vytvaret obsah tak aby byl prehledny, ale zaroven poskytl clenum informace, ktere velka cast pilotu potrebuje nebo chce vedet.

    Problem je, ze neumim cist myslenky takze tam najdete jen to co prijde uzitecne me ci predsednictvu. V soucasnosti je FAQ uz doplnene o otazky co tu ted padly, a zverejnim je az je nekdo z predsednictva zkontroluje.

    K tomu aby na webu bylo to co chce clenstvo vedet, se musi clenstvo obtezovat aspon polozit otazku. V sekci FAQ je zverejnen emil na me spolu s vyzvou at mi napisete co vam tam chybi. Zatim se neozval nikdo. Az tady v diskuzi na uplne jine tema zazniva stale dokola, ze "chybi informace".

    Co se financi tyce - o ucetnictvi se stara pani ucetni z LAA, predsednictvo nema k dispozici aktualni vyuctovani nakladu a uz vubec ne podklady pro ne, takze zverejnovani je trochu problem.

    Uverejnovat rocni vyuctovani (pro registrovane cleny Svazu pg LAA) jde a system je na to pripraven. Uprime osobne me vubec nezajima kolik stalo ubytovani repre. na MS ci cestak na jednani CIVL, a prijde mi ze ten kdo ma zajem o takove detaily by mel mit zajem i na ostatnim deni natolik aby jel na VH. Ale budiz - neni problem dat to na web.

    O tom kdo dostal prispevek na pripravu, kdo vybaveni a za kolik se na webu dozvite. Prostredky vynalozene v ramci "podpory startovist" na webu zverejnovany jsou, stejne tak prostredky za propagaci paraglidingu. Ty prvni jsou dokonce v souhrne tabulce ( http://svazpg.cz/fond-podpory-startovist-paragliding/seznam-podporovanych-projektu-fond-startovist ), ty duhe nikoli - muzu to dodelat az budu mit cas. Zatim po tom poptavka nebyla.

    Ale jinak byl jste nekdo v nejakem vetsim sportovnim svazu? Umite si predstavit, ze by radovy clen napr. atletickeho svazu mel on-line pristup k detailnimu ucetnictvi? A ze by mel k dispozici informaci kolik svaz vynalozil na tretry pro Muzika? V PG to urcite jde. Jsme mali, dost z nas se navzajem zna a respektuje. Jen bych rada upozornila, ze to volani lidi, kteri se ani neobtezuji na VH, po tom aby jim nekdo dopravil vyuctovani az domu je do jiste miry specifikum naseho maleho a stale jeste hodne "kamaradskeho" sportu.

  • 37 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 21.02.2011 * 16:17

    Ještě pro upřesnění, členství ve svazu přeci není povinné nebo se mýlím? Komu se to nelíbí ať se tedy svoje členství zruší!

    Co se rozpočtu týče, pokud se peníze intenzivně neulejvaj do něčí osobní kapsy, tak jak to znám z jiných organizací tak já osobně jsem ochotný přispět na auto repre a další věci ohledně SPORTU nějakou tou pětistovkou za rok... Pokud se tyhle peníze berou z GRANTU, tím lépe že to organizace tak zařídila!

    Nebudu se rozepisovat proč je důležité rozvíjet disciplínu a podporovat tahouny, kteří vyvíjejí nějakou celosvětově viditelnou činnost. Kdo se někdy v jakékoliv sportovní disciplíně pokoušet soutěžit na evropské či světové sféře prostě ví proč a pro kolegy rád přispěje. Kdo si sobecky nevidí na špičku nosu a závidí někomu auto na půjčení, a lítání v zahraničí, budiž mu tak souzeno. Jsme holt v Čechách.

    Ani svaz ani LAA nijak nekritizuju, jen jsem chtěl poukázat že by stačilo trochu upravit způsob komunikace - hlavně u LAA zpět od administrativního k "lidštějšímu".

    Škoda že články jako přehled nehod a přehled činnosti svazu nejsou publikovány dostupně i na webu jako byly v Pilotu. Přesně tak nějak bych si to totiž představoval. Třeba web svazu je super, tam se dá alespoň něco zajímavého vyčíst!

    Přijdu na web LAA a vidím jen sadu paragrafů.

    Text ale text ve stylu:

    "Letos jsme zamakali na těchhle startovačkách:... "

    "Pokud chcete vytvořit další oficiální startovačku, pomůžeme Vám,informujte nás: stačí udělat tohle a tohle..."

    "Pozor na změny v pravidlech provozu PK: ..."

    A hned by každý věděl že se něco udělalo a že se o "nás" někdo stará a ne že se akorát vybraly poplatky a že si musíme vybrat pojištění které zaplatíme.

    Přeju Vám všem krásnou sezónu...

  • 38 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 21.02.2011 * 19:19

    Já třeba nevidím nic divného na požadavku, aby člen viděl rozpočet a závěrečné vyúčtování. Stejně tak se přece každý může vyjádřit, jak by chtěl on konkrétně peníze rozložit, co mu přijde důležitější a co méně podstatně a tak ... prostě normální členství s váhou jednoho hlasu. Není třeba v tom vidět víc, než tam je.

    "Komu se to nelíbí ať se tedy svoje členství zruší!"

    ... to je disciplina jak řemen!

  • 39 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Hanz (+33) (-2) | Zasláno: 21.02.2011 * 19:43

    pgPavel: Právě jsi promeškal báječnou příležitost mlčet. ;-)

  • 40 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Braba (+58) (-7) | Zasláno: 21.02.2011 * 22:47

    Ahoj diskutéři. Pro úplnost jsem na www.svazpg.cz umístil diskuzi, kterou jsem s jedním z našich členů vedl po mailu.

  • 41 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: manana (+58) (-3) | Zasláno: 22.02.2011 * 08:05

    Brabo, klanim se pred Tvoji trpelivosti a chuti neco delat. Diky.

  • 42 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 22.02.2011 * 12:13

    Take obdivuju tu Brabovu trpelivost v diskusi a diky za zverejneni, protoze to fakt muze byt pro mnoho z tech, co do ted nemeli predstavu jak to vlastne funguje, docela prinosne. A samozrejme je nutne podekovat zatim blize nespecifikovanemu Pavlovi za neutuchajici zajem o tu padackarskou "res publica";)

  • 43 RE: Paraglidisté, pomáhejte tvořit Pilota!
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 23.02.2011 * 04:33

    Poměrně konstruktivní diskuze se spoustou nápadů, jak zlepšit fugování "my vs. oni". Pod vše, co Pavel napsal, bych se klidně podepsal, vidím to skoro stejně.

    Zajímala by mě jedna konkrétní věc: Jaké by byly náklady na pilota distribuovaného ve formě PDF místo na papíře ? Nešlo by se zeptat členů, v jaké formě pilota chtějí ? A pokud by byl větší zájem ho dostávat jen v PDF, navrhnout toto radě LAA (nebo komu vlastně ?) a pak nechat hlasovat členy svazu PG (nebo i ostatních svazů - budou-li mít zájem), za co chtějí ušetřené (potažmo všechny) peníze vydat ?

    Úplně zrušit pilota je samozřejmě blbost, to snad nikdo nechce...

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: