[Téma] Pojištění
Poraďte prosím, na jaře jdu na kurz PG s vlastní výbavou, Jaké si mám sjednat pojištění?
-
1 RE: Pojištění
Ahoj,nejprve by bylo dobré se přihlásit na LAAČR a po zaplacení členství máš výhodné pojištění.To už by ti na LAA určitě poradili jaké nejlepší pojištění si sjednat.http://laacr.cz/index.php
-
2 RE: Pojištění
jestliže nemáš piloták, tak ti pojištění stejně neplatí ! Na kurzu ti poradí, tam to můžeš v klidu probrat s instruktorama, co by pro tebe asi bylo nejlepší .
-
3 RE: Pojištění
Problém je že školy mají je pojištěno křídlo na kterém létáš, není tam pojištěna osoba. Tedy na jejich pojištěném křídle můžeš lítat a jsi tak pojištěn. Bez pilotního průkazu u nás pojištění seženeš, ale nejspíš nebude tak levné jako u LAA a je potřeba pozorně prostudovat smlouvu.
Podrobnosti máš určitě nejlepší domluvit přímo s instruktory kteří ti s legislativou poradí, resp. by měli.
Tak ať se ti na kurzu líbí!
-
4 RE: Pojištění
nehledě na to, že je škoda ničit si vlastni vybavu behanim po louce, když na to můžeš použít tu školní. Beztak ti asi nikdo nedá nejakou výraznou slevu na to ze mas vlastni padak.
-
5 RE: Pojištění
Ahoj,Boeingu tak jak chápeš co píšou na laa?http://laacr.cz/index.php?Action=View&ARTICLE_ID=2095 viz.Výhody člena LAA ČR-Každý člen může uzavírat pojistky,které LAA ČR svým členům nabízí (viz rubrika pojištění)!!!
-
6 RE: Pojištění
Ale jestliže nemáš platný pilotní průkaz, nebo něco jiného v nepořádku( třeba nemáš platnou technickou prohlídku, nebo jsi letěl kategorii křídla na kterou nemáš oprávnění ) , tak ti pojištovna nedá ani korunu !
-
7 RE: Pojištění
Ahoj, taky se chystám na jaře na kurz s vlastním vybavením a dost jste mě vystrašili tak jsem se zeptal na laa.
Pojištění sjednané přez laa prý pro účastníka kurzu platí i bez pilotního průkazu.
-
8 RE: Pojištění
nic ve zlém ale není to trošku zbytečné a předčasné? Předpokládám že pojištění je v ceně kurzu, to platí i o vybavení :-) Dopojistit se můžeš až po kurzu, navíc budeš už trošku vědět jestli v tom chceš pokračovat..
-
9 RE: Pojištění
Jde samozřejmě o peníze :) Pro mě jako studenta to je velkej ranec peněz a snažim se to stáhnout na minimum. Díky vlastní výbavě dostanu slevu 1500 a tím pádem mám peníze na členství a pojistku což bych po dokončení kurzu stejně musel zaplatit. Sice je to oproti celým nákladům malá částka ale i to se počítá. Už chvíli pobíhám po loučkách takže si na kurzu na svym vybavení takovou škodu neudělám. (začínal jsem se starým nelítacím padákem půjčenym od místních pilotů)
-
10 RE: Pojištění
Ještě nezapomeň na 1800 Kč za vyřízeni Pilotního průkazu do 90 dnů po kurzu
-
11 RE: Pojištění
Pokud se jedná o pojištění na škodu, tak sem prosím napište , která škola jmenovitě vám dává 1500 slevu na kurs s vlastní výbavou a nechává vás po fórech samotné řešit a shánět pojištění .... ;o/ To je na celé věci to nejzajímavější...Já se tam velice rád půjdu zeptat, jak vás vlastně na kurzu pojištují... :o(
-
12 RE: Pojištění
Je to blbost. Prostě škla má pojištěná křídla - tudíž kdokoliv s žákovským listem pod tím sedí a crashne je automaticku pojištěn.
POchybuju že nějaká škola dá slevu na to že ve škole budete mít svoje vybavení a svoje pojištění - je to spíš risk protože instruktoři svoji výbavu znají a tak nemusí riskovat že se mu student nabourá kvůli tomu že se mu jeho křídlo třeba pochybného původu za letu rozpadlo!
-
13 RE: Pojištění
polachp:Vcelku máš pravdu,akorát s platnými doklady by se "křídlo třeba pochybného původu ",rozpadnout nemělo.
-
14 RE: Pojištění
Mne to jako blbost neprijde. Skole naopak muze byt jedno, jestli zak dela kurz na kridle skolnim a nebo ekvivalentnim (co se bezpecnosti tyce) pojistenem kridle jinem. Nicmene nevyuzite skolni kridlo/komplet znamena volny komplet navic, ktery skola muze pouzit/zapujcit na jinych kurzech/vyletech a tedy i platiciho cloveka navic. Ostatne, toto neni ta "nejvetsi slevova nabidka", kterou dotycna skola nabizi, takze si to urcite dovedou spocitat.
-
15 RE: Pojištění
K dohadům a názorům:
Především je třeba oddělit diskusi o tom, zda nějaká smlouva lze, či nelze uzavřít a je, či není "platná".
Uzavírat libovolné a platné pojistné smlouvy samozřejmě bez problémů jde, auto si také pojistím bez toho, aby někdo kontroloval, zda mám vůbec to auto a řidičák. Princip pojišťovacích smlouv je v něčem jiném - tedy v tom, KDY a V JAKÝCH případech BUDE POJIŠŤOVNA PLNIT, nebo ještě lépe, za jakých okolností je pojišťovna POVINNA PLNIT.
Z obecných principů v pojiš´tovnictví lze uvažovat, že tak speciální případ, jako "řidič bez oprávnění " je obvyklé výhradně a jednoznačně sjednat. Buďto ve smlouvách všeobecných, nebo smlouvou speciální, například se školou.
K běžným pojistkám od LAA bych si zatím vůbec netroufal dovozovat, že bezproblémové plnění v případě kurzíků má dostatečnou "právní oporu", viz. dostupné Smluvní podmínky, spec. "Výluky z pojištění" a pro věc je rozhodně nepodstatné, zda je pojistka na člověka, křídlo, nebo kdo ji uzavírá.
Pokud je situace kurzíků ve školách v tomto směru "neprůstřelně" ošetřena, budu jedině rád, ale zatím jsem k tomu nic jasného neviděl, proto "pokládám otázky."
P.S. Ví někdo, jak ve finále dopadlo plnění u nedávné těžké nehody na cvičném svahu? Jak, a na základě jaké smlouvy bylo, či nebylo plněno?
-
16 RE: Pojištění
VPP k běžným produktům LAA (odpovědnost dle "vyhlášky" a dle "nažízení"). Výluky z pojištění:
c) letadlem, které v době škodné události nemělo
z jakéhokoliv důvodu vystaveno platné osvědčení o letové způsobilosti případně jiná potřebná povolení,
d) v době, kdy provozovatel nevlastnil příslušné oprávněník provozování letecké činnosti,
e) letadlem, jehož letecký provoz v okamžiku vzniku škodné události byl zajišťován posádkou, jejíž členové nevlastnili platný průkaz způsobilosti leteckého personálu,
-
17 RE: Pojištění
Po prozkoumání dokumentů - platnost pojištění odpovědnosti i na "žáky ve školách" je výslovně uvedena ve všeobecné smlouvě mezi LAA a ČSOB a na tuto věc se tedy myslelo.
Závěr - ve smylu platnosti pojistek vůči žákům (nebo k jejich činnostem) jsem nedohledal žádné odchylky oproti standardním podmínkám pojistek běžných. Ani jsem nenašel nic, díky čemu by bylo nutné řešit, zda bude pojistka vedena na žáka, jeho, nebo školní padák.
Zůstává jen "logický rozpor." Tedy ve všeobecné smlouvě sjednat "platnost na žáky" a ve VPP, které jsou nedílnou součástí mít "výluku na pilota bez oprávnění". Ovšem příslušné VPP výslovně umožňují sjednat ve smlouvě odchylné podmínky, takže by s tím problém být neměl.
Ovšem u platnosti pojistek na žáky jde o věc tak významnou, že "jednoznačnější vyladění" veškeré dokumentace by rozhodně neškodilo (např. úprava konkrétního bodu VSP ve smlouvě).
V této souvislosti také doporučuji vždy u všech typů pojištění sledovat i smlouvy mezi LAA a pojišťovnou", protože odchylek od VPP se tam běžně užívá.